Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1974 1975 [1976] 1977 1978 ... 2575   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8151114 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 10 gasten bekijken dit topic.
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #29625 Gepost op: 15 Mei 2020, 19:04:59 »

en toch blijf ik Gävle zeggen.

Groeten,

Christoph

ps. ik moet na die brug vanuit Denemarken, of de terugweg daarvandaan toch eens stoppen.
Gelogd

Dag
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #29626 Gepost op: 15 Mei 2020, 21:25:46 »

Gävle is niet goed Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #29627 Gepost op: 15 Mei 2020, 21:31:45 »

Vynohradiv
Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #29628 Gepost op: 15 Mei 2020, 21:48:26 »

Vynohradiv is echter wel goed Duim omhoog. Duidelijk geval van “ik heb alleen nog maar voorspelbare plaatjes over” denk ik?
Gelogd

Ik zie sterren!
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #29629 Gepost op: 15 Mei 2020, 21:53:13 »

Het is misschien wijsheid om bepaalde plaatjes in je Flickr-account (tijdelijk) onzichtbaar te maken.
Nieuw plaatje komt morgen.
Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #29630 Gepost op: 15 Mei 2020, 22:00:46 »

Helemaal niet Grin! Mijn publiek op Flickr is veel groter dan die paar raadplaters hier Cool. Ook zonder Flickr leek deze mij overigens prima te doen: Sovjet-breedspoor en de kennis over welk hoekje Oekraïne ik van de zomer heb meegepakt zouden voor de oplettende lezer een piece of cake moeten zijn (waarbij die cake natuurlijk uit >Kiev< komt Grin).
Gelogd

Ik zie sterren!
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #29631 Gepost op: 15 Mei 2020, 22:06:53 »

Waarom hij dat doet? Misschien om mensen voor de gek te houden, dat is dan in elk geval gelukt.  Grin
Heren, nooit bedacht hoe een 360 graden camera werkt?
Waarschijnlijk kwam tijdens het fotograferen van de kant van de spoorlijn net dat treinstel langs waardoor tussen twee belichtingen (en verdraaiing van de lens) toevallig net alleen de kop en kont van het treinstel werd gefotografeerd. We een mooi toeval trouwens.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #29632 Gepost op: 15 Mei 2020, 22:16:18 »

Dat lijkt me een goeie verklaring, Gerard. Enfin, het lijkt erop dat ik het emailadres van de fotograaf goed heb gegokt, want ik kreeg mijn bericht aan hem niet onbestelbaar retour. Mogelijk binnenkort dus definitief uitsluitsel.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #29633 Gepost op: 15 Mei 2020, 22:27:47 »

Heren, nooit bedacht hoe een 360 graden camera werkt?
Daar drukken toch alle camera's (nagenoeg) gelijktijdig af?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #29634 Gepost op: 15 Mei 2020, 22:51:05 »

Met de nadruk op 'nagenoeg' Grin
En het ligt ook aan het systeem van de camera, meerdere lenzen,één lens, één lens handversteld enz.
« Laatste verandering: 15 Mei 2020, 22:54:34 door GerardvV » Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #29635 Gepost op: 16 Mei 2020, 08:15:20 »

Ik kreeg vanochtend mail uit Zweden en Gerard heeft gelijk:



Hello,
 
 
Thank you for your e-mail!
 
I will let you have the really long version of the story, and then you can decide which parts to paste into the forum. Wink
 
I was (and I still am) playing a mobile game called Ingress. It’s like Pokémon Go, but a bit different. It’s actually from the same company and uses the same database to build up the real world elements (in this case something called ”portals”) in the game. It could be statues, interesting buildings… anything that is stationary and is considered noteworthy for some reason.
 
In order to add new portals, you go to the place where you want to add it and use the appropriate in-game command. You then have to take a photo, add some text to describe it and then you submit it. Other players will then decide if it’s something that indeed should be a new portal.
 
The chance for this is greatly enhanced if the reviewing player is able to see the object in question in Street View in Google Maps. But this location, the railway museum in Ängelholm, did not have any Street View images. So, I had to go there first to add images to Google Street View, wait for a couple of days for Google to allow the images into their service, and then go back to add the portal submission(s).
 
The Street View submission was done very quickly with my iPhone with the Google Street View app. (Hence the lack of sky and ground.) While I was spinning around, making sure to cover the full 360 degrees, a train (the Öresundståg X31 model) passed by. And it happened to pass just between two images. When the Google app (or cloud service) stitched the images together to form the single 360 degree image, the train had become a perfect, shorter version of itself!
 
It is really quite amusing, and a real bonus to my primary objective! I don’t think I could’ve done it better if I had tried.
 
 
The tl;dr version: No Photoshop, no intention of bluffing - just a fluke while creating a 360 degree image.
 
 
Kind regards,


JAN KIVISAAR




Erg leuk om te lezen wat de aanleiding was voor de foto. Van Pokémon Go had ik wel eens gehoord natuurlijk, maar Ingress kende ik niet.
Enfin, het mystery van de single unit gummineus is opgelost! 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #29636 Gepost op: 16 Mei 2020, 08:52:21 »

Ik wist helemaal niet dat je op zo'n manier ook een 360 graden foto kunt maken. Wat dat betreft ben ik nooit verder gekomen dan circle vision en vergelijkbare techniek.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #29637 Gepost op: 16 Mei 2020, 09:09:28 »

De nieuwe opgave: Hoe heet (volgens Google Maps) de straat die hier onder het spoor duikt?

« Laatste verandering: 16 Mei 2020, 09:17:35 door Arjen52 » Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #29638 Gepost op: 16 Mei 2020, 11:45:11 »

Ik ben een paar keer dwars door Hamburg gereden (omdat de Elbe Tunnel weer eens hopeloos verstopt was met fileverkeer) en daar doet dit me wel aan denken. Kan het echter nog niet vinden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #29639 Gepost op: 16 Mei 2020, 11:58:35 »

Ik zou maar rustig verder zoeken als ik jou was.
Gelogd

Pagina's: 1 ... 1974 1975 [1976] 1977 1978 ... 2575   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: