Op dit moment heb ik een Roco 1142 open liggen. Hier heb ik een locpilot V4 DCC ingebouwd.
Tevens heb ik de nieuwe printjes van Digikeijs ingebouwd.
Standaard levert dat het volgende op:
Frontsein (omgekeerd L, A, L en 2 pits)
Sluitsein
Rangeersein (Rangeermidden, rangeer rechts)
Cabine verlichting
(De opties bij front- en rangeersein kan je op de printjes dmv solderingen maken.)
Decoder aansluitingen:
Frontsein op wit
Sluitsein op geel
Rangeer op groen
Cabine verlichting op paars
Echter met deze versterker is het mogelijk om op de Locpilot V4 (dcc) 2 extra functie uitgangen te maken.
Als ware een uitbereiding voor je decoder.
Aangezien bij het trekken van een sleep wagens de sluitseinen altijd gedoofd zijn moet dit in model ook zo worden, maar ja, mijn loc rijdt ook wel eens als losse loc rond.
Ik koppel de gele draad los. Sluitseinen zijn nu niet meer aangesloten, deze sluitseinen sluit ik aan op de extra functie uitgangen, Aux3 en Aux4 welke ik creeer met de versterker. Door slim gebruik te maken van functionmappen zijn de sluitlichten nu rijrichting afhankelijk en uit te schakelen met 1 functie toets. (je kan er ook voor kiezen om beide sluitseinen elk apart met een functietoetst te bedienen)
En nu ik het zo lees is het wellicht ook nog wel mogelijk om nog een extra functie-uitgang vrij te maken.
(cabine verlichting op de gele draad zodat paars overblijft voor een functionele koppeling...hmm..interesting!! Kom ik op terug!)
Ik zal komende tijd proberen om een en ander breed uitgelegd in een wiki verslag te krijgen. Dat leest makkelijker dan tig forumberichten.