Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Kiss Modellbahnen 2020  (gelezen 17033 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Gepost op: 13 Maart 2020, 20:26:51 »

Zojuist gelezen: Kiss Modellbahnen heeft faillissement aangevraagd.
https://www.spurnull-magazin.de/kurzmitteilung/kiss-modellbahnen-stellt-insolvenzantrag/
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 13 Maart 2020, 22:55:39 »

Heel triest. Ze hebben de twijfelachtige eer het eerste corona-slachtoffer in de modelspoorwereld te zijn.

Overigens worden er tot mijn verbazing door Heljan, dat toch ook volledig afhankelijk is van China, binnenkort wel nieuwe modellen uitgeleverd.
Het lijkt er dus op dat er in China toch weer speelgoedfabrieken aan het draaien zijn.

En uit een totaal andere branche (die ook mijn belangstelling heeft) ook apart nieuws: daar waar de gezamenlijke Europees-Russische Mars-missie die gepland stond voor aanstaande zomer wegens de coronacrisis met twee jaar is uitgesteld (twee jaar omdat er dan pas weer een lanceervenster is: Mars moet gunstig staan t.o.v. de aarde), heeft China bekend gemaakt dat haar Mars-missie deze zomer gewoon doorgaat. Het begint er op te lijken dat China weer op gang komt. Als je dit tijdspad 1 op 1 over mag nemen, dan hebben weer in de loop van mei hopelijk het ergste achter de rug.

Ondertussen heeft mijn geliefde land Denemarken per direct en in ieder geval tot 13 april de grenzen voor alle buitenlanders dicht gegooid...  Cry

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #2 Gepost op: 15 Maart 2020, 16:08:32 »

Van deskundigen heb ik begrepen dat er nog geen sprake is van een faillissement, maar van uitstel van betaling in afwachting van een mogelijke investeerder.
Gelogd

hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Maart 2020, 16:55:42 »

Dat is een beetje kort door de bocht, het is niet alleen uitstel van betaling. Een Insolvenzverfahren is toch wel het beste te vergelijken met een faillissement. Maar waar in Nederland een faillissement bijna altijd tot beëindiging van de onderneming leidt, is het in Duitsland veel meer gericht op het voortbestaan van de onderneming.
Het werkt in Duitsland gewoon heel anders dan in Nederland.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juni 2020, 07:56:28 »

De activiteiten van Kiss Modellbahnen (Deutschland) zijn overgenomen door Fine Models en een nieuw firma Kiss Modellbahnen Schweiz.
Deze laatste firma richt zich in het bijzonder op Zwitserse modellen.
Bron: http://www.bahnonline.ch/bo/69846/es-geht-weiter-kiss-modellbahnen-gerettet.htm
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2020Topic: Kiss Modellbahnen 2020
« vorige volgende »
Ga naar: