Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Volkswagen Golf vandaag 50 jaar oud
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Volkswagen Golf vandaag 50 jaar oud  (gelezen 15604 keer)
1 Gebruiker en 3 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1609


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #15 Gepost op: 31 Maart 2024, 10:28:55 »

Hoi Gert,

Het is precies het eerste waarom ik liever op fora niet in discussie ga over dit soort onderwerpen. Woorden kunnen net verkeerd geschreven of opgevat worden waardoor relaties beschadigen. Dat wil ik niet. Iedereen heeft recht op eigen meningen, inzichten en houdingen. Ik heb de wijsheid niet in pacht en baseer hoe ik er tegenaan kijk tegen wat ik weet, lees en zie. Discussies polariseren al snel, ik wil dat niet maar besef dat ik daar soms onbedoeld aan meedoe hoe ik dingen opschrijf. Meestal omdat ik snel wil reageren. Dus als ik mensen heb beledigd: sorry.

Om toch even op jouw punten in te gaan. Als eenmaal zaken zijn vastgelegd in beleid, wet of regelgeving zal de rechter daar aan toetsen. Zie het voorbeeld van Urgenda. Nu kun je zeggen, nou dan verander je het beleid en de wet maar, maar daar kun je dus ook tegen procederen. En dan wordt er getoetst aan de zaken die ik eerder noemde.

Is er dan sprake van dwang? Ja, in zekere zin wel maar dat is toch niets vreemds? Als je harder rijdt dan 100 km/u op de snelweg krijg je ook een boete en als je gordel niet draagt ook. Dat is nu eenmaal het nadeel van een wet, je moet je er aan houden.  Grin Dwang dus.

En wat betreft je laatste punt. Het is inderdaad vreselijk hoe die mensen moeten werken maar het staat volgens mij helemaal los van de elektrificatie van ons wagenpark. Helaas heeft onze westerse wereld nogal de neiging om het vooral zelf goed te hebben en er niet te veel voor te willen betalen. Dat gaat dan helaas vaak over de ruggen van anderen. Dat geldt hier zeker maar ook in bijvoorbeeld de kledingindustrie.

Dus verbeter de werkomstandigheden van deze mensen en laten we er fatsoenlijk voor betalen. Worden de elektrische auto's dan duurder? Mwoah, je zou het ook kunnen zien als een stukje maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Kunnen we het nu weer over treintjes hebben? Of over de golf, want er komt een nieuw model

Grtz,
Niels
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8954


271*


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 31 Maart 2024, 15:57:02 »

Je hebt gelijk Niels, de waarheid zal ergens in het midden liggen en niemand heeft 100% gelijk.
Huispessimist vind ik eigenlijk wel een Geuzennaam  :  Duim omhoog

@ Frank  prachtige foto  Duim omhoog  en inderdaad, ik model had je iedereen over je heen gekregen incl. mij  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #17 Gepost op: 30 Oktober 2024, 18:10:23 »

Ondertussen zijn we een half jaar verder en het gaat niet bepaald goed met Volkswagen.
Wat heet: Volkswagen en zo'n beetje de hele Europese autoindustrie is in crisis geraakt.

https://nos.nl/artikel/2542640-drie-redenen-waarom-de-europese-auto-industrie-nog-steeds-belangrijk-is

In dit artikel valt te lezen dat Europeanen steeds minder elektrische auto's kopen. Elektrificatie stagneert.
De groenlinkse droom valt in duigen. Ik ben heel benieuwd hoe het er over pakweg tien jaar uitziet.

Hoeveel Europese merken zijn er dan nog over? En wat gebeurt er buiten Nederland en Noorwegen?
Bij ons en bij de Noren zit het wel snor met de mogelijkheid op te laden. Maar hoe lang bijven Nederlanders
nog elektrisch rijden als ze tijdens vakanties telkens weer oplaadbeurten moeten plannen?

Ook niet onbelangrijk is wat de linkse politiek gaat doen als hun stemmers wakker worden en vragen gaan stellen
over de zeer milieu-onvriendelijke wijze waarop elektrische auto's worden gebouwd. Het zou mij niks verbazen als
we in een tussenfase leven en uiteindelijk auto's op waterstof de echte toekomst blijken te zijn.

In dat verband is dit artikel wel interessant: https://nos.nl/artikel/2541747-duitsland-legt-waterstofnetwerk-van-19-miljard-euro-aan

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2046


« Antwoord #18 Gepost op: 30 Oktober 2024, 20:21:14 »

Ik ben nog niet zo'n voorstander van Waterstofgas in auto's (of als opslag capaciteit in huizen).
De gevolgen van ongelukken kunnen enorm zijn bij waterstof. Laat ze de veiligheid eerst maar eens verbeteren.

Wat elektrisch rijden betreft; zolang de olie-industrie nog regeert zal geen ander idee het overnemen. Je gaat mij niet vertellen dat de technologie om elektrisch te rijden met een grotere radius er niet al lang is.
Mijn voorouders hadden vroeger een auto die reed op sla-olie, is destijds weggekocht (lees:gechanteerd, bedreigd).
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #19 Gepost op: 30 Oktober 2024, 20:33:56 »

Hoe kwamen ze dan aan die auto op sla-olie?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2046


« Antwoord #20 Gepost op: 30 Oktober 2024, 20:43:01 »

Zelf uitgevonden  Smiley
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #21 Gepost op: 30 Oktober 2024, 20:52:58 »

Op basis van een dieselmotor?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2046


« Antwoord #22 Gepost op: 30 Oktober 2024, 21:18:15 »

Ja, deze door ontwikkelt. En een tijdje prive mee gereden. Daarna op de markt willen brengen maar toen door de oliemaatschappijen afgekocht toen die er lucht van kregen.
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #23 Gepost op: 30 Oktober 2024, 21:20:53 »

Ja, slaolie ruik je wel!  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8954


271*


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 30 Oktober 2024, 21:22:47 »

Zolang het grootste deel van de stroom in Nederland nog met fossiele brandstoffen wordt opgewekt is elektrisch rijden wel schijn-schoon…en dan nog los van de door Gert genoemde vervuiling tijdens productie.

Echt een oplossing om de huidige mobiliteit én schoon én de huidige welvaart te behouden is er denk ik niet en vraag me dan ook af waar dit uiteindelijk op uitkomt… Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1802


Benoemd snoodaard


« Antwoord #25 Gepost op: 30 Oktober 2024, 21:31:30 »

Zolang we grote vierkante auto's blijven rijden, fietsen tegenwoordig kennelijk niet meer zonder hulpmotor kan en alles draadloos moet deel ik je zorgen zeker. Men wil gewoon geen welvaart inleveren. "Na mij de zondvloed"...

@Sander: is daar iets over te vinden? Ik vind het wel een interessant verhaal.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #26 Gepost op: 30 Oktober 2024, 21:47:17 »

Grappig is dat uitgerekend op het VW forum er een draadje over is: https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=63154&start=15
Al gaat het dan om het bijmengen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #27 Gepost op: 30 Oktober 2024, 21:48:50 »

Hatseflats: of het VW-personeel even 10 procent salaris wil inleveren!

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17491


318*


« Antwoord #28 Gepost op: 17 December 2024, 19:51:32 »

Het ziet er steeds somberder uit voor elektrisch rijden. Nu al duurder dan op benzine.

En als je niet overdag thuis kan opladen, wordt het vanaf 2027 nog duurder. Dan wordt het salderen in één klap afgeschaft.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1609


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #29 Gepost op: Vandaag om 12:12:59 »

Ik ga niet reageren. Ik ga niet reageren. Ik ga niet reageren. Shit, ik ga toch reageren...

Zowel aan het onderzoek van de ANWB als aan het overheidsbeleid valt wel een aantal kritische kanttekeningen te zetten. Die afschrijving van die Tesla is ronduit stuitend. Tesla heeft namelijk besloten om de prijs van de nieuwe exemplaren drastisch te verlagen en dat heeft inderdaad invloed op je restwaarde als je toevallig zo'n ding vijf jaar geleden kocht. Je kan dus ook stellen dat de aanschafwaarde van EV's aan het dalen is en er steeds meer betaalbare voertuigen komen. En die Fiat? Nu ja, volgens mij is elke Italiaanse auto al de helft van zijn waarde kwijt zodra je de showroom hebt verlaten. Emotie noemen ze dat. Ik noem het om te janken.

Maar voor de particulier is de aanschafwaarde nu nog hoog en is er onzekerheid over levensduur etc. Mijn nieuwe EV kost een 60k, dat zou ik privé ook niet uitgeven. Maar het eerste onderhoud is pas over twee jaar en dan stofzuigen ze hem alleen.

Hoe je het ook went of keert, jullie gaan er allemaal aan geloven. Elektrisch rijden is niet meer te stoppen. Dat heeft VW lang niet begrepen waardoor ze nu in de ellende zitten.

En als je eenmaal over bent snap je niet waarom je ooit tegen was. Ik ben half Europa doorgereden met een EV en alle argumenten die ik de verstokte dieselrijders hoor kan ik weerleggen. Leuk hoor die file bij de snelweg in Frankrijk voor de enige dieselpomp die het deed. Mijn laadpaal was vrij (en deed het zelfs!) en kon meteen koffie gaan drinken...

En salderen? Ik heb een behoorlijk accupakket voor de deur staan dat ik bidirectioneel kan gebruiken. Zo kan ik besparen op mijn energiekosten.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Volkswagen Golf vandaag 50 jaar oud
« vorige volgende »
Ga naar: