Goede middag,
voor komende Eurospoor ga ik twee dioramaatjes bouwen, eentje met een afhijsing als thema en eentje, de geen die we hier gaan behandelen, met een stukje snelweg.
Eerst uit wat eindjes hout die ik nog had liggen een diorama bakje gemaakt, en vervolgens een stuk styreen op maat gemaakt. Dit stuk styreen gaat als basis dienen voor de weg. Ik heb een apart stuk styreen genomen omdat dit makkelijker te verwerken is. Want wat is er makkelijker? Een plaatje styreen af plakken wat op het bureau ligt, of een plaatje wat in een diorama bak zit... juist, dat dacht ik ook!
Aangezien styreen al een mooie witte basis is heb ik besloten om de originele 'styreen kleur' maar te gaan gebruiken als markering. Dit is waarschijnlijk ook de simpelste oplossing. Je kunt zo de markering makkelijk afplakken en vervolgens het wegdek grijs spuiten.
Letterlijke tijdelijke markering Na het afplakken kon ik het niet laten om het even zo op te stellen. mocht het me niet bevallen dan had ik gewoon weer opnieuw kunnen beginnen, hop tape er af en gaan. Maar ik ben er zo wel tevreden over dus we gaan de compressor maar eens aanzwengelen en de spuit vol gieten met wat verf.
Je wil toch stiekem weten hoe dat er nu uitziet. Na twee laagjes grijs zat het overal goed dekkend op het styreen en kon ik de tape weer verwijderen. Toch altijd weer spannend, tape verwijderen. Maar geeft wel voldoening als er geen ernstige foutjes zijn opgetreden. Hier en daar wat weg krabben en klaar. Na een tijdje drogen kon ik het niet laten om er even wat autootjes op te parkeren. Parkeren ja, want de bestuurders zijn hem gesmeerd!
Ja, kijk dat begint er al op te lijken, of niet?Hoe die precieze indeling gaat worden weet ik nog niet maar de AB Texel moet er sowieso op komen te staan samen met een Opel Vivaro van het KLPD afdeling VOA (inclusief optische signalen natuurlijk) De AB Texel auto gaat overigens niet helemaal origineel blijven, de bumper ga ik blauw spuiten, dan vind ik het pas echt een AB Texel truck.
Denk dat ik vandaag nog wat ga stoeien met het maken van vangrail verder is er ook groenigheid besteld dus daar over later meer!
Laat maar horen wat jullie er tot nu toe van vinden.
Mvg,
Romar