Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 333505 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #225 Gepost op: 24 Juli 2016, 11:58:12 »

Soms wordt je nog wel eens verrast door dingen die je zelf hebt gefotografeerd.

Op 22 juni 1994 heb ik een gemengde goederentrein gefotografeerd in Breda.
Getrokken door de NS 1110 komt de trein uit de richting van Tilburg. Ik ben daar al jaren niet meer op het station geweest, maar vermoed dat het er tegenwoordig iets anders uitziet.

19941165, Breda [NL] by hb foto, on Flickr

Ik houd van schoon materieel, dus een relatief schone goederenwagen was wel een dia waard. Jammer van de draaistellen...  Grin

19941166, Breda [NL] by hb foto, on Flickr

Maar dan de verrassing. Volgens mij is dit de containerwagen die Roco in zijn assortiment had. Niet helemaal zeker, want ik kan het nummer niet lezen en de verschillen bij dit soort wagens zijn voor mij te klein om het op het oog te herkennen.
Ik heb altijd getwijfeld of die in de Kombiwaggon-uitvoering naar Nederland kwamen, blijk ik zelf het bewijs te hebben. In een gemengde trein nog wel.

19941167, Breda [NL] by hb foto, on Flickr

Zestien dagen later was ik weer in Breda, wat doet vermoeden dat ik dat station regelmatig heb bezocht om er te fotograferen. Niets is minder waar, dit zijn de enige foto's die ik er ooit heb gemaakt.
De 1101 trekt wat platte wagens met grint voor de imposante opslagsilo's van de suikerfabriek. De fabriek is inmiddels geheel verdwenen en ook op het spoor zal vast meer zijn veranderd dan enkel ander materieel.

19941258, Breda [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
« Laatste verandering: 24 Juli 2016, 12:36:50 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #226 Gepost op: 24 Juli 2016, 12:28:39 »

Enig idee welk wagentype die containerwagen zou moeten zijn?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #227 Gepost op: 24 Juli 2016, 12:48:42 »

Zover ik weet is het Roco-model een redelijk tot goed kloppend model van de Sggmrs715.
Op deze site wordt als wagennummer 83 80 495 4 389-8 aangegeven.
Op de voorbeeldfoto zijn die 83 en 80 niet te ontcijferen, maar wat daarna komt ben ik vrij zeker dat het 495 is. Daarna wordt het weer rap slechter leesbaar, maar ik gok op een 4. En dan zou het om hetzelfde type wagen gaan.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #228 Gepost op: 24 Juli 2016, 13:39:07 »

Hi,

Iemand hier die me kan helpen van welke maatschappijen de hupac treinen waren?
Ik weet dat er sowieso NS, DB-AAE wagens in zatende trailstar maar zaten er ook obb en of dsb in?
Na veel speurwerk heb ik het helaas nog niet gevonden vandaar.

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #229 Gepost op: 24 Juli 2016, 18:19:02 »

Bedoel je specifieke treinen of treinen in het algemeen waar trailers en/of wissellaadbakken werden getransporteerd?
En gaat het over specifieke jaren?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #230 Gepost op: 27 Juli 2016, 20:57:11 »

En toen werd het stil....  Lips Sealed

Dan maar verder met 1994, om precies te zijn 17 juni.

Op Rotterdam CS stond een Hondekop met grijze snor. Waarom die snor is aangebracht, kunnen anderen vast vertellen, voor mij was de afwijking in elk geval een dia waard. Een andere trein verhinderde het helaas om meer van het treinstel in beeld te brengen.

19941135, Rotterdam [NL] by hb foto, on Flickr

In 1994 kon je ook nog met een echte trein naar Parijs, in dit geval de Etoile du Nord.

