Nou...ik ben terug....
Om eerlijk te zijn heb ik die 1100 gemist, maar zo erg vind ik dat dan ook weer niet.
Tja...hoe was het en wat vond ik er van?
Het is kleiner dan ik verwacht had. De grote kwam niet overeen met wat me verteld was. De treinen staan in zaal 7 en 4 en als ik het moet schatten zijn die allebeide even groot als de linker zaal in Houten. Minder oppervlakte dan Eurospoor dus. Dit werd eigenlijk bevestigd door mijn neef, waar ik samen mee afgereisd was, en die er nu voor de 6
e of 7
e keer kwam. Hij miste naar zijn zeggen een stuk tweedehands markt en gevoelsmatig waren er ook minder banen deze keer zei hij.
Wat vond ik er van? Ik heb een heel leuke dag gehad. Wel leuke dingen gezien en bijgepraat met mijn neef waar ik, toen we 10 en 13 waren, het Centraal station in Amssterdam mee afschuimde.
Maar om eerlijk te zijn viel de beurs me wat tegen. Misschien omdat de verhalen te groots waren en mijn verwachting te hoog. Geen idee... De banen vond ik kwalitatief tegevallen. Veel met club-banen-gehalte. Niet alleen gelukkig, ook wat banen gezien die al op OnTraxs stonden. De handel vond ik ronduit tegenvallen. Enorm veel 1:100 rijtuigen. Ik was tussen het OH'en door ook nog op jacht naar wat rijtuigen, maar dat viel enorm tegen. Op een Maxon motor na die in de Hondekop 4 moet gaan komen dan ook niets gekocht.
Ga ik nog eens? Sluit ik niet uit. Maar het evenement qua treinenhallen dan, is m.i. vergelijkbaar met Eurospoor en zeker niet groter...