Ook dit jaar doe ik mee aan de A4 Diorama wedstrijd. Afgelopen jaar heb ik geen draadje bijgehouden maar dat gaan we dit jaar wel doen.
De naam van het Diorama is Dutch Iron Works IV want het wordt alweer het vierde diorama in het thema van de Hoogovens in mijn bekende stijl van bouwen en kleur gebruik.
Dutch Iron Works I is een diorama van 100x30cm gebouwd voor de BNLS Diorama wedstrijd op Eurospoor 2011:
(foto Len de Vries)
Het was mijn eerste bouwwerk waardoor ik destijds meedeed in de categorie beginners waar ik met dit diorama de eerste plaats behaalde.
(foto Len de Vries)
Dutch Iron Works II is een A4 Diorama gebouwd voor de eerste A4 Diorama wedstrijd in 2014:
Dit A4 Diorama behaalde de 2de prijs bij de vakjury.
Dutch Iron Works III is een A4 Diorama gebouwd voor de vierde A4 Diorama wedstrijd in 2017:
Dit A4 Diorama is helaas niet in de prijzen gevallen.
Over de bouw van deze Diorama's heb ik zeer veel foto's over de bouw dus als u vragen heeft of meer foto's wil zien laat het hier gerust weten.
Ook dit jaar weer een A4 Diorama met als thema de hoogovens en dit keer meer industriële gebouwen en instalaties waarmee ik weer de juiste sfeer probeer te creëren. Ik wil de bouw stap voor stap laten zien maar zal om het spannend te houden totaal plaatjes proberen te vermijden.
De bouw van het diorama is begonnen.........
Jeffrey