Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 345161 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #120 Gepost op: 25 Maart 2019, 11:11:28 »

Ik zie bij de buren een mooie nieuwe aankondiging Gert! Kun je er al iets meer over vertellen? Hebbuh!

Grtz,
Niels


Hoi Niels (en anderen),

De reeks 'Retourtje verleden' hadden we vorig jaar natuurlijk al aangekondigd. Dat wordt een reeks 'dienstregelingsjaarboeken', te beginnen met '85-'86.
Tijdens het schrijven en samenstellen van het eerste deel liep Frank tegen het probleem aan dat hij in de jaarboeken telkens relatief kleine verschillen in het materieelbestand van NS zou moeten gaan beschrijven. Hij schrapte tekst, haalde weer tekst terug en kwam uiteindelijk op het goede idee om voor de jaren '80 een aparte materieelgids te maken die al proloog voor de hele reeks kan worden gezien en als naslagwerk naast de jaarboeken kan worden gebruikt. Toen hij mij belde met dat idee was ik direct enthousiast. We hebben sinds augustus vorig jaar hard aan de gids gewerkt en die zal op 4 mei gaan verschijnen. Eind deze week zorg ik dat er een 'doorbladerbare pdf-file' online beschikbaar komt, dan kunnen een aantal pagina's van het binnenwerk worden ingezien.

Bestellen van de materieelgids is al mogelijk. Stuur als je dat wilt even een mailtje naar lyckatillforlag (at) gmail(punt)com.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #121 Gepost op: 28 Maart 2019, 13:19:15 »

De Titanic heeft een veilige haven gevonden in de etalage van een Haagse boekhandelaar:


Foto met dank aan Elbert Conijn

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #122 Gepost op: 5 April 2019, 09:48:01 »

Alvast enkele pagina's van de komende Materieelgids jaren '80 ter inzage via ISSUU: https://issuu.com/lyckatill/docs/doorbladerbare_pdf_materieelgids_ja

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #123 Gepost op: 20 April 2019, 13:19:12 »

Mooie recensie in RM van het Pyreneeën boek. Duim omhoog
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #124 Gepost op: 22 April 2019, 07:14:02 »

Dankjewel. Ik zal binnenkort weer eens wat scans van recensies maken.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #125 Gepost op: 30 April 2019, 13:36:23 »

Aanstaande zaterdag verschijnt de Materieelgids jaren '80. In Houten starten we die dag met de verkoop van het boek.



Zin in een verfrissende terugblik? Voor € 39,90 bemachtigt u een exemplaar en krijgt u ook nog een exclusief bierviltje mee.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #126 Gepost op: 30 April 2019, 19:12:56 »

Probeer ik toch liever het biertje (what's in a name?)  Tongue Kiss  ipv de viltjes.
« Laatste verandering: 30 April 2019, 19:17:13 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #127 Gepost op: 30 April 2019, 19:22:47 »

Voor meer informatie over bier van Brouwerij Heuvel (geen familie, de naam verwijst naar de Utrechtse Heuvelrug) kun je hier kijken: https://www.brouwerijheuvel.nl

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #128 Gepost op: 5 Mei 2019, 17:47:11 »

Gisteren presenteerden we de Materieelgids jaren '80 in Houten:




En je hoeft geen Woody Allen-fan te zijn om het te bestellen.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #129 Gepost op: 5 Juni 2019, 18:00:45 »



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #130 Gepost op: 15 Juli 2019, 17:31:44 »

Lekker bezig Gert!
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #131 Gepost op: 17 Juli 2019, 09:31:25 »

Bijna vier jaar geleden verscheen 'Sporen door de nacht', samengesteld en geschreven door Wesley van Drongelen. In dit boek
analyseert hij de situatie van nachttreinen in Europa in de eerste vijftien jaar van deze eeuw. Nog altijd is er vraag naar deze
publicatie (zelfs de directie van een private spoorwegmaatschappij schafte het al eens aan!) en daarom is het nu tijd voor een
heruitgave.  Deze is niet alleen voorzien van een nieuw jasje, maar ook van een actueel nawoord van Wesley. Vanaf eind volgende
week overal verkrijgbaar.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #132 Gepost op: 14 September 2019, 14:16:27 »

Goede recensie van het Materieelboek van 'Mispoes' in de jongste uitgave van 'Op de Rails'. Duim omhoog
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #133 Gepost op: 15 September 2019, 21:32:47 »

Ja, gezien. We zijn er blij mee!



Bron: Op de Rails, september 2019. Scan met dank aan Huub.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #134 Gepost op: 17 September 2019, 14:29:12 »

We zijn er blij mee!

Dat zijn we zeker, maar wat ook leuk is: er wordt een groot compliment aan de meewerkende fotografen gegeven. Zonder goed fotomateriaal geen goede scans en geen prachtig tijdsbeeld. Duim omhoog  
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: