Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Kolentransport naar Duitsland neemt af
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Kolentransport naar Duitsland neemt af  (gelezen 8134 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17506


318*


« Gepost op: 4 Juli 2018, 08:45:19 »

https://www.nu.nl/economie/5344856/nederlandse-goederentreinen-hebben-last-van-duitse-energietransitie.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2099


« Antwoord #1 Gepost op: 4 Juli 2018, 12:07:20 »

Zal ook de binnenvaart wel last van hebben. Maar niemand die op het idee komt meer andere goederen op de trein te zetten door stimulerende maatregelen. Wel allerlei regels bedenken waar extra aan moet worden voldaan. Intussen denderen meer en meer vrachtauto's met deels onbekwame (soms in beide betekenissen van het woord) chauffeurs uit het voormalige Oostblok over de wegen met alle (milieu)gevolgen van dien.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17506


318*


« Antwoord #2 Gepost op: 4 Juli 2018, 16:08:15 »

Vrachtauto's met een kenteken uit dat soort landen haal ik dan ook altijd maar ze snel mogelijk in. Je kunt er maar beter voorbij zijn...   Undecided

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 128

2 rail FL roco tams


« Antwoord #3 Gepost op: 4 Juli 2018, 17:52:45 »

Maar in de file heb ik ze liever voor me
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7420


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 4 Juli 2018, 21:32:51 »

Vrachtauto's met een kenteken uit dat soort landen haal ik dan ook altijd maar ze snel mogelijk in. Je kunt er maar beter voorbij zijn...   Undecided

Probleem met die stelling is dat je aan het kenteken al lang niet meer kunt zien wat de nationaliteit van de chauffeur is. Er kunnen net zo goed Roemeense of Letse chauffeurs achter het stuur van een vrachtwagen met Nederlandse kentekens zitten of Nederlanders in een Duitse vrachtwagen, dat mag gewoon en kan voor de transporteur zonder enig probleem, wettelijk noch verzekeringstechnisch staat daar ook maar iets aan in de weg zolang het maar EU-landen zijn... je bent dus jezelf voor de gek aan het houden als je je rijgedrag aanpast op het kenteken.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17506


318*


« Antwoord #5 Gepost op: 4 Juli 2018, 22:07:18 »

Kan zijn, maar de kans lijkt me niet zo groot dat er pakweg in een truck met Lets kenteken een Nederlandse chauffeur zit die zich netjes aan het rijtijdenbesluit houdt. En mocht dat heel toevallig toch een keertje zo zijn, dan neem ik het voor lief dat ik die chauffeur voor niets snel mijn fraai gevormde achterlichten heb laten zien.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7420


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 5 Juli 2018, 00:12:54 »

Ik heb het dan ook meer over het omgekeerde geval: de wagen met Nederlands kenteken waar jij geen bijzondere maatregelen bij neemt, maar waar een Letse chauffeur achter het stuur zit die het niet zo nauw neemt met de rijtijden... die rijdt jou dan zo de vangrail in, achterlichten en al.

Overigens zijn omaatjes die 85 rijden en hun Nissan Micra ineens de linkerbaan op knallen om zo’n Letse chauffeur in te halen terwijl jij met 130 aan komt zetten stukken gevaarlijker dan voornoemde Koerlanders...

Fraai gevormde achterlichten? Nou ja, als je Denemarken een boeiend land vindt, is alles mogelijk natuurlijk Cool.
« Laatste verandering: 5 Juli 2018, 00:16:01 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8799


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 5 Juli 2018, 08:16:50 »

Ik haal ik die vrachtauto's altijd zo snel mogelijk in. Als je er een keer naast hebt gereden als die een klapband kreeg, weet je ook waarom.  Cool

Wat betreft het eigenlijke onderwerp, zorgwekkender dan die afname van het kolenvervoer, lijkt me de afname van ander spoorgoederenvervoer.
Dalend volume in een groeiende markt, dan doe je als spoorsector iets niet goed.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 5 Juli 2018, 08:35:38 »

Het enige voordeel van minder kolentreinen is dat er paden vrijkomen voor ander vervoer. Als het Duitse beleid doorzet waardoor treinkilometers goedkoper worden zou het aantal containertreinen toe kunnen nemen.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Kolentransport naar Duitsland neemt af
« vorige volgende »
Ga naar: