Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Het gaat niet op rolletjes bij de Dinner Train
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Het gaat niet op rolletjes bij de Dinner Train  (gelezen 4749 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Oude meuk in h0

« Gepost op: 27 Juli 2024, 19:39:32 »

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4516494/tientallen-klanten-dinner-train-benadeeld-dit-ruikt-naar-oplichting

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juli 2024, 20:39:12 »

Lachwekkend dat men de oorlog in Oekraïne als een van de excuses opvoert. Bij mijn weten heeft Rusland noch Oekraïne ooit een bom op de Dinner Train gegooid...    Angry

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juli 2024, 21:42:25 »

Toch kan dat een heel plausibel deel van de verklaring voor de malaise zijn. Niet direct de oorlog natuurlijk, maar wel de gevolgen ervan.
De energie- en brandstofprijzen zijn mede door die oorlog vooral in 2022 door het dak gegaan en bij een bedrijf waar het bewegen van haar restaurant een belangrijk deel van de kosten vormt, zal dat zeker een sterk effect hebben.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juli 2024, 23:43:05 »

Dat zou mee kunnen spelen, maar die hogere energie- en brandstofprijzen gelden voor zoveel bedrijven in de transportsector.
Ik ben van mening dat het te pas en te onpas als excuus wordt opgevoerd al zal het in dit geval wel een rol hebben gespeeld.

Een ander excuus dat steeds weer opduikt is de aantoonbare leugen dat de enorme inflatie het gevolg zou zijn van die oorlog.
Die zal er wellicht iets aan hebben bijgedragen maar dé reden voor de hoge inflatie is simpelweg dat men de geldpersen op volle
toeren heeft laten draaien toen de coronapandemie uitbrak. En dat was ruimschoots voor 24 februari 2022 toen Rusland zijn
schofterige invasie in Oekraïne begon. Infatie is vrijwel helemaal het gevolg van de quantative easing. Inmiddels is de inflatie niet
meer zo schrikbarend, maar van de verhoogde prijzen voor vrijwel alles komen we nooit meer af.

Tot zover deze nachtelijke overdenking.    Wink

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #4 Gepost op: 1 Augustus 2024, 18:41:25 »

https://nos.nl/regio/brabant/artikel/543726-medewerkers-dinner-train-niet-betaald-wachten-al-maanden-op-geld

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Augustus 2024, 18:21:55 »

https://www.nu.nl/economie/6324870/treinrestaurant-dinner-train-annuleert-ritten-vanwege-problemen.html

mvg,
Gert

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Augustus 2024, 11:10:07 »

https://www.nu.nl/economie/6326133/treinrestaurant-dinner-train-failliet-verklaard-door-rechter.html

mvg,
Gert

Arjen52
Hero Member

Oude meuk in h0

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Augustus 2024, 16:08:13 »

En diegenen die een dinerreis besteld en betaald hebben zitten nu met de gebakken peren.

Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Augustus 2024, 19:42:51 »

"Gebakken peren hebben een rijke, zoete smaak met een licht karamelachtige ondertoon. Door het bakken worden de natuurlijke suikers in de peren gekarameliseerd, wat zorgt voor een heerlijke zoetheid en een zachte, bijna smeltende textuur. Vaak wordt er bij het bakken ook gebruik gemaakt van boter, suiker, kaneel, of andere specerijen, wat de smaak nog intenser en aromatischer maakt. De combinatie van het zoete, sappige vruchtvlees en de warme specerijen zorgt voor een heerlijk comfortfood, perfect als dessert of bijgerecht."

Kan erger dus.   Cheesy

mvg,
Gert

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Augustus 2024, 20:00:18 »

Is er een stapel boeken op je gevallen?  Cheesy

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Augustus 2024, 20:24:28 »

Nou, dat had zomaar gekund. Afgelopen dagen druk bezig geweest met 'interne verplaatsingen'.  Cool

mvg,
Gert

1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Augustus 2024, 21:36:52 »

Gert heeft er "geen actieve herinnering" meer aan - zorgelijk Cheesy

Maar wel naar voor die mensen die nu gedupeerd zijn. Dinner Train was al eerder failliet, dus het is een herhaling van zetten. Ik ben benieuwd of er weer doorgestart gaat worden ditmaal.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Het gaat niet op rolletjes bij de Dinner Train
« vorige volgende »
Ga naar: