Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Brawa 2020  (gelezen 24494 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 21 Januari 2020, 17:40:47 »

Ben benieuwd of de Plettenburger Nachrichten hier over durft te schrijven!

Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1969


« Antwoord #16 Gepost op: 21 Januari 2020, 18:10:11 »

Voor Brawa: een variant uit het Bw Oldenburg die ook in Nederland extra afnemers zal vinden: de door mij gefotografeerde, gehuurde BR 216 in NL zijn de 216 036-4 rood, 216 060-3 rood, 216 075-2 t/b, 216 078-6 rood, 216 083-6 rood, 216 151-1 t/b, 216 152-9 rood, 216 153-7 t/b, 216 156-0 rood, 216 157-8 rood, 216 184-2 rood (t/b = türkis/beige). Er zijn er vast nog meer geweest.
Bij de Huckepack via de IJzeren Rijn waren het regulier 215 als trekkracht en af en toe 211/212, via Nijmegen reden de 215 en 211/212 en de verlofgangerstreinen naar de Legerplaats Budel ook 218 gespot.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 21 Januari 2020, 18:31:42 »

En via Nijmegen ook de 218, in elk geval de 218 134.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1969


« Antwoord #18 Gepost op: 21 Januari 2020, 18:39:32 »

Kijk, daar worden wij allen wijzer van Duim omhoog (ik in ieder geval Grin)
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Januari 2020, 20:58:12 »

Het is niet helemaal uit te sluiten dat er een exemplaar naar Plettenburg komt.
Mocht dat het geval zijn, dan mogen de heren van de Waldijkse werkplaats wel een kijkje komen nemen of een ombouw tot pukkelstrijkijzer tot de mogelijkheden behoort.

Daar zullen t.z.t. afspraken over gemaakt worden door de wederzijdse werkplaatsen!

Volgens mij ben ik een steekpenningen-zaak op het spoor. Het lijkt me namelijk zeer aannemelijk dat de firma Brawa de burgemeester van Plettenburg betaald heeft om in de toekomst de burgemeester van Waldijk over te halen toch maar een Brawa-loc aan te schaffen.

Zo werkt het kennelijk in verre koude noordelijke Denemarken, maar het Eisenbahnstrecke Zusammenarbeitungsverein Plettenburg-Waldijk heeft dat niet nodig.  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #20 Gepost op: 21 Januari 2020, 21:46:29 »

Als ik die hele mond vol Duits in Google Translate invul en vervolgens op Italiaans klik, is het resultaat: Cosa Nostra.      Cheesy

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #21 Gepost op: 28 Januari 2020, 22:36:47 »

Morgennmiddag 29 januari, 15:25 uur, live-beelden vanaf de Brawa-stand op de Spielwarenmesse: https://youtu.be/rQtdh9jbROw

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1969


« Antwoord #22 Gepost op: 15 Oktober 2020, 12:25:36 »

Soms heb je een voorgevoel dat je maar beter kunt volgen. Bij mijn hofleverancier in Vlaardingen had ik van Brawa artikelnummer 50400 besteld, nieuwtje 2020. Dat is een vierassige gesloten goederenwagen van het type Gas, in dit geval (en dat was de voornaamste reden om het ding te willen hebben) van de CFR, de Roemeense Spoorwegen, en in de Tp IV uitvoering, nog met Oostblok opschriften (MC OPW). Ik heb regelmatig op de site van Brawa gekeken om te zien wanneer de wagen zou uitkomen. Nadat eerst Lieferbar verscheen, volgde rap Werkseitig ausverkauft, wat duidde op een grote belangstelling, in ieder geval afgezet tegen het aantal geproduceerde exemplaren. Een mail richting Vlaardingen leverde op dat men daar verwachtte het artikelnummer gewoon nog te zullen ontvangen. Ter controle keek ik toen op de site van een grote zaak net over de Limburgse grens en daar stond het artikel op rood (en inmiddels is het uit de lijst gehaald). Toen ik dus op de site van een andere, grote Duitse zaak keek en men daar uit voorraad kon leveren niet geaarzeld en ook daar eentje besteld. En ziedaar, vers uit Germania:



Mocht ik er nu toch nog eentje ontvangen (heb ik tenslotte besteld en zal het model dus afnemen), geen man overboord. Overigens: in 1:1 schijnt dit een uniek exemplaar te zijn, maar dat deert mij niet. Het is voor mij wel weer het zoveelste bewijs dat je tegenwoordig eigenlijk gedwongen bent snel te bestellen om niet de kans te lopen achter het net te vissen.
Bewerk bericht
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #23 Gepost op: 15 Oktober 2020, 12:46:54 »

Ja, de oplages worden steeds kleiner en dus is de kans steeds groter dat je achter het net vist. Kwam dit type wagen in Nederland?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1969


« Antwoord #24 Gepost op: 15 Oktober 2020, 13:30:27 »

(Sterk) gelijkende wel, maar speciaal deze lijkt mij stug. Toch zal hij straks in 'mijn' Weert in 1:87 wel rondrijden, al was het dus alleen maar omdat er bijna geen modellen van CFR wagens zijn.
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2020Topic: Brawa 2020
« vorige volgende »
Ga naar: