Dick,
Ik heb ook zo'n vliegenmepper graszaaier, werkt ook goed met grote 12 mm vezels, echter niet zo geweldig als je grote oppervlaktes wil doen, dan heb je echt zo'n professionele applicator nodig.
En die kosten wel wat meer dan 50 euro, ik weet niet hoe je aan dat bedrag komt, maar reken op zeker 100 euro of meer. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
Met mijn vliegenmepper heb ik behoorlijk goede resultaten behaald, je moet ook goede lijm hebben en een goede ondergrond.
Ik heb hetzelfde gedaan als in het tweede filmpje, maar dan met een volledig metalen zeefje. De weerstand tussen de twee polen in de vliegenmepper heb ik weggehaald, en ik krijg dan ongeveer 560 Volt. Duidelijk geen 10 of 25 kVolt, maar dat hoeft ook niet en is ook veiliger. Ik gebruik een oude 5 Volt adapter, meer kan de simpele elektronica van de vliegenmepper niet aan.
Gebruik geen aluminiumfolie als ondergrond. De lijm laat moeilijk los en je kunt kortsluiting krijgen, dan gaat de mepper kapot. We hebben het over statische elektriciteit en daar heb je in principe geen metaal bij nodig. Ik gebruik plastic magnetronfolie, is dikker dan gewoon plastic huishoudfolie, en zo statisch als de pest
Succes!