het is daar vrijwel constant hommeles, wat in mijn ogen
- deels veroorzaakt wordt door het falende beleid van de moderators die geen flauw benul hebben hoe ze zo'n groot forum moeten bestieren (niet dat ik dat wel heb, maar ik ben mij ervan bewust dat ik dat niet kan en heb dus ook geen ambitie op dat vlak) maar zichzelf graag uitleven in de macht die ze denken te hebben,
- en deels, zoals Frank zegt, simpelweg omdat het te groot is: hoe meer zielen, hoe meer kans dat iemand de vreugd bederft.
Je zegt dat je geen flauw benul hebt hoe een groot forum te besturen, maar je weet wel dat de moderatoren op BNLS het verkeerd doen. Dat is toch ook aardig in tegenspraak. Als je geen flauw benul hebt, weet je ook niet of men het goed of slecht doet....
Ik denk dat we allebei een andere betekenis aan hommeles geven. Voor mij verwijst het naar de periodes waarin BNLS bestuursproblemen had. Dergelijke problemen is BNLS nu al meerdere jaren van verschoond gebleven. Gelukkig.
Ik denk dat jij met 'hommeles' bedoelt het gedoe dat ontstaat als een gebruiker zich niet aan de voor iedereen geldende regels houdt. Nee, Sander, er is geen sprake van vriendjespolitiek. Iedereen die zich niet aan de regels houdt wordt daar op aangesproken en iedereen die dat negeert kan daarvan de consequenties tegemoet zien. Met een uiteindelijke ban tot gevoel als na herhaalde oproepen niet geluisterd wordt naar de moderatoren. En zelfs daarna zijn er gebruikers die doorgaan, en dreigen met een gang naar de rechtbank omdat hun vrijheid van meningsuiting geweld word aangedaan. En dan denk ik: Waar de fuck zijn we nou helemaal mee bezig, het is maar een hobby....
En geloof me als ik zeg dat de moderatoren niks ondernemen zonder toestemming van het bestuur. Het is echt het bestuur dat bestuurt, Sander, en niet de moderatoren. En nee, Wesley, wij zijn geen machtswellustelingen die naar believen sancties uitdelen zonder samenwerking met het bestuur.
De oorzaak van jullie negatieve benadering van BNLS, is natuurlijk de manier waarop jullie met bestuur en moderatoren in aanvaring zijn gekomen. En daar kun je lang en kort over praten, maar feit is dat jullie weergave van wat er gebeurd is en de daaruit voortkomende rancune, maar een zijde van het verhaal belicht. BNLS is de boeman en jullie zijn de vermoorde onschuld. De hand in eigen boezem steken voor wat jullie eigen aandeel in het geheel betreft, dat gebeurt helaas niet. Met als gevolg dat MSW jullie 'uitlaatklep' voor anti-BNLS sentiment is. En dat imago, helaas, speelt ook mee in de manier waarop MSW zich presenteert.
voegt dan weer wel wat toe, maar hoe zou dat in jouw ogen moeten gebeuren cq vind jij het überhaupt wenselijk dat dat gebeurt, als onofficiële gezant van het andere forum (dat ik hier omwille van de beleefdheid niet bij de naam zal noemen die ik er normaal voor gebruik)?
Jammer van die laatste sneer. En dat is ook toch helaas iets typisch MSW, zoals ik hier boven schreef. Hier tiert het anti-BNLS sentiment welig. Diverse steken onder water, of gewoon lompe opmerkingen direct op het forum. Dat vind ik jammer. En dat is iets wat de moderatoren op BNLS niet toestaan. Daar is MSW niet het doel van spot en rancuneuze opmerkingen.
Om antwoord te geven op je vraag wat MSW moet doen om meer aanloop te trekken? Dat is lastig. Het forum zal zich op een positieve manier moeten onderscheiden. Iets bieden op modelspoor vlak dat BNLS niet kan bieden. Neem Lycka Till. De mannen achter de uitgever zijn hier actief en stellen bijvoorbeeld prijzen beschikbaar. Misschien kan de uitgever hier meer activiteiten ontplooien. Een fotografie workshop, een workshop uitgeven om te zien of er gebruikers op MSW zijn die met een interessant fotoboek kunnen komen.
Bied modelbouw workshops aan, met bijvoorbeeld Frank. Geef de deelnemers een zooi Lima hondekoppen en wat mastica setjes en ga een middag oud dieselmaterieel bouwen.
Zomaar een paar dingen die mij ter plekke te binnen schieten.
In dat opzicht vond ik de plannen van chris om mogelijk tot een nieuw forum te komen, zeer interessant. Hoopgevend zelfs. Ik had dat graag gezien als een schone lei voor modelsporend Nederland waarop iedereen zich kon aanmelden en waar we de modelspoorhobby met zijn allen weer een nieuwe impuls konden geven, zonder dat de rotzooi uit het verleden meegenomen werd. Een forum waarop Sander, Gert, Jakop, jij, ik, zonder rancunes aanwezig konden zijn. Helaas gaat dat vooralsnog niet door.
Voor wat de groei van MSW betreft, ik gun MSW dat van harte. BNLS heeft laat momenteel een flinke stijging in het aantal gebruikers zien, MSW kan dat ook wel gebruiken. Om de onderwerpen wat diverser te maken bijvoorbeeld.