Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Heljan H0  (gelezen 5908 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 27 Januari 2023, 11:52:22 »

Heljan neemt de draaischijf in H0 weer in productie: https://railsofsheffield.com/products/heljan-89121-operating-215m-oo-gauge274m-ho-gauge-turntable-ready-for-installation-dcc-ready?utm_source=Klaviyo&utm_medium=campaign&_kx=U8FJD5mAOBeSObB4Hsnncb8AYwSHJ-oZMc4o17HfM5k%3D.RXkVMS

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 1 April 2023, 13:35:45 »

Heljan heeft warempel weer eens Deens nieuws:


Foto: Christian Tore Andersen


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 2 April 2023, 09:29:01 »

Ik vernam zojuist dat Heljan een interessante innovatie heeft toegepast bij dit model: het dak is bevestigd met behulp van magneetjes.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #3 Gepost op: 2 April 2023, 10:38:58 »

Dat is inderdaad interessant. Ik ben benieuwd hoe die constructie dan precies in elkaar zit en de ervaringen ermee in de praktijk zullen zijn.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 2 April 2023, 10:48:33 »

Ik zal het volgen op de Deense fora en hier laten weten. Sowieso bestel ik er eentje, dus t.z.t. kan ik je precies vertellen hoe het werkt.
Kom je wel eens naar Houten? Dan neem ik dat rijtuig als ik het heb wel een keertje mee en kan ik het aan je laten zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 2 April 2023, 10:50:40 »

PS: hoewel het me sterk lijkt dat dit rijtuig interessant is voor een ieder die niet Deens rijdt, wil Sydborg Auto Import best wel een extra model importeren, mocht daar belangstelling voor bestaan.
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 2 April 2023, 10:54:13 »

Het dak ziet er wel raar uit. De heren hebben er zeker teveel met de vette klauwen aan gezeten om de magneetjes te demonstreren?
Overigens gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar de schuifdakoplossing die Roco vaak toepast(e).
Dan wel graag met een verwijzingspijl aan de onderkant van het rijtuig welke kant je op moet schuiven.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 2 April 2023, 11:05:20 »

Volgens mij heeft dat eerder te maken met het gebruik van lichtspotjes op hun stand in Rødovre, waardoor je een vreemd soort schaduw krijgt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 2 April 2023, 11:17:17 »

Nog een paar foto's. Kun je meteen zien dat het inderdaad aan die spotjes lag:




Foto's: Christian Tore Andersen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 2 April 2023, 11:32:48 »

Ik zie een vette klauw...  Wink Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 2 April 2023, 11:48:19 »

Nej, det er hånden på en dansker, der trænger til en manicure.    Wink

mvh,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2023Topic: Heljan H0
« vorige volgende »
Ga naar: