Dit is het derde pand in wording. Het wordt een hoekpand met een winkel en in de andere straat een klein aannemersbedrijf.
Dit pand krijgt een plat dak.
Het pand wordt gemaakt uit 4 lagen, 1. de gestucte laag. 2 de kozijnlaag. 3 een vensterlaag voor de opliggende vensters en laag 4 is de vensterlaag voor de ramen die naar boven geschoven kunnen worden.
Allereerst de stucmuur uitgezet.
Hier zijn de eerste stuclagen gesneden.
En hier zijn de 4 lagen van het gedeelte waar o.a. de winkel komt, ingang zit op de hoek.
Dan gaan de lagen 3 en 4 op elkaar.....
..... en gelijk worden de vensters van een kleurtje voorzien en daar op komt de kozijnlaag en deze heeft ook al zijn kleur.
Zo worden ook de lagen voor de gevel om de hoek gemaakt.
En dan wordt de stuc-laag er op gezet.
Alle lagen op elkaar. Later komt uiteindelijk de glaslaag er nog op.
Het smalle gedeelte wordt de hoek van het pand met de ingang van de winkel.
De deuren, die ik tussendoor heb gemaakt, worden ook geplaatst.
En zo komt het pand er uit te zien. Natuurlijk nog veel aan doen, maar dat later.
Aan de binnenzijde heb ik alvast wat steunbalken verwerkt, waarop later de vloer van de 1e verdieping komt en het platte dak.
Een etalage gemaakt voor de winkel.
En even op zijn plek gezet. Staat nog niet vast, dat komt later als het glas er in zit.
Nu ik er nog goed bij kan, heb ik ook wat van het interieur gemaakt van de aannemer. Ik zet alleen op de plekken wat neer, waar je later, als het gebouw af is, nog naar binnen kunt kijken.
En een totaalbeeld van het pand van de aannemer.
Van beide panden.....
Ook weer een tussendoor-klusje: het bord van de aannemer aan het maken.
Inmiddels de vitrage/gordijnen opgehangen. En de vrouw des huizes heeft een praatje met een bekende, die beneden op de straat staat. (zie je nog niet
En natuurlijk de schoorstenen niet vergeten. Het bouwsel daarboven wordt een aanplak-zuil, maar daar later meer over.
Als dit pand klaar is, worden er nog allelei dingetjes aan gedaan, o.a. grinddak, reclame, kleine details en natuurlijk meneer de vervuiler komt als laatste ook nog voorbij.
Dit was het weer voor even! Tot een volgende up-date.