Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelspoordagen Rijswijk
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modelspoordagen Rijswijk  (gelezen 8093 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Gepost op: 13 Januari 2020, 12:49:14 »

Ik ben gisteren voor het eerst in jaren weer eens op de modelbouwdagen in Rijswijk geweest.
Toen het daar nog darling market heette, ben ik er een paar keer geweest om tussen het eten door wat modelspoor te bekijken.  Wink
Voor het eten hoef je er helaas al jaren niet meer naar toe en toen wat jaartjes terug het modelspoorgedeelte ook zwaar tegenviel, het verder maar gelaten voor wat het was.

Zonder hoge verwachtingen dit jaar toch weer eens een bezoek gebracht en dat was geen tegenvaller.
Een deel van de banen kende ik al, dat is het lot als je meerdere tentoonstellingen per jaar bezoekt, maar toch ook genoeg nieuws gezien.
Nieuw voor mij was in elk geval de intrigerende lantaarnpaal en uitgebreid lopen OH-en met de bouwer daarvan, die ondertussen bezig was seintjes te solderen voor zijn trambaantje.

Eigenlijk maar een echt punt van kritiek op het geheel, ik vind het echt veel te donker in de hallen. Mede daardoor was het ook vrij laat dat ik weer huiswaarts keerde (waarbij opviel dat een half uur voor sluiting bij een aantal banen alles al werd ingepakt), iemand moest tenslotte de lamp vasthouden zodat Daan wat reparaties kon uitvoeren aan de wisselsturing die een andere bezoeker had meegebracht.  Grin

Een paar foto's van wat er voor mij uitsprong.

Eerst de heel originele uitbeelding van een Deens spoorveer. Treinen rijden de boot op en af.


Naast de demo-stand van dit forum stonden twee diorama's.
Normaal heb ik niks met de grotere schalen, maar dit is dan zo'n uitzondering die de regel bevestigd.




Kortom, leuke dag geweest. Het zou zomaar kunnen dat ik volgende keer weer naar Rijswijk ga.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #1 Gepost op: 13 Januari 2020, 22:49:18 »

 Grin    Duim omhoog
Gelogd

NI
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1788



« Antwoord #2 Gepost op: 14 Januari 2020, 16:54:29 »


Nieuw voor mij was in elk geval de intrigerende lantaarnpaal en uitgebreid lopen OH-en met de bouwer daarvan, die ondertussen bezig was seintjes te solderen voor zijn trambaantje.


Heb je een foto van die lantaarnpaal ? Smiley

Gr Frank.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Januari 2020, 17:01:16 »

Nee, helemaal vergeten.  Embarrassed
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Januari 2020, 17:11:43 »

Is ook niet locatie-vast  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #5 Gepost op: 14 Januari 2020, 20:58:47 »

Nee, die moet je 'in het wild' tegenkomen  Grin
Er zijn geruchten dat ie tijdens een 3-daags evenement in de volgend maand weer gespot kan worden...
Gelogd

NI
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 14 Januari 2020, 21:04:55 »

Het MR-treinstel dat zich een beetje verstopt heeft in de rechter bovenhoek van die foto, komt van oorsprong uit Sydborg. Het was een dummy van Heljan. Die had ik afgelopen voorjaar op tafel liggen in Houten omdat ik mijn Heljan-MR-modellen vervangen heb door veel fraaiere van McK. Maurice heeft er zelf een nieuwe aandrijving in gezet. Heb je het treinstel zien rijden, Huub?

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Januari 2020, 21:50:00 »

Nee, in de tijd dat ik er was, stond het model stil.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelspoordagen Rijswijk
« vorige volgende »
Ga naar: