Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1377 1378 [1379] 1380 1381 ... 2604   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8417054 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 25 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16913


305*


« Antwoord #20670 Gepost op: 14 Juni 2017, 23:46:45 »

Ik vrees trouwens dat Ostseebad Binz goed is. Wat is nou het verhaal achter spoor 2 en 4?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #20671 Gepost op: 15 Juni 2017, 07:56:07 »

Of dat een heuvel is, durf ik niet te zeggen. Er liggen daar wel wat duinen, daar zou het er een van kunnen zijn.
Maar Ostseebad Binz is wel goed.
De spoornummering is er inderdaad wel apart, van links naar rechts heb je eerst spoor 3, dan het perron voor spoor 3, dan spoor 1, maar hoewel het direct naast het perron ligt, kun je er niet uitstappen. Dan spoor 2, het perron voor spoor 2 en 4 en tenslotte het kortere spoor 4.
Het waarom hiervan weet ik niet.
In de zichtbare richting loopt het spoor na een klein stukje dood.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7259


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #20672 Gepost op: 15 Juni 2017, 08:14:02 »

Overigens tip van de dag: Kijk de Ronde van Zwitserland (wielrennen), overal waar ze komen rijden schattige omhooggevallen trammetjes rond.

Ja, die zijn vrijwel onontkoombaar in dit land, net als... uhm... bergen! Grin

Ik geef hem weg.

Qua spoornummering: zoals ik zei ken ik die methode uit Frankrijk, Spanje en Italië enzo, maar voor Duitsland is-ie zeer ongebruikelijk (ik geloof dat ik het elders wel eens gezien heb, maar het bijven hoge uitzonderingen). De rationale erachter is dat vanuit de spoorlijn geredeneerd wordt i.p.v. vanuit de locatie van het stationsgebouw zoals in Noord- en West-Europa gebruikelijk. d.w.z. het hoofdspoor van A naar B (oplopende kilometrage) is dan spoor 1, het hoofdspoor van B naar A is spoor 2. Alle nevensporen naast spoor 1 krijgen oplopende oneven nummers, alle nevensporen naast spoor 2 krijgen oplopende even nummers - en als er een of meerdere sporen tussen spoor 1 en 2 liggen, wordt het een soort Russische roulette wat er uiteindelijk gekozen wordt Grin. Dat betekent dat, wanneer de doorgaande sporen netjes in het midden van het station liggen, je een opvolging krijgt (geteld vanuit het stationsgebouw, in een station met 6 sporen) 6-4-2-1-3-5 of 5-3-1-2-4-6. Als de doorgaande sporen echter pal langs het stationsgebouw liggen, wordt het 1-2-4-6-8-10 of 2-1-3-5-7-9 (merk op dat er in dit geval een paar spoornummers missen). Voor de exploitatie nuttig (want alle treinen van A naar B, die oneven treinnummers hebben, zullen in normale situaties ook van oneven sporen vertrekken en alle treinen met even spoornummers van even sporen), maar voor de reiziger  is het zoeken geblazen. En op een eindstation zoals Binz is het nut van zo'n nummering natuurlijk al helemaal "fragwürdig"... In Zuid-Europa kom je dan nog weg met een "laten we consistent blijven"-argument, maar waarom nu juist daar voor deze nummering is gekozen? Beats me!
Gelogd

Ik zie sterren!
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2533

Oude meuk in h0


« Antwoord #20673 Gepost op: 15 Juni 2017, 08:34:51 »

Ik heb zo'n idee dat het een eindstation is.
In de zichtbare richting loopt het spoor na een klein stukje dood.
Dus dat had ik goed gezien. Alleen jammer dat ik onvoldoende tijd had om goed te zoeken.
Op naar de volgende plaat!,
« Laatste verandering: 15 Juni 2017, 10:44:07 door Arjen52 » Gelogd

hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #20674 Gepost op: 15 Juni 2017, 08:36:49 »

Zoals ik al aangaf...
Verder worden er soms zinnige dingen gezegd.

 Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16913


305*


« Antwoord #20675 Gepost op: 15 Juni 2017, 11:00:38 »

Nou vooruit, doen we meteen maar de plaat van dat stuk spoor dat in Gatenkaasland ongetwijfeld tandrad had gekregen.



Graag de plaatsnaam.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #20676 Gepost op: 15 Juni 2017, 11:13:05 »

Ah, een mijnverzakkingsgebied.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16913


305*


« Antwoord #20677 Gepost op: 15 Juni 2017, 11:22:51 »

Ssst!  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7259


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #20678 Gepost op: 15 Juni 2017, 12:16:30 »

Nou vooruit, doen we meteen maar de plaat van dat stuk spoor dat in Gatenkaasland ongetwijfeld tandrad had gekregen.

Oh wow, een hele vijf meter hoogteverschil Shocked Shocked Shocked Shocked. De Uetlibergbahn redt 417 hoogtemeters zonder tandrad met een stijgingspercentage van 7,9...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16913


305*


« Antwoord #20679 Gepost op: 15 Juni 2017, 12:29:09 »

Ha ha ha! Je gaat nog serieus in de verdediging ook.   Cheesy

Wel jammer dat Huub het geheim van de nauwelijks bekende Deense mijnbouw op Jutland heeft prijsgegeven, want dat maakt het zoeken natuurlijk stukken makkelijker.  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1741


Enge buur bij de buren


« Antwoord #20680 Gepost op: 15 Juni 2017, 13:16:24 »

Is het in DK zo vlak dat men bij de minste geringste plooiing in het landschap al een tandrad zou willen hebben?? Zelfs de helling van de spoortunnels in Rijswijk en Delft zijn steiler Grin Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
173* bij de buren
132* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16913


305*


« Antwoord #20681 Gepost op: 15 Juni 2017, 13:47:14 »

Nee hoor, in DK hebben ze gewoon geen tandrad nodig. Daar hebben ze serieus stoere locs, zoals Bolleneuzen. Die strijken werkelijk alles glad.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8543


WWW
« Antwoord #20682 Gepost op: 15 Juni 2017, 13:52:49 »

Toch kent het zeer nabijgelegen Schleswig-Holstein een heus tandradspoor
« Laatste verandering: 15 Juni 2017, 14:40:54 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16913


305*


« Antwoord #20683 Gepost op: 15 Juni 2017, 13:58:32 »

Nice one, Huub!   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7259


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #20684 Gepost op: 15 Juni 2017, 14:40:24 »

Grootheidswaanzin Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 1377 1378 [1379] 1380 1381 ... 2604   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: