Je zegt dat je geen flauw benul hebt hoe een groot forum te besturen, maar je weet wel dat de moderatoren op BNLS het verkeerd doen. Dat is toch ook aardig in tegenspraak. Als je geen flauw benul hebt, weet je ook niet of men het goed of slecht doet....
Zo kun je mijn woorden verdraaien ja, als je dat wilt. Dat dat niet is wat ik meende te zeggen, moge echter voor de meeste mensen duidelijk zijn... Ik heb geen flauw benul van hoe een huis te ontwerpen en te bouwen, en toch kan ik zeggen of ik een bepaald huis mooi of lelijk vind, en zelfs tot op zekere hoogte of het degelijk en deugdelijk gebouwd is...
Nee, Sander, er is geen sprake van vriendjespolitiek. Iedereen die zich niet aan de regels houdt wordt daar op aangesproken en iedereen die dat negeert kan daarvan de consequenties tegemoet zien.
Dat moet ik dan maar op je blauwe ogen geloven... want de schijn van vriendjespolitiek is er wel degelijk, die heb ik aan den lijve gezien (zie ook Sanders ervaringen hierboven). Toen het bestuur en de mods mij nog aardig vonden, kon ik veel meer mijn gang gaan dan toen dat niet meer zo was. Maar dat is zwaar offtopic.
En nee, Wesley, wij zijn geen machtswellustelingen die naar believen sancties uitdelen zonder samenwerking met het bestuur.
Ook dat moet ik maar op je blauwe ogen geloven... en ook dat ziet er van buitenaf anders uit.
De oorzaak van jullie negatieve benadering van BNLS, is natuurlijk de manier waarop jullie met bestuur en moderatoren in aanvaring zijn gekomen.
Tuurlijk, als je onheus bejegend wordt, vind je daarna die mensen niet meer aardig. Lijkt me vrij natuurlijk.
En daar kun je lang en kort over praten, maar feit is dat jullie weergave van wat er gebeurd is en de daaruit voortkomende rancune, maar een zijde van het verhaal belicht.
De pot verwijt de ketel...
BNLS is de boeman en jullie zijn de vermoorde onschuld. De hand in eigen boezem steken voor wat jullie eigen aandeel in het geheel betreft, dat gebeurt helaas niet.
Dat laatste hoor je mij niet zeggen, maar dat eerste wel. En dat mag ik ook doen. Over vermoorde onschuld: nee, dat ben ik niet. Natuurlijk heb ik bewust een confrontatie opgezocht - maar in plaats dat de moderators dat professioneel probeerden te de-escaleren, werd ik eruit geknikkerd zonder de zaak ooit objectief te beoordelen omdat mijn opponent toevallig één van hen was...
Met als gevolg dat MSW jullie 'uitlaatklep' voor anti-BNLS sentiment is.
Nee hoor, alleen op de momenten dat jij je kruistocht ter verdediging van het andere forum hier komt voeren. Op alle andere momenten komt dat andere forum nauwelijks ter sprake - zo boeiend en belangrijk is dat forum niet.
Jammer van die laatste sneer.
Als het jou gelukkig maakt om dat als een sneer te zien, dan heb ik daar geen probleem mee hoor. Als ik echter had willen sneren, had ik wel gewoon DVRB getypt...
Hier tiert het anti-BNLS sentiment welig. Diverse steken onder water, of gewoon lompe opmerkingen direct op het forum. Dat vind ik jammer. En dat is iets wat de moderatoren op BNLS niet toestaan. Daar is MSW niet het doel van spot en rancuneuze opmerkingen.
En de hele wereld is tegen mij, boehoe. (<-- zie, een échte sneer!) Als je graag wilt dat kritiek de mond wordt gesnoerd, kun je met alle liefde terug naar dat andere forum, waar je de moderators niet in twijfel mag trekken - dat staat (of stond) zelfs letterlijk zo in de forumregels.
Om antwoord te geven op je vraag wat MSW moet doen om meer aanloop te trekken? Dat is lastig. Het forum zal zich op een positieve manier moeten onderscheiden. Iets bieden op modelspoor vlak dat BNLS niet kan bieden. Neem Lycka Till. De mannen achter de uitgever zijn hier actief en stellen bijvoorbeeld prijzen beschikbaar. Misschien kan de uitgever hier meer activiteiten ontplooien. Een fotografie workshop, een workshop uitgeven om te zien of er gebruikers op MSW zijn die met een interessant fotoboek kunnen komen.
Bied modelbouw workshops aan, met bijvoorbeeld Frank. Geef de deelnemers een zooi Lima hondekoppen en wat mastica setjes en ga een middag oud dieselmaterieel bouwen.
Zomaar een paar dingen die mij ter plekke te binnen schieten.
Kijk, wordt het toch nog constructief na al het geweeklaag. Dank je wel, daar zitten een paar goede suggesties tussen.
In dat opzicht vond ik de plannen van chris om mogelijk tot een nieuw forum te komen, zeer interessant. Hoopgevend zelfs. Ik had dat graag gezien als een schone lei voor modelsporend Nederland waarop iedereen zich kon aanmelden en waar we de modelspoorhobby met zijn allen weer een nieuwe impuls konden geven, zonder dat de rotzooi uit het verleden meegenomen werd. Een forum waarop Sander, Gert, Jakop, jij, ik, zonder rancunes aanwezig konden zijn. Helaas gaat dat vooralsnog niet door.
Van die plannen heb ik nooit gehoord, maar dat zou inderdaad mooi zijn - al is het misschien utopisch om te denken dat oud zeer op magische wijze verdwijnt wanneer dezelfde mensen een andere URL inkloppen en een andere layout van een site zien...
in mijn ogen ben jij degene hier die de sfeer verziekt.
Dat moet ik helaas onderschrijven, en wel vanwege de door mij aangehaalde kruistochten die jij voert ter verdediging van dat andere forum. Zolang jij daar niet over begint, is de sfeer hier uitstekend - zelfs met jou in een discussie (want je verziekt de sfeer niet omdat je nu eenmaal een rotzak bent - ik denk niet dat je dat bent - maar omdat je constant oud zeer oprakelt; wanneer je het ergens anders over hebt, ben je prima te pruimen voor mij).
Hier laat ik het bij.