proefabonnement modelspoor en spoorwegentijdschrift Railhobby

Modelspoorwijzer.net

Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
Print
Auteur Topic: RC in 1:87  (gelezen 45095 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
PumaSam
Sr. Member

« Antwoord #60 Gepost op: 4 Augustus 2017, 21:42:54 »

Loop nu een beetje vast op de aandrijving van de terminal trucks, die ik heb zijn namelijk te lang en te hoog. Een andere is op proef reeds besteld dus even wachten tot die binnen is en dan kijken of het wel allemaal past.

Heb inmiddels voor de Smit Japan het vernieuwde aangepaste dek binnen met redelijk wat aanpassingen en vele details erop

De stuurhut/kajuit is nog in ontwikkeling maar is bijna gereed, heb er al veel belovende foto's van gezien dus nog even geduld hebben  Duim omhoog

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

« Antwoord #61 Gepost op: 5 Oktober 2017, 21:05:38 »

De afgelopen weken was ik erg druk met de voorbereiding voor de workshop dus vandaar dat het even stil was op dit topic.
Toen ik de juiste aandrijving binnen had ben ik verder gegaan met de rc terberg truck, de eerste verflaag zit erop.
Alle onderdelen moeten trouwens voor het in elkaar zetten geverfd worden anders kom je er namelijk niet meer bij met de kwast.
Tijdens de bouw van het model blijkt dat er wel degelijk verschil zit in de mcc uitvoering en een rc uitvoering.
Al met al zijn het wat kleine aanpassingen die gedaan moeten worden dus het is nog te overzien.
Tis wel een hoop passen en meten om het allemaal voor elkaar te krijgen dat alles erin past, heb namelijk alleen de ruimte in/tussen het chassis voor alle rc componenten. Dus weer een stapje moeilijker dan de eerder gebouwde Scania van Boere.
Dat houd het dan wel weer uitdagend om het voor elkaar te krijgen dat alles erin past en dat straks alles werkt.

Een aantal onderdelen deels in elkaar gezet en aangepast

Eerste laag verf op de delen waar ik later zeker niet meer bij kom

Passen en meten

Check check dubbel check

Aftekenen van de lineaire servo

Dit was van de afgelopen dagen, de foto's van vandaag en de komende dagen volgen later.

Vriendelijke groet,

Sam

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

« Antwoord #62 Gepost op: 21 November 2017, 21:49:17 »

Eerst even een foto update van de Smit Japan, het eerste deel van de bovenbouw is binnen en past perfect. De ontwerper van het model vertelde me dat er meer dan 50 uur aan tekenwerk aan vooraf ging om tot dit eindresultaat te komen. Werkelijk alles zit erop en eraan net als bij de echte. Echt petje af!

De kajuit/stuurhut is inmiddels ook leverbaar en zal ik binnenkort gaan bestellen, hopen dat shapeways voor de feestdagen met een leuke aanbieding komt  Grin

Tijdens Eurospoor 2017 heb ik bij de demo stand een demo 1/87 rc modelbouw gegeven,
doordat ik druk aan het bouwen was en uitleg te geven aan bezoekers heb ik helaas weinig foto's kunnen maken.

Heb het helaas net niet gered om de rc truck tijdens de demo af te bouwen maar dat komt tijdens Rail 2018 vast en zeker goed  Duim omhoog
Op het eind van de beurs heb ik nog even een rondje gereden met m'n rc shovel op de Kaj-m havenbaan waarvan op de hoofdpagina van de website een filmpje staat.

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

« Antwoord #63 Gepost op: 2 December 2017, 23:37:56 »

Hierbij de filmpjes die Erwin tijdens Eurospoor 2017 gemaakt heeft van de rc shovel

https://youtu.be/MEIAZWQVGUU?list=PLy0-M7umS9RXas4WVHflrTJoMhZPi6LmA

@Erwin, Nogmaals bedankt voor de foto's en filmpjes!  Duim omhoog

Komt goed schatje!
gerard-ns
Hero Member

« Antwoord #64 Gepost op: 3 December 2017, 08:30:58 »

hoi sam

is dat jou shovel

gerard

lid van DBTHG
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
Print