Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Geen Eurospoor in 2019  (gelezen 18806 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Gepost op: 21 Oktober 2018, 17:51:01 »

Van de facebookpagina van Eurospoor:

"Dit jaar wordt het ons 26e achtereenvolgende jaar dat wij Eurospoor organiseren. We zijn hier in principe, inclusief voorbereidingen, al 28 jaar mee bezig (vanaf 1991). Na 28 jaar doorpezen hebben we een jaar nodig om te heroriënteren, te reorganiseren en te stroomlijnen om zaken nog beter op de rails te krijgen. Daarom hebben wij na lang beraad besloten om (volgend jaar) in 2019 Eurospoor niet te organiseren. Wij beseffen dat wij velen hiermee teleurstellen, maar we hebben deze beslissing genomen omdat we er van overtuigd zijn dat het voordeel voor de toekomst oplevert.

Wij zijn u allen (deelnemers, bezoekers en medewerkers) erkentelijk dat u ons in de gelegenheid heeft gesteld om de afgelopen achtereenvolgende 26 jaar Eurospoor succesvol te organiseren. Daar zijn we zuinig op en het geeft ons de kracht om het evenement met uw betrokkenheid in de toekomst nog beter te maken! Daarbij zullen we voor 2020 weer dankbaar gebruik maken van de gewaardeerde inzet en betrokkenheid van de Jaarbeurs organisatie die ons altijd met raad en daad bij staat.

Vanaf 2020 (27e editie), gaan we weer krachtig, met frisse moed en evenveel plezier door met het jaarlijks organiseren van Eurospoor als toonaangevend Internationaal Modelspoor Evenement in de Jaarbeurs te Utrecht (NL). "
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #1 Gepost op: 21 Oktober 2018, 19:21:59 »

Los van grote erkentelijkheid voor de organisatoren van alle voorgaande edities is de boodschap duidelijk: ieder jaar is teveel (geworden). Veeg teken....
Gelogd

Groet, Frank
Leo_H
Newbie

Offline Offline

Berichten: 6


« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2018, 21:22:38 »

Hallo allemaal, ik denk dat ik het beste maar even het hele bericht hieronder kan plaatsen om misverstanden te voorkomen. Wij hebben gewoon een jaar nodig om het organisatorisch beter op poten te zetten en dat lukt niet als we intussen ook een volgend Eurospoor moeten organiseren, vandaar dat we hebben bedacht om een jaartje over te slaan.
Hier is het bericht:

Beste Eurospoor liefhebbers,

Dit jaar wordt het ons 26e achtereenvolgende jaar dat wij Eurospoor organiseren. We zijn hier in principe, inclusief voorbereidingen, al 28 jaar mee bezig (vanaf 1991). Na 28 jaar doorpezen hebben we een jaar nodig om te heroriënteren, te reorganiseren en te stroomlijnen om zaken nog beter op de rails te krijgen. Daarom hebben wij na lang beraad besloten om (volgend jaar) in 2019 Eurospoor niet te organiseren. Wij beseffen dat wij velen hiermee teleurstellen, maar we hebben deze beslissing genomen omdat we er van overtuigd zijn dat het voordeel voor de toekomst oplevert.

Wij zijn u allen (deelnemers, bezoekers en medewerkers) erkentelijk dat u ons in de gelegenheid heeft gesteld om de afgelopen achtereenvolgende 26 jaar Eurospoor succesvol te organiseren. Daar zijn we zuinig op en het geeft ons de kracht om het evenement met uw betrokkenheid in de toekomst nog beter te maken! Daarbij zullen we voor 2020 weer dankbaar gebruik maken van de gewaardeerde inzet en betrokkenheid van de Jaarbeurs organisatie die ons altijd met raad en daad bij staat.

Vanaf 2020 (27e editie), gaan we weer krachtig, met frisse moed en evenveel plezier door met het jaarlijks organiseren van Eurospoor als toonaangevend Internationaal Modelspoor Evenement in de Jaarbeurs te Utrecht (NL).

Eurospoor2018, bezoeken of deelnemen!

Wie geen twee jaar wil wachten krijgt nog de gelegenheid om Eurospoor2018 te bezoeken of zelfs eraan deel te nemen. Want, 2018 gaat natuurlijk gewoon door, dat staat voor de deur!  9 t/m 11 november 2018. Het is absoluut een bezoek waard!

Nog even in het kort én voor de volledigheid:

2018:   EUROSPOOR2018 vindt plaats op 9 t/m 11 november 2018 in de Jaarbeurs en we heten u van harte welkom.

2019:   In 2019 is er geen EUROSPOOR

2020:Maar, in november 2020 zijn we weer terug met de 27e editie. Uiterlijk april 2019 krijgt u van ons de exacte datum voor EUROSPOOR2020.

Afgezien van het jaartje overslaan van Eurospoor verandert er verder niets! Onze lokale beurzen te Joure en Koog a/d Zaan blijven in 2019 ook gewoon plaatsvinden. Evenals de uitgifte van ons modelspoormagazine 'Eurospoor Express Magazine'. Dat zal ook in 2019 twee maal verschijnen.

Houd ons via de bekende kanalen in de gaten en uiteraard blijft u van ons horen. Mocht u vragen hebben, dan staan we u graag te woord.

Met vriendelijke groet,
EUROSPOOR
Leo en Chitra
info@eurospoor.nl
« Laatste verandering: 21 Oktober 2018, 21:29:19 door Leo_H » Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #3 Gepost op: 23 Oktober 2018, 19:45:43 »

Sinds korte tijd staat onderstaande melding op de website van Eurospoor. Geen editie 2019 dus!!!  Cry Wat betekent dit voor de A4 dioramawedstrijd? Wat betekent dit voor Eurospoor? En wat betekent dit voor ons modelspoorders? Ik heb al ideeën voor diorama's tot en met 2021!

"Beste Eurospoorliefhebbers,

Dit jaar wordt het ons 26e achtereenvolgende jaar dat wij Eurospoor organiseren. We zijn hier in principe, inclusief voorbereidingen, al 28 jaar mee bezig (vanaf 1991). Na 28 jaar doorpezen hebben we een jaar nodig om te heroriënteren, te reorganiseren en te stroomlijnen om zaken nog beter op de rails te krijgen. Daarom is er in 2019 geen Eurospoor. Wij beseffen dat wij velen hiermee teleurstellen, maar we hebben deze beslissing genomen omdat we er van overtuigd zijn dat het voordeel voor de toekomst oplevert."

Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #4 Gepost op: 24 Oktober 2018, 13:13:08 »



Ik heb de twee draadjes even samengevoegd en de verwijzingen naar het andere draadje verwijderd.....

Jeffrey
Gelogd
p-kokkie
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 251



« Antwoord #5 Gepost op: 24 Oktober 2018, 13:25:35 »

Dankjewel Jeffrey!

Tja... ik schrok wel even van het persbericht!
Geen Eurospoor in 2019... hoe moet dat nou?

Ik ga/ging altijd met veel plezier naar deze beurs, ook de laatste jaren als deelnemer aan de A4 dioramawedstrijd en nu in 2018 ook met mijn eigen baantje op de stand van Modelspoorwijzer.

Ik heb ook niet de indruk dat Eurospoor slechter bezocht is de afgelopen jaren. Ik had juist het idee en de indruk dat de beurs al jaren in de lift zit. Maar goed, het is natuurlijk altijd vrij druk om de stand van de A4 dioramawedstrijd, hoe het verder in de hallen is, is als deelnemer vaak wat moeilijker te zeggen/beoordelen.

Feit is dat ik mijn petje afneem voor Leo en Chitra om elk jaar weer zo'n groot evenement op poten te zetten! Ik kan mij het jaartje "rust" ook wel weer voorstellen. Ik spreek wel de vurige hoop uit dat van uitstel geen afstel komt!!!

Ik ben ook heel benieuwd hoe en of de A4 dioramawedstrijd 2019 er gaat komen. Ik heb in ieder geval ideeën zat voor een aantal jaren om te bouwen.

Hoor graag jullie ideeën en suggesties!

Groet, Pascal

 
Gelogd

"Der germanische Geist, ist der Geist der Freiheit"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 24 Oktober 2018, 13:44:07 »

Tja, ik heb de tijd nog meegemaakt dat Rail in Den Bosch tweejaarlijks was. En in die tijd was er nog geen Eurospoor, Ontraxs of een beurs in Rijswijk. Afgezien van wat kleine evenementen (ruilbeursjes in de regio) had je dan dus om het jaar een groot evenement en de andere jaren amper iets. Pas in de jaren negentig waren er jaarlijks grote beurzen en werden het er ook steeds meer.

M.a.w.: we gaan het wel overleven, een jaartje zonder Eurospoor. Al zal ik in 2019 de jaarlijkse Raadplaat-meeting bij de MSW-stand wel missen.

Ik wens Leo succes met de reorganisatie in 2019 en kom dan graag het jaar daarna weer kijken. Wellicht met vers bloed in de organisatie zodat de continuïteit op de langere termijn gewaarborgd wordt? Dat zou mooi nieuws zijn.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Oktober 2018, 19:38:06 »

Voor Rail in 1985 was er in Nederland zelfs helemaal geen pure modelspoorbeurs, althans geen grote.
Je had om de twee jaar "techniek in vrije tijd" in de Jaarbeurs en volgens mij ook tweejaarlijks de speelgoedbeurs in de Rai en daar moest je het mee doen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 24 Oktober 2018, 20:52:19 »

Klopt. Als tiener ben ik ooit nog eens naar Techniek in vrije tijd geweest. Daar zag ik voor het eerst modulebanen. Toen nog met drie sporen naast elkaar, wat ik heel erg onrealistisch vond.

En ik ben zelfs ergens eind jaren zeventig of begin jaren tachtig een keer naar die speelgoedbeurs in de RAI geweest. Inderdaad: we hadden het er maar mee te doen. Eigenlijk wel goed als er eens pas op de plaats wordt gemaakt. Mijn buurman-standhouder in Houten klaagt dat er tegenwoordig veel te veel ruilbeurzen zijn: te vaak en te veel en daardoor voor de standhouders minder lucratief. Zelf sta ik dan ook lang niet altijd in Houten met mijn boeken en overtollige modellen. Een paar keer per jaar is mooi genoeg.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #9 Gepost op: 25 Oktober 2018, 10:32:49 »

We zijn verwend met de grotere modelspoorbeurzen in Nederland.

Bijkomend effect van het niet doorgaan van Eurospoor 2019 is dat alle resterende meerdaagse beurzen straks in de eerste maanden van het jaar plaatsvinden en er een gat onstaat in het najaar ?!?

Wellicht een goed moment voor de organisatoren van Modelspoor georienteerde beurzen eens de koppen bij elkaar te steken om een goede verdeling van de evenementen door te voeren.

Jeffrey
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Geen Eurospoor in 2019
« vorige volgende »
Ga naar: