Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: LEGO sleept Nederlander voor de rechter wegens verkoop treinreplica's
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: LEGO sleept Nederlander voor de rechter wegens verkoop treinreplica's  (gelezen 50 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16839


303 *


« Gepost op: 13 Mei 2024, 21:59:53 »

https://www.nu.nl/economie/6312728/lego-sleept-nederlander-voor-de-rechter-vanwege-verkoop-treinreplicas.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16839


303 *


« Antwoord #1 Gepost op: 13 Mei 2024, 22:23:32 »

Website van HA Bricks:

https://habricks.com

Ik ben best wel benieuwd naar de uitspraak van de rechter. Want ja, deze meneer gebruikt LEGO-steentjes voor zijn producten, maar hij prijst het nergens aan als zijnde originele producten van LEGO zelf.
Aangenomen dat hij de modellen zelf heeft ontworpen/samengesteld of heeft betaald voor de rechten aan degene die de modellen heeft bedacht, ben ik toch zeer benieuwd welk bezwaar LEGO juridisch meent te hebben tegen het gebruik van hun bouwstenen.

Stel dat iemand met kralen kettinkjes maakt en deze te koop aanbiedt, dan kan de producent van die kralen daar toch ook niks tegen in brengen? Of wat te denken van Talens? Stel dat die verfproducent gaat eisen dat schilderijen gemaakt met hun verf verboden zouden moeten worden, dat zou toch onacceptabel zijn? Je kunt toch niet eisen dat je LEGO slechts in privésfeer gebruikt? Sterker nog: de reclamekreet was altijd al 'Van LEGO kun je alles maken, een boot, een vliegtuig of een trein. Als iemand daar dan succesvol mee is, dan zou je daar als fabrikant toch juist blij mee moeten zijn?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: LEGO sleept Nederlander voor de rechter wegens verkoop treinreplica's
« vorige volgende »
Ga naar: