Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 345188 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #300 Gepost op: 10 Januari 2023, 17:52:26 »

Ja, ik ben er bijzonder trots op dat de auteur zelf contact met mij opnam en aangaf dat hij Lycka till Förlag had uitgekozen als uitgever voor zijn Nederlandstalige boeken. Er komt trouwens ook een Deenstalige versie van, daar wordt op Sporskiftet nu al enthousiast op gereageerd.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #301 Gepost op: 10 Januari 2023, 19:37:09 »

Gert,

Kan jij hier nog eens plaatsen wanneer jij welk boek ongeveer verwacht?
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #302 Gepost op: 10 Januari 2023, 21:11:53 »

Dit voorjaar:
- De samenstelling van EuroCity-treinen, deel 1
- Bestemming Buitenland, deel 4: Bosnië en Herzegovina
- De tijd vliegt - 1976-2007 (boek van een vliegtuigspotter)

Verder is Illya druk bezig met de samenstelling van het derde deel van Diesellijnen Toen & Nu, staat er een nieuw tramboek van Adriaen Louman op het programma, komt er een boek over stoomlocs, komt het volgende deel van Retourtje Verleden, komt er een nieuw boek van Paul Engelberts en werk ik momenteel aan een spoorwegboek van Jo Spåtgens, waarover binnenkort meer.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #303 Gepost op: 13 Maart 2023, 18:39:07 »

Begin april verschijnt Belevenissen op het spoor van Jo Spätgens:



Jo Spätgens (1963) reist al sinds zijn prilste jeugd veel per trein, zowel in Nederland als daarbuiten. Zijn liefde voor het spoor
staat stevige kritiek op het Nederlandse spoorbedrijf, daar waar door hem nodig geacht, niet in de weg.

Belevenissen op het spoor is een boek waarin wordt teruggekeken op vele tientallen jaren treinreizen in vooral Nederland,
maar ook in de rest van Europa en in de VS. Een verzameling belevenissen, ergernissen, anekdotes, constateringen en de
nodige aanbevelingen voor een op spoorvervoer gebaseerd uitstekend openbaar vervoer. Voor de regelmatige treinreiziger
vast een feest van herkenning. Voor de in spoorwegen geïnteresseerde lezer een bron van informatie en wetenswaardigheden.

Softcover, 180 pagina, 14 x 21 cm staand formaat, prijs € 22,50


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #304 Gepost op: 26 Maart 2023, 13:58:04 »

Voor degenen die naast spoorwegen ook geïnteresseerd zijn in vliegtuigen, hierbij een 'work in progress' bericht.
Enkele pagina's van Rob Hemelrijks boek 'De tijd vliegt - 1976-2007'. Momenteel wissel ik het werken aan een busboek
en enkele spoorwegboeken af met scannen van honderden dia's met unieke opnames van vliegtuigen.








mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #305 Gepost op: 26 Maart 2023, 18:50:59 »

Leuk! Duim omhoog
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #306 Gepost op: 26 Maart 2023, 22:54:24 »

Begin april verschijnt Belevenissen op het spoor van Jo Spätgens:

Komt hiervan nog een bladervoorproefje? Ben wel benieuwd...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #307 Gepost op: 29 Maart 2023, 21:25:40 »

Het boek bevat amper foto's, Frank. Van de 180 pagina's zijn alleen steeds de eerste pagina's van een hoofdstuk voorzien van een foto.
De auteur (zelf actief in de lokale politiek) gaat binnenkort een exemplaar aanbieden aan de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, Vivianne Heijnen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #308 Gepost op: 30 Maart 2023, 15:39:00 »

Proefdrukken binnen van de Nederlandse en Deense editie van de EuroCity-boeken.






Het binnenwerk is afgezien van de inleidende pagina's en de bijlage met tabellen achterin, identiek.










Deze proefdrukken zijn nog in de rug gelijmd, de boeken krijgen straks een netjes ingenaaid binnenwerk en kunnen dan mooi
open liggen, zodat de treinen volledig te bekijken zijn.

Naar verwachting beschikbaar rond 20 april.

mvg,
Gert


Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #309 Gepost op: 30 Maart 2023, 16:09:38 »

De auteur heeft overigens geen overeenstemming weten te bereiken met de Duitse uitgever die eerder twee van zijn boeken heeft uitgegeven.
Geramond heeft daarom het al door hen aangekondigde derde deel in hun Eurocityreeks moeten terugtrekken. Ik ben benieuwd hoeveel Duitsers nu een spoedcursus Nederlands of Deens gaan volgen.    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #310 Gepost op: 30 Maart 2023, 17:42:19 »

Leuk hoor!  Duim omhoog

Staan er ook de type rijtuigen bij?

Grt,
Niels
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #311 Gepost op: 30 Maart 2023, 18:01:17 »



Bakkie koffie doen ergens in april of mei?    Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #312 Gepost op: 30 Maart 2023, 18:11:10 »

 Duim omhoog
Gelogd
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #313 Gepost op: 31 Maart 2023, 10:55:37 »

Dat is een fraai boek, die gaan we aanschaffen Smiley
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #314 Gepost op: 1 April 2023, 06:55:17 »

Dat ziet er inderdaad fraai uit en bijna precies wat ik zoek Duim omhoog
Eén klein detail is natuurlijk voor mij de periode. Komt er ook iets dergelijks voor de periode vanaf pakweg 1970 misschien? Dan heb je er al 1 (jawel!) verkocht. Het is natuurlijke een niche in een niche, maar nee heb je...
Gelogd
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: