Ik loop al sinds het bouwen van de eerste onderdelen voor de baan van Peter Ruifrok met het idee stroken woonwijk te bouwen zoals je dat in vele Duitse steden langs de spoorlijnen vind. Oude panden met hofjes, tuinen, achterhuizen en/of kleine bedrijfsruimtes. Vaak rommelig en slecht onderhouden en dus aantrekkelijk te verouderen.
Ik heb ook wat te bouwen nodig waarbij ik lekker zonder nadenken door kan prutsen als ik moet ben. Dit is daar goed geschikt en het is iets waar ik zin in heb. Ik hou deze dingen niet zelf omdat ik er geen toepassing voor heb. Ik hoop ze dan ook tegen kostprijs te kunnen verkopen zodat ik m’n voorraad materialen op peil kan houden.
Voorbeelden van wat ik voor ogen heb vind je in eerder gebouwde diorama’s al heb ik toen nog met delen van fabrieksmodellen gewerkt, zie:
1;
Diorama Betriebshof Kyffhäuserstraße2;
Diorama Elfsen am Wichelhausberg3; De
Isseltalbahn van Peter
4;
Diverse mini diorama’s, specifiek eentje van een jaar terug.
Het youtube kanaal van
Samy Modellbau blijft een belangrijke inspiratiebron en ik zal voor het grootste deel de gebouwen uit foamboard gaan maken. Op zoek naar een naam schudde Bjorn “Schaumhof” uit z’n mauw en waarom moeilijk doen als dat de lading heel goed dekt. Omdat ik van plan ben meerdere stukken te gaan bouwen, het echt zelfbouw is en het niet als diorama bedoeld is( in feite is het dat eigenlijk wel) komt het afhankelijk van welk forum het is bij doe het zelf of scenery te staan en los van mijn overige topics.
Word vervolgd, groetjes Michiel