Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Brug voor deur met beveiliging
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Brug voor deur met beveiliging  (gelezen 946 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Gepost op: 26 September 2024, 19:49:08 »

Af en toe ga ik als burgemeester van Sydborg op collegiaal bezoek bij andere modelspoorburgemeesters. Zowel in Waldijk als in Plettenburg mag je - als er sprake is van treinverkeer - bukken voor de koning burgemeester. Dat het ook anders kan, laat deze Duitser zien, die een brug voor een deur heeft gebouwd, maar wel zo dat de deur zelfs tijdens bedrijf gewoon open kan: https://www.youtube.com/watch?v=_j8vDmUFDkk

De enige spoorramp die bij hem nog mogelijk is, is dat er net iemand koffie komt brengen juist als er een trein op de brug rijdt. Of zou er dan buiten de kamer een rode lamp boven de deur branden? 

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #1 Gepost op: 26 September 2024, 20:57:13 »

In Waldijk en Plettenburg kan de deur ook gewoon open tijdens bedrijf en dan kunnen de treinen zelfs gewoon blijven doorrijden.
Toch een niveautje hoger dus.  Cool

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #2 Gepost op: 26 September 2024, 21:07:49 »

Dus je hebt mij voor de grap laten bukken?    Cheesy

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #3 Gepost op: 27 September 2024, 09:46:30 »

Dat is dan al lang geleden. De huidige doorgang wil ik zelf heel soms nog onderdoor gaan, maar voor ieder ander gaat die gewoon open, zeker voor de oudere medemens die niet meer heel soepel in de heupen is.  Tongue  
En dan stoppen ook hier keurig de treinen.
« Laatste verandering: 27 September 2024, 11:58:12 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #4 Gepost op: 27 September 2024, 10:54:58 »

Speciaal voor generatiegenoten.     Wink

mvg,
Gert

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Brug voor deur met beveiliging
« vorige volgende »
Ga naar: