Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: остановка (Halte)  (gelezen 13261 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
MiHe
Newbie

Offline Offline

Berichten: 26


« Gepost op: 31 Januari 2021, 21:08:36 »

Voor de online A5-Dioramawedstrijd heb ik een Sovjet bushalte gebouwd, meer precies de halte van het dorpje Шляхтинці (Shlyakhtyntsi voor de minder geletterde onder ons ;-) in Oekraïne. De bushalte is bekend geworden door fotograaf Christopher Herwig die sinds 2002 bushalten fotografeert in de voormalige Sovjet-Unie en daarover een aantal boeken heeft uitgebracht. Tijdens het vernieuwen van de hoofdweg rond 2017 is de constructie helaas gesloopt. In Google Earth is hij verdwenen maar in Google Streetview is hij nog steeds te zien. Daar is ook te zien dat de halte in goede staat van onderhoud is, veel te goed voor een interessant diorama, voor mij dan toch. Het diorama is dan ook gesitueerd in het einde van de jaren 80 toen geld en onderhoud vage begrippen waren…

Dit is ook mijn derde bouwsel waar de бабушка (babushka) Preiser in voor komt. Een beetje als eerbetoon voor alle oma's uit de voormalige Sovjet-Unie die met hun kennis, kunde en inzet de Unie zo'n beetje draaiende hielden. En zeker op het platte land nog steeds.

Maar genoeg geschreven, foto's !













Ben erg benieuwd naar de andere diorama's.

Groet, Michel
Gelogd
4Uonly
Newbie

Offline Offline

Berichten: 48


« Antwoord #1 Gepost op: 31 Januari 2021, 21:40:06 »

Vlak voor sluitingstijd nog een prachtige diorama.
Je hebt de bus net niet gemist Michel !  Smiley

Groet Paul
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 31 Januari 2021, 22:02:33 »

Bijzonder origineel!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
4Uonly
Newbie

Offline Offline

Berichten: 48


« Antwoord #3 Gepost op: 1 Februari 2021, 22:20:41 »

Michel, ik heb de bushalte in Google Streetview gevonden bij het door jou aangegeven dorp.
Er staat nu alleen een extra bordje met de letter A op het dak maar dat is waarschijnlijk van na 1980.
Prachtig om jouw gekozen diorama nu ook in werkelijkheid te zien. Knap nagemaakt, bijna een foto.

Groet Paul
Gelogd
DickB
Full Member

Offline Offline

Berichten: 221


Maar da's klein.


« Antwoord #4 Gepost op: 2 Februari 2021, 16:01:02 »

Mooi gelukt hoor, prima oost-blok sfeertje
Ik waan me gelijk weer jaren terug toen ik veel in Oekraïne was voor m'n werk..

Gr.Dick
Gelogd

Instagram: dutch.diorama.art
MiHe
Newbie

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #5 Gepost op: 3 Februari 2021, 09:50:49 »

Michel, ik heb de bushalte in Google Streetview gevonden bij het door jou aangegeven dorp.
Er staat nu alleen een extra bordje met de letter A op het dak maar dat is waarschijnlijk van na 1980.
Prachtig om jouw gekozen diorama nu ook in werkelijkheid te zien. Knap nagemaakt, bijna een foto.

Groet Paul

Dag Paul,

Dat van de autobus halte bordjes klopt. Ik had graag de Sovjet versie gemaakt (net als van de plaatsnaam) maar daar was geen tijd meer voor, ga ze nog wel maken. Het is een uitgesneden A op drie ringen van straaldraad met aan één kant een aantal "zonnestralen" om beweging te simuleren. Het heeft wel wat weg van een half gevleugeld wiel, er zijn helaas geen goede foto's van te vinden dus het wordt wat improviseren.

Groet, Michel
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #6 Gepost op: 4 Maart 2021, 21:39:02 »

Michel,

Jouw diorama stond bij mij in de top 3! Heerlijke sfeer die je te pakken hebt, maar dat zijn we zo onderhand wel gewend van je!

Groet, Pascal
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A5 Diorama wedstrijd2020-2021Topic: остановка (Halte)
« vorige volgende »
Ga naar: