Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Creality Ender 6  (gelezen 135291 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Gepost op: 11 Juni 2021, 20:58:05 »

Type: Ender 6
Merk: Creality
Soort printer: Filament 1,75mm
Prijs categorie: +/- €550
printbare afmetingen: 25 x 25 x 40 cm

Sinds enkele weken heb ik deze Crality Ender 6 staan.
Het was even een puzzeltje om de machine in elkaar te zetten.
Helaas bleek na het in elkaar zetten dat de Kaartlezer niet functioneerde, na eerst contact gezocht te hebben met de helpdesk van creality was het antwoord niet veel soeps.
Dus dan maar zelf op onderzoek uit gegaan. Het probleem bleek makkelijk op te lossen namelijk een losse draad in de stekkerverbinding.

Inmiddels staat de printer hier al een flink aantal uren te printen met een aantal projecten voor de toekomstige module baan.

persoonlijk ben ik wel tevreden over deze machine, al raad ik iedereen wel aan om zijn/haar 3D printer goed te kalibreren voor je gaat printen.

Ik had in het begin enorm veel last van stringing of spiderwebbing, hele dunne bijna haarfijne draadjes over mijn prints.
Dit probleem is nu opgelost door een temptower en retraction tower te printen.
Deze geven je de beste printtemperatuur van je filament aan en het aantal mm wat je filament moet terugtrekken bij een laagwissel.

Eventueel kunnen er op verzoek en tegen betaling objecten getekend en geprint worden.
Gelogd
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #1 Gepost op: 18 Januari 2024, 15:55:41 »

Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en staat de printer hier als een werkeloze presse-papier te staan sinds het moederboard is overleden en er dus geen vervangende onderdelen voor deze printer te vinden zijn.
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #2 Gepost op: 19 Januari 2024, 08:56:59 »

Heb je hier iets aan?: https://www.amazon.de/-/en/WE956835WEFQ272-Creality-Ender-6-Silent-Motherboard/dp/B08RWHNQ71?th=1
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - Forum3D printenWelke printer gebruik jij?Topic: Creality Ender 6
« vorige volgende »
Ga naar: