Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1527 1528 [1529] 1530 1531 ... 2595   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8271571 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 28 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8511


WWW
« Antwoord #22920 Gepost op: 30 November 2017, 20:03:44 »

Rheinweiler
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #22921 Gepost op: 30 November 2017, 21:10:22 »

4 x nee, maar wel warm.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8511


WWW
« Antwoord #22922 Gepost op: 30 November 2017, 21:14:05 »

Auggen
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #22923 Gepost op: 30 November 2017, 22:23:50 »

Niet goed.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8855


266*


WWW
« Antwoord #22924 Gepost op: 30 November 2017, 22:47:03 »

Heitersheim
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #22925 Gepost op: 30 November 2017, 22:58:46 »

Ik zie nu dat ik eerder Eschbach foutief heb geschreven, dus dan bij deze: Eschbach

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7237


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22926 Gepost op: 30 November 2017, 23:51:19 »

Zo te zien heeft Jakop >het goed<.
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #22927 Gepost op: 1 December 2017, 00:00:52 »

Ja, inderdaad. Jakop mag een nieuw plaatje plaatsen. Duim omhoog
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #22928 Gepost op: 1 December 2017, 00:30:54 »

De vraag was waar? Dus waar was de trein en niet waar bevond de fotograaf zich. Die bevond zich weliswaar in Heitersheim, maar de trein rijdt volgens mij toch echt op het grondgebied van Eschbach (dat ik eerder dus verkeerd schreef, maar deze locatie had ik al gevonden).

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #22929 Gepost op: 1 December 2017, 00:40:49 »

Ik denk ook dat het deze gebouwen zijn die je op de foto ziet. Bovendien is er nergens iets van de hoogspanningsleiding te zien. Vermoedelijk stond je daar wel vlakbij.
Die hoogspanning loopt zo ongeveer gelijk met de gemeentegrens en dat betekent dus echt dat de trein zich op het grondgebied van Eschbach bevindt. Vermoedelijk ben jij destijds uitgestapt in Heitersheim of daar naartoe gereden, dus ik snap wel dat de foto onder die naam bij jou genoteerd staat, maar formeel klopt dat niet.

mvg,
Gert



Edit: link toegevoegd
« Laatste verandering: 1 December 2017, 01:05:19 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8855


266*


WWW
« Antwoord #22930 Gepost op: 1 December 2017, 09:31:44 »

Volgens Google Maps is dit de gemeentegrens



Boven Eschbach en er onder Heitersheim

Ik denk dat het portaal wat we zien staan bij de rode pijl is op basis van het naar het spoor afzwenken van het karrespoor
De trein (lok) bevindt zich dan bij de oranje pijl



In mijn belevenis een grensgeval overgeleverd aan de interpretatie van wat er met 'waar' wordt bedoeld.
Ik leg de bal voorlopig weer even bij Maarten als plaatser.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7237


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22931 Gepost op: 1 December 2017, 09:39:17 »

Mijn interpretatie zou zijn: in het geval van een grensgeval reken ik beide mogelijke antwoorden goed - en in dit geval kwam Jakop het eerst met één van de juiste antwoorden op de proppen (want "Esbach" is, zoals Gert zelf al aangeeft, fout gespeld) en dus heeft die het goed. "Waar" vertaal ik met "waar (in welke plaats) is de foto genomen?", wat meer op de standplaats van de fotograaf duidt dan op de locatie van de trein - maar ik zou om die reden de gemeente waar de treinen zich bevinden, niet fout rekenen (tenzij ik specifiek gevraagd zou hebben: "Waar stond ik?"; dat is weer een ander verhaal).

Ik denk trouwens dat de foto één portaal terug is genomen (dus recht onder de hoogspanningskabels) gezien de locatie van het sein - dat ontzettend moeilijk te zien is, maar het sein áchter de trein op gelijke hoogte is wèl zichtbaar - en dat zou betekenen dat de Traxx en eerste twee/drie wagens zich al in Heitersheim bevinden - de rest van de trein en de gehele ICE zijn in Eschbach.
 
Maar dat is mijn interpretatie, ik ga er niet over Grin.

Interessant trouwens dat Maltezerkruis in de wapens van beide gemeenten... zojuist geleerd dat het Vorstendom Heitersheim zetel was van de Duitse 'langue' van de Orde van Malta (uit de tijd dat de Orde nog van Rhodos was en niet van Malta) en van de Grootprior voor het Heilige Roomse Rijk - interessant dat de Orde daar ruim 500 jaar de scepter heeft gezwaaid! Da's één van mijn 'professionele hobby's'...
« Laatste verandering: 1 December 2017, 09:55:54 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16863


304*


« Antwoord #22932 Gepost op: 1 December 2017, 11:57:14 »

Ja Wesley, maar Maarten heeft vooraf niet gezegd dat hij twee antwoorden goed zou rekenen. Ik denk dus dat Maarten niet wist dat hij eigenlijk een trein fotografeerde die op het grondgebied van Eschbach reed. Enfin, het wachten is totdat Maarten weer online komt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7237


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #22933 Gepost op: 1 December 2017, 12:47:05 »

dat zou betekenen dat de Traxx en eerste twee/drie wagens zich al in Heitersheim bevinden - de rest van de trein en de gehele ICE zijn in Eschbach.

Hij rijdt (in mijn optiek) óók op het grondgebied van Heitersheim, en bovendien stond de fotograaf in Heitersheim én werd Heitersheim eerder genoemd dan Eschbach. Dat maakt het 3-1 voor Heitersheim, ook in het geval dat Maarten niet wist dat de staart (cq het grootste deel) van de trein nog in Eschbach was. Maar inderdaad, Maarten mag beslissen.
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #22934 Gepost op: 1 December 2017, 13:21:41 »

Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen rekening met de gemeentegrens heb gehouden. Ik stond precies onder de hoogspanningskabels. Mijn auto stond bij station Heitersheim geparkeerd en het was korter lopen vanaf daar tot de spotplek. De loc is dichterbij station Heitersheim en was daardoor het (enige) antwoord dat ik wilde horen. Door de tikfout van Gert gun Jakop het sterrtje, omdat hij eerder was dan Gert.
« Laatste verandering: 1 December 2017, 13:23:52 door MHS84 » Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: 1 ... 1527 1528 [1529] 1530 1531 ... 2595   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: