Zwitserland heeft de laatste jaren erg veel stations verbouwd.
Toen ik in 1989 door dat land gereisd heb, was heel veel nog op aloude Zwitserse manier ingericht: elk spoor zijn eigen extreem lage perron, dat direkt door de spoorsneeuwruimers meegepakt kon worden. Toen ik er twee jaar geleden weer doorheen reisde, was dat beeld radicaal veranderd. Ik denk dat sporenplan nog de oude situatie laat zien. Ik heb Rüti uiteindelijk aan de perrontegels gevonden. Die worden blijkbaar niet veel gebruikt op Zwitserse stations.
Voor wat betreft de beurs, ik denk dat je het daar heel laagdrempelig moet houden, een plaat die op het forum binnen een minuut gevonden wordt.
De mogelijkheden die je thuis hebt zijn nu eenmaal veel groter dan op zo'n beurs, denk alleen aan het kunnen inzoomen op de foto. Ook weten wij op dit forum waar Gert meestal zijn raadplaten maakt en dat je voor Martijn's platen meestal in Greater London moet zoeken. Maar als je als argeloze beursbezoeker dat ook nog moet achterhalen, ben je wel even zoet.
Mede om die reden zou ik op een beurs ook altijd voor een Nederlandse plaat gaan. Als iets bekend voorkomt, stimuleert dat denk ik meer om te gaan zoeken dan iets waar totaal geen herkenning bij je opkomt.
Maar ik heb verder geen klagen, als de platen makkelijker waren geweest, had ik nu geen boek mogen ontvangen.
Huub