Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2014Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden  (gelezen 195784 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Gepost op: 10 Januari 2014, 22:20:46 »


Let Op dit is een ouder bericht en deze regels zijn inmiddels aangepast


A4 diorama wedstrijd Eurospoor 2014

In samenwerking met Eurospoor en Railhobby organiseert Modelspoorwijzer.net de A4 dioramawedstrijd op Eurospoor 2014.

Simpel en eenvoudig onder het motto: "Niet te groot, niet te klein. Op een A4-tje moet het te bouwen zijn"!

U heeft vrijwel volledig de vrije hand waarna uw diorama 3 dagen lang tentoongesteld zal worden op Eurospoor 2014. De enige regels/voorwaarden die er zijn kunt u vinden door naar beneden te scrollen op deze pagina.

Er zijn twee deelnemerscategorieën, te weten:

 * Jeugd categorie voor deelnemers tot en met 17 jaar
 * Volwassen categorie voor deelnemers van 18 jaar en ouder

Per categorie is er een prijs te winnen van de publieksjury en van de vakjury, die later bekend zal worden gemaakt. Daarnaast is er een extra prijs te winnen voor een bewegend element.  

Meld u vandaag aan, doe mee, en show uw diorama 3 dagen lang op Eurospoor 2014.

Regels/voorwaarden

- Het diorama moet de afmeting hebben van een A4tje,  210mm bij 297mm en mag niet hoger zijn dan een A4tje 297mm.  

- De grondplaat moet in totaal 18mm bedragen. Dit kan door een plankje te kiezen van 18mm dik of een dunner plankje maar dan met pootjes waardoor het in totaal weer 18mm is. Let op als er bedrading nodig is om aan te sluiten moet dit binnen de afmeting (18mm) van de grondplaat passen.

- Er mag geen achterwand en of zij wanden worden gebruikt en er mag ook geen verlichting van het diorama worden aangebracht. Er mag wel licht worden gebruikt in het diorama.

- Als er verlichting of een motor voor een bewegend element o.i.d. aangesloten moet worden zal er een trafo achter de achterwand van de presentatie kunnen worden geplaatst.  Daarbij is er een aansluit snoer vanaf de achter zijde van het diorama nodig van ten minste 40cm om een zelf meegebrachte transformator te bereiken.

- Er zijn twee deelnemerscategorieën, te weten:

 * Jeugd categorie voor deelnemers tot en met 17 jaar
  * Volwassen categorie voor deelnemers van 18 jaar en ouder

- Per categorie is er een prijs te winnen van de publieksjury en van de vakjury, die later bekend zal worden gemaakt. Daarnaast is er een extra prijs te winnen voor een bewegend element.

- Het diorama of delen ervan mogen niet eerder zijn tentoongesteld of deel hebben uitgemaakt van een publicatie, anders dan die in de bouwdraadjes van het diorama op het forum van Modelspoorwijzer.net of in een bijdrage van de Railhobby over de bouw van het diorama voor deze wedstrijd.

- Inschrijven kan tot en met 31 augustus 2014 doormiddel van het invullen en verzenden van het aanmeldingsformulier, en wordt pas definitief na het betalen van de borg van € 10,-.

- De borg krijgt u direct terug bij het aanleveren van uw diorama op Eurospoor 2014 of bij 1 van de inleverpunten.
 

Met vriendelijke groet,

Team ModelspoorWijzer.net
« Laatste verandering: 31 Oktober 2021, 21:57:07 door Jefftrack » Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2014, 00:28:50 »

Leuk idee die wedstrijd.

Ik zal er zelf waarschijnlijk niet aan mee kunnen doen. Het enige diorama dat ik dit jaar op dat formaat denk te kunnen bouwen moet een vrij ingewikkelde worden die veel tijd gaat kosten en niet aan de voorwaarden aan te passen is. Om het handig te houden moet die ook net na Eurospoor klaar zijn en moet ik die naar wensen van de toekomstig eigenaar bouwen.

De punten waar ik op vast ga lopen zijn de basis maten, diepte en lengte ga ik tot 4cm van afwijken. De hoogte daar zit ik zeker 10cm naast omdat ik op 3 verdiepingen( ondergronds station) moet werken. Verder kan het diorama dat ik moet bouwen niet zonder zij en achterwanden( moet een geheel stof dichte kist worden met eigen verlichting en ruitje ervoor.

Mocht de wedstrijd er volgend jaar ook zijn of ik ergens tijd overhebben tussen alles wat ik nog wil doen dan lijkt het me leuk om mee te doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2014, 21:43:54 »

Michiel,

We hebben het er vanmiddag in Rijswijk nog over gehad en je bent van harte welkom om later in het jaar alsnog in te stromen. Je hebt immers nog meer dan 10 maanden om je diorama's inclusief die voor de A4 Diorama wedstrijd af te bouwen en als je het tempo van vanmiddag op de beurs vasthoud ben jij voor de zomer al klaar..... Grin

Jeffrey
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2014, 08:00:42 »

En anders is de uitleg die we bij arjen hebben gegeven hier ook toetepassen.
zoek een diorama/baan waar een A4tje op past,  teken dat af, pak cirkel zaag en gaaaannn!

Succes!

Romar
Gelogd
Bob R
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Januari 2014, 08:42:35 »

Mis een beetje een ervaren en onervaren catogorie.
Er zijn zat jonge modelbouwers die de meer senioren de oren wassen op modelbouw gebied.... Grin
« Laatste verandering: 13 Januari 2014, 08:45:54 door Bob R » Gelogd

Vriendelijke groeten, Bob
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #5 Gepost op: 13 Januari 2014, 09:23:54 »


Dat is een punt waar we ook lang over hebben nagedacht. Het is enkel heel moeilijk om aan te geven wanneer iemand ervaren is en wanneer iemand onervaren is. M.a.w. waar trek je de grens en hoe bepaal je die grens. Daarnaast is niet altijd de kwaliteit van de modelbouwkunsten bepalend bij een diorama maar vaak ook het creëren van de juiste sfeer en het juiste plaatje.

Daarbij hebben we er ook bewust voor gekozen om een vakjury de diorama's te laten beoordelen waar er o.a. gelet zal worden op de bouwkunsten met een eigen winnaar maar ook het publiek te laten kiezen met ook daar een eigen winnaar.

Jeffrey
Gelogd
Bob R
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Januari 2014, 11:01:59 »

De bouwer bepaalt toch zelf of hij/zij ervaren is?
Als je mee doet met de onervaren categorie en je levert een top module af zet je jezelf een beetje voor schut, omgekeerd natuurlijk ook.

 
Gelogd

Vriendelijke groeten, Bob
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #7 Gepost op: 14 Januari 2014, 12:07:32 »

Maar iemand die onervaren is kan een top diorama bouwen en een ervaren bouwer een mindere diorama. Het bouwen van een winnend diorama is in onze optiek afhankelijk van meerdere factoren buiten het bouwen om. Het gaat om een plan, een idee en vooral om de sfeer die ontstaat.

Wij hebben gekozen voor een jeugd categorie omdat ten eerste ervaring met de jaren komt en de jeugd minder kans heeft gehad qua tijd om ervaring op te doen en ten tweede omdat de jeugd in de regel meer beperkt is ten opzichte als de volwassenen in financiële mogelijkheden.

Jeffrey

Modelspoorwijzer.net
Gelogd
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 131



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2014, 12:56:53 »

Interessant, misschien dat ik me inschrijf. Ik heb twee vragen: De vakjury, wie zijn dat, of hoe is die samengesteld (uit welke branche/hoek/fora/ etc komen die?) En wat zijn de inleverpunten? Want ik denk dat €spoor er voor mij dit jaar niet inzit.

Groet,
Michel
Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Januari 2014, 13:32:58 »

Mooi die aankondiging op BNLS! (ik mis hier toch de duimpjes..)
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
A4 Organisatie
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8


« Antwoord #10 Gepost op: 14 Januari 2014, 14:49:14 »

De vak Jury is nog niet bepaald. We streven ernaar om hier een goede balans in te vinden tussen jury leden van Eurospoor / Railhobby / en een al om gewaardeerde modelbouwer. We zullen als Modelspoorwijzer.net zeker geen jury leden leveren daar er ook leden van ons team mee zullen doen in de wedstrijd.

De inlever punten die tot op heden al bepaald zijn:
- De donderdag avond voor Eurospoor in Utrecht.
- De vrijdag ochtend voor opening beurs op Eurospoor zelf
- Enschede
- Hoofddorp
- Den Helder

Verder zijn we nog druk bezig met het creëren van meer inleverpunten. Zodra die bekend zijn zullen wij dat hier laten weten.

De aankondiging op BNLS is tot stand gekomen na goed overleg en met de medewerking van BNLS die ons deze gelegenheid hebben geven.

Jeffrey

Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #11 Gepost op: 14 Januari 2014, 20:06:45 »

Zo, ik heb me aangemeld!

En, ik weet ook al wat ik ga doen, ja ja.
Is wel een uitdaging een A4tje, is toch kleiner dan je denkt, ten minste, de eerste ideeën stranden al snel op het gebrek aan ruimte.  Grin :Smiley


Ja ik weet het is me eigen schuld... heb zelf ingestemd met het formaat...  Undecided Tongue Grin


Romar
Gelogd
Bob R
Newbie

Offline Offline

Berichten: 8



WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 15 Januari 2014, 22:58:47 »

Ik heb iedere dag te maken met het A-4 formaat....dan kan er best een hoop niet Grin

Maar eens diep over nadenken aangezien het grote voordeel is dat  je er ook geen maanden werk aan hebt, en het staat niet in de weg.
Gelogd

Vriendelijke groeten, Bob
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #13 Gepost op: 16 Januari 2014, 10:33:27 »

Had wat bedacht maar kwam bij het uittekenen niet helemaal mooi uit, weer terug naar de teken tafel. Grin

Groet,

Matthijs
Gelogd
tothebeach
Full Member

Offline Offline

Berichten: 131



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Januari 2014, 13:10:41 »

- Er mag geen achterwand en of zij wanden worden gebruikt en er mag ook geen verlichting van het diorama worden aangebracht. Er mag wel licht worden gebruikt in het diorama.

- Als er verlichting of een motor voor een bewegend element o.i.d. aangesloten moet worden zal er een trafo achter de achterwand van de presentatie kunnen worden geplaatst.  Daarbij is er een aansluit snoer vanaf de achter zijde van het diorama nodig van ten minste 40cm om een zelf meegebrachte transformator te bereiken.

Nog 1 vraagje: hoe moet ik dit lezen: er mag geen achterwand gebruikt worden, maar de trafo wordt achter de achterwand geplaatst?

Groet,
Michel
Gelogd

Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumDiorama collectief A4 Diorama wedstrijd2014Topic: A4 Diorama Wedstrijd- Informatie, Regels en Voorwaarden
« vorige volgende »
Ga naar: