Modelspoorwijzer.net - Forum

Algemeen => Nieuwe ontwikkelingen 2019 => Topic gestart door: Noordwaarts op 4 Februari 2019, 19:58:56



Titel: ACME 2019
Bericht door: Noordwaarts op 4 Februari 2019, 19:58:56
http://medien.modellbahnshop-lippe.com/2019/ACME_Catalogo_2019-WEB.pdf

mvg,
Gert


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: hubertus op 4 Februari 2019, 20:03:53
Met zowaar een Deense loc, de EA 3000.
Wel een eloc, maar dat maakt bij Gert niet veel uit...  ;D


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: Noordwaarts op 4 Februari 2019, 20:20:48
Ha ha! Die staat al jaren in hun folders. Geen idee waarom ze die nog steeds als nieuw aanmerken.
Alleen die tweede, in de nieuwe kleuren verdient dat etiket.

Overigens word ik wel blij van de set met Deense containerwagens op pagina 105.

mvg,
Gert


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: Noordwaarts op 4 Februari 2019, 23:37:58
Nog een Deens tintje aan ACME's folder: de foto op pagina 2 is gemaakt in de hal van Københavns Hovedbanegård.

mvg,
Gert


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: Noordwaarts op 3 Oktober 2019, 12:54:32
Herfstnieuws: https://www.huenerbein.de/info-blaetter/modelleisenbahn/acme_herbstneuheiten.pdf

mvg,
Gert


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: hubertus op 13 November 2019, 18:35:00
Nog wat nieuws: https://www.memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/ACME_Deutsches_Programm_2019-2.pdf (https://www.memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/ACME_Deutsches_Programm_2019-2.pdf)

Op Drehscheibe (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9107529,9107829#msg-9107829) werd eerder gemeld dat ook de Bcm243 en Bcm246 gepland zijn.
Die zijn wel interessant, want betreft de couchetterijtuigen die bijvoorbeeld ook naar Nederland kwamen


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: Noordwaarts op 13 November 2019, 19:33:40
Op Drehscheibe (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9107529,9107829#msg-9107829) werd eerder gemeld dat ook de Bcm243 en Bcm246 gepland zijn.
Die zijn wel interessant, want betreft de couchetterijtuigen die bijvoorbeeld ook naar Nederland kwamen

@Jakop: is dat niet het type DB-rijtuig waar jij al tijden op jaagt?

mvg,
Gert


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: Jakop de Bruin op 13 November 2019, 19:36:40
Yep!  (y)


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: 1200blauw op 25 November 2019, 13:35:49
Welke treinen zouden dat moeten zijn? Ik zoek naar het juiste DB-rijtuig voor de Nord-West Express. Ik ben ooit tot de conclusie gekomen dat dat een Bcm241 moet zijn. Heb ik het mis? Kan Bcm243 ook? Bcm246 is het voor mij iig niet, dat weet ik vrij zeker.


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: Jakop de Bruin op 25 November 2019, 14:07:30
Net wanneer je de trein qua tijdperk wil weergeven vermoed ik.

Ik wil ze hebben voor deze: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DSB&cislo=1236&rok=1994&lang=en
Dat zijn Bcm 246 die even later eerst het DB-logo verloren en nog een tijd in deze kleur met NS-vishaak gereden hebben.
Daarna werden ze blauw.
In deze periode (zomer 1993) waren ze nog eigendom van de DB


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: hubertus op 25 November 2019, 14:14:55
In de mei 1993 heb ik twee de nachttrein naar Hoek van Holland gefotografeerd. Dat was in de winterdienst zover ik weet de combi van wat in de zomerdienst Nord-West Express resp. Warzawa-Hoek Express heette. In die treinen zat er in elk geval een.
Of dat dan een Bcm243 of Bcm246 was, weet ik niet. Afgezien van het nummer kun je dat niet zien, ik zou tenminste niet weten waaraan.  ;D

groet, Huub


Titel: Re:ACME 2019
Bericht door: michiel80 op 7 December 2019, 22:27:08
Er waren in de jaren '90 niet heel veel bcm243 rijtuigen meer. Het merendeel was verbouwd naar de 246.
De 243 kwam eigenlijk alleen nog maar als versterking voor.

LS Models heeft natuurlijk ook de 246 uitgebracht. In dit geval in de 160 km/h variant va DB.
Echter in de meeste treinen naar Nederland (waaronder de trein naar Hoek van Holland) zat de 140 km/h variant.
Die waren qua draaistel anders. (Het leuke is dat het NS model van de Bcm wel de 140 km/h variant is conform voorbeeld. Ze hadden 'm dus kunnen uitbrengen...)

Hetzelfde geldt voor de Bm234 waar ACME ook mee komt. In veelal de meeste treinen zat de 140 km/h variant.
De 160 werd namelijk volop verbouwd naar Interregio variant dus die kwamen in de jaren '90 niet heel veel meer voor.
Hoop dat ACME zich dat ook beseft, Roco heeft namelijk alleen 160 en 200 km/h (vernoemd naar Bm235) varianten op de markt gebracht