NMBS 2558 met EC Etoile du Nord by hb foto, on Flickr

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #231 Gepost op: 27 Juli 2016, 22:57:09 »

Leuk, die Etoile du Nord. Precies één keer mee naar Parijs geweest.
Jammergenoeg juist in een periode toen mijn interesse in spoorwegen op een wat lager pitje stond.
Dus wél foto's van Parijs en niet van de trein...    Sad

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #232 Gepost op: 28 Juli 2016, 05:09:38 »

Idem hier  Grin
Of het de Etoile du Nord was weet ik niet. Moet rond kerst '89 zijn geweest.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #233 Gepost op: 29 Juli 2016, 13:48:53 »

Bedoel je specifieke treinen of treinen in het algemeen waar trailers en/of wissellaadbakken werden getransporteerd?
En gaat het over specifieke jaren?

Gaat om de treinen met de Malenstein bakken en Frans Maas bakken erop uit de jaren 90.

Mvg,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #234 Gepost op: 29 Juli 2016, 21:44:14 »

Dan kan ik je niet helpen. De treinen met Malenstein-opleggers staan nog steeds op het lijstje om te fotograferen.  Cheesy
Kortom, een van de treinen die ik "wel eens" zou fotograferen, om er vervolgens achter te komen dat je daarvoor te laat bent.
Frans Maas heb ik nooit op treinen gezien. Ook op internet kan ik er maar één foto van vinden, dus ik ben benieuwd hoe vaak dat nu eigenlijk voorkwam.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 1978


« Antwoord #235 Gepost op: 7 Augustus 2016, 09:27:24 »

Foto's uit de oude doos heb ik ook nog wel in redelijke aantallen.Kan wel zijn dat ze al eens bij de buren te zien waren. Ik neem echter aan dat dit niet echt een bezwaar is.
Niet meer te fotograferen is inmiddels veel uit het begin van de tachtiger jaren. Bij voorbeeld de lijn Nieuwersluis-Uithoorn met bijbehorende 2400- en 600 tractie.


Loc 2482 komt los naar Uithoorn op 4 april 1980 te Amstelhoek.


Op de terugweg heeft de loc een aanzienlijk aantal wagens bij zich. De voorste twee zijn afkomstig van schroothandel Pothuizen in Amstelhoek.


Dezelfde dag was loc 640 in Uithoorn aan het rangeren.
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #236 Gepost op: 7 Augustus 2016, 09:49:45 »

Leuk  Duim omhoog

Ik neem aan dat het rijtje zelflossers op de laatste foto werkvoorraad voor Koek was?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 1978


« Antwoord #237 Gepost op: 7 Augustus 2016, 09:53:05 »

Hier dezelfde trein nadat de Rijkspolitie (opgeheven in 1993) op de knop van de overweg in de A2 heeft gedrukt. De machinist heeft al gas gegeven, de verwaaiende karakteristieke rookpluim van de 2400 is net zichtbaar. Dezelfde trein? De oplettende kijker ziet dat de derde gesloten wagen die er in Amstelhoek nog tussen hing, in Mijdrecht bij een spooraansluiting moet zijn achtergebleven (en dan bedoel ik niet de Fa. Koek...)



De zelflossers komen van werkzaamheden aan de Schiphollijn die toen uitsluitend via Uithoorn en Amstelveen bereikbaar was.
Gelogd

Groet, Frank
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #238 Gepost op: 7 Augustus 2016, 10:25:10 »

 Duim omhoog
Zeker geen bezwaar! Leuk! Keep them coming!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Online Online

Berichten: 1978


« Antwoord #239 Gepost op: 7 Augustus 2016, 11:14:07 »



Een kleine maand eerder, op 14 maart 1980, stond ik bij de brug over de Angstel. Hier passeert de 2452 op weg naar Nieuwersluis. De brugwachter staat ingeklemd tussen zijn wachthuisje en de trein.

Alvorens de 2452 haar weg richting Utrecht GE mag vervolgen, passeert eerst nog de 1121 met een blokkendoosrijtuig aan de haak. De loc heeft inmiddels een brandende koplamp minder die net voor het maken van deze opname uitviel.



Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: