Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Trein samenstelling Rijtuigen OS Amsterdam 1992
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Trein samenstelling Rijtuigen OS Amsterdam 1992  (gelezen 3080 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Gepost op: 15 Januari 2019, 14:27:27 »

Onlangs heb ik een kleine guilty pleasure aangeschaft te weten LS models set 44 058. De twee ICR rijtuigen die voor de promotie van de Olympische Spelen in Amsterdam 1992 in een bijzondere layout rond reden.

Nu word ik niet gehinderd door enige kennis van treinen maar ik vroeg mij af in welke trein samenstelling deze ICR rijtuigen in deze kleurstelling in Nederland hebben rondgereden?

Zover mij beperkte kennis rijkt waren er twee identieke rijtuigen die samen op Sloterdijk zijn gepresenteerd waarna ze afzonderlijk in de dienstregeling zijn opgenomen. Ook zijn ze ingezet in de trein van Amsterdam naar Laussane waar de toewijzing van de Olympische spelen zou plaatsvinden.

Jeffrey

« Laatste verandering: 15 Januari 2019, 15:14:19 door Jefftrack » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Januari 2019, 16:20:24 »

Ik heb wat gezocht in oude Op de Rails en in de beeldbank van de NVBS, maar alleen foto's tegengekomen van de twee rijtuigen gekoppeld (zal voor de presentatie zijn geweest) en in een trein in Lausanne.
Wel de melding dat de rijtuigen in de normale dienst zijn ingezet, maar geen afbeeldingen daarvan. Ik heb ze tenminste niet gevonden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 23 Januari 2019, 18:02:45 »

Ik heb een mooie afbeelding van die Olympische rijtuigen onder handen voor een te verschijnen boek. Kan dus bevestigen dat ze inderdaad in de normale dienst ingezet zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jefftrack
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Digitaal
Berichten: 1083



« Antwoord #3 Gepost op: 26 Januari 2019, 17:34:18 »

Nu heb ik naast verstand van treinsamenstellingen nog minder verstand van dienstregelingen  Grin Grin Grin Grin

Maar hou ziet een dergelijke trein er dan uit .....welke lok en rijtuigen naast deze OS rijtuigen?

Jeffrey
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 26 Januari 2019, 18:26:58 »

Dat kan ik je alwel vast vertellen: het gaat om een reguliere IC-trein die bestaat uit een gerenoveerde 1300, daarachter vijf normale ICR-rijtuigen en achterop één Olympisch rijtuig.
Het ging bij de onderhavige foto om de trein van Maastricht naar Zandvoort aan Zee en de foto stamt uit september 1986. Het betreffende boek verschijnt waarschijnlijk in mei.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #5 Gepost op: 26 Januari 2019, 20:54:01 »

Hier vond ik ook nog foto's: http://www.nicospilt.com/index_trein-sport.htm
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Trein samenstelling Rijtuigen OS Amsterdam 1992
« vorige volgende »
Ga naar: