Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 334465 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #60 Gepost op: 24 November 2015, 02:07:25 »

Mooi dat het in goede aarde valt   Duim omhoog  Cool


Eind 80 of begin jaren 90 was deze 2200 het spoor bijster te Amersfoort.
Was op een zaterdag want na de beurs in de Flint wat nu Houten is ging ik naar het station om te fotograferen. Er gebeurde weinig totdat ik in de gaten kreeg dat een 2200 naast de rails stond.
Ben ik maar even gaan kijken. Men moest nog wachten omdat er nog iets aan de bovenleiding moest gebeuren. Het echte hijsen heb ik dus niet afgewacht. De oude kraan nog in actie!


Te Eindhoven trof ik de nieuwe mobiele kraan aan. Heeft niet lang in dienst geweest want het was geen succes nummer.........

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:01:45 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #61 Gepost op: 24 November 2015, 12:52:54 »

Op een vroege morgen op een door de weekse dag was er een onweerbuiencomplex boven de Veluwe. De Intercity Zwolle -  Amersfoort strandde tussen 't Harde en Nunspeet t.g.v. blikseminslag


Drie stuks DE-II kwamen naar t'Harde om gestrande reizigers op te halen. De DE-II ging langs zij van de gestrande trein en de reizigers werden naar "t Harde gereden om daar met bussen verder te reizen. (Bussen zijn rechts nog net te zien).

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:03:41 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #62 Gepost op: 25 November 2015, 14:30:31 »


Zwolle - Enschede met 2200 en Plan-E in trek-duw combinatie inclusief verwarmingswagen. Hier vertrek uit Zwolle naar Enschede.
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:04:53 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 25 November 2015, 17:36:15 »

Voorlopig de laatste foto's uit 2000, allebei ergens in oktober.



NS 1756 met Eurocity uit Köln naar Amsterdam rijdt een erg nat Utrecht CS binnen.




NS 1622 met een ketelwagentrein richting Arnhem, ter hoogte van Woudenberg.
Dubbel historisch, want de loc is al een tijdje gesloopt en de koeiekop lijkt inmiddels ook verdwenen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #64 Gepost op: 25 November 2015, 18:02:13 »


Op 14 juni 1986 stonden de kers verse KLM en Martinair nog zonder de Japanse vlag op Amersfoort ter opluistering van afscheid NS 1500.
Aan deze foto zit een persoonlijke herrinering aan. Mijn vader kreeg de nacht er voor een hartinfarct en lag in het ziekenhuis. Mijn moeder zei s'morgens tegen mij ga toch maar met de jongens mee naar Boxtel en Amersfoort. S'avonds natuurlijk in 1 streep naar het ziekenhuis voor bezoek.



Aegon op kop van de Intercity richting Amersfoort. IJsselbrug Zwolle.

http://upload.modelspoorwijzer.net/user/95/ICMaegon_1587316106.jpg[/img][/url]
Na een week kreeg de Martinair de Japanse vlag opgespeld  Grin
Doorkomst Assel met er achter de eerste Aegon. Deze combinatie kon slechts enkele weken geformeerd worden dus een redelijk uniek plaatje.


Aegon en de lege Dolime ontmoeten elkaar in de vooravond te Zwolle.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:10:53 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1965


« Antwoord #65 Gepost op: 25 November 2015, 18:24:50 »

De KLM is hier overigens ook nog zonder zwarte stip op de neus!

De Aegon blijft mijn favoriet! Prachtige kleuren en vormgeving!
Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #66 Gepost op: 25 November 2015, 18:42:41 »

Nou voor Sander dan een toegift  Wink


Intercity naar Amersfoort maar nu met de Aegon achterop rijdt de oprit naar de IJsselbrug op. Er waren trouwens 3 stellen in Aegon outfit. Ik heb ooit 3 aan elkaar zien rijden  Cool

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:13:18 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1965


« Antwoord #67 Gepost op: 25 November 2015, 18:54:19 »

Citaat
Ik heb ooit 3 aan elkaar zien rijden

Picture or it didn't happen!!  Grin
Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #68 Gepost op: 25 November 2015, 18:59:25 »

Heb er wel een dia van maar niet digitaal. Was al in de avond, dia is iets donker helaas.


Dit was trouwens de line-up op 14 juni 1986 te Amersfoort.
Tussen de 2200 en 600 kwam later een 1500 te staan. 1181 was net hagelnieuw en nog niet in dienst.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:14:41 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #69 Gepost op: 26 November 2015, 01:45:12 »

Ik had in één van de vorige posts over de goederentrein van zes-uur en de fac-lokkenslag. In 1993 of 1994 had je op werkdagen s'avonds ook nog een lege Mat '54 slag van Zwolle naar Amersfoort. Was altijd een tweetje en reed rond 17:30. En dan had je nog de condensaat trein die was meestal rond 19:30 uur.
Was dus de moeite om regelmatig op pad te gaan in die tijd.

Leeg Mat '54 bij doorkomst 't Harde.

De asbeststellen waren al buiten dienst en stonden op Rgs Zwolle, dit waren de glaswolstellen met schuiframen.


Afgestelde Mat '54 te Rgs Zwolle. Dit waren de asbeststellen met draairamen.


Vanwege asbest werden de stellen 24/7 365 dagen per jaar bewaakt.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:17:57 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #70 Gepost op: 26 November 2015, 16:34:01 »

Na afloop van haar carrière in de reizigersdienst, werd treinstel 285 (Mat '46) omgebouwd ten behoeve van beproevingen van statische omzetters voor de nieuwe dubbeldekkers.



Dit treinstel heeft een tijdje op een van de opstelsporen naast Utrecht CS gestaan, hier gefotografeerd in december 1984.
Dat spoor is al lang geleden verdwenen om plaats te maken voor een nieuw perron.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #71 Gepost op: 26 November 2015, 19:46:20 »

Mooie foto Huub  Duim omhoog Muizen zijn net voor mijn tijd dat ik begon met fotograferen. Dat was 1986.


Mat '54 op Zwolle - Emmen tussen Ommen en Mariënberg.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 19:19:32 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #72 Gepost op: 26 November 2015, 20:02:43 »



NS 1622 met een ketelwagentrein richting Arnhem, ter hoogte van Woudenberg.
Dubbel historisch, want de loc is al een tijdje gesloopt en de koeiekop lijkt inmiddels ook verdwenen.

groet, Huub

Ik neem aan dat je je ongeveer hier bevond. Die 'koeiekop' was dus het aftakkingssein voor de Veenendaallijn? Die ligt er nog steeds, dus waarom is dat sein dan gesneuveld?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #73 Gepost op: 26 November 2015, 20:15:16 »

Daar is het inderdaad.
Ik geloof dat Prorail de koeienkoppen niet meer nodig vindt en ze daarom langzaam maar zeker verdwijnen.
Maar vast iemand anders die daar meer van weet.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #74 Gepost op: 26 November 2015, 20:59:38 »

De koeienkoppen verdwijnen omdat men (Prorail) vind dat een machinist aan het seinbeeld kan zien waar hij/zij naar toe geleid wordt. Waar ik het niet helemaal mee eens ben, want je bijvoorbeeld bij Hoofddorp niet zien aan het seinbeeld als deze groen toont of je naar de HSL of naar richting Leiden wordt gestuurd, Bij Barendrecht idem dito (zo zullen er nog wel meer voorbeelden te noemen zijn). Je moet dan maar hopen dat de treindienstleider (zijn/haar apparatuur) zijn/haar werk goed doet. Nu gaat dat meestal wel goed, maar soms ook niet, zo heb ik dat al eens gezien bij de laatst genoemde plek.
Gelogd

Groeten, Erwin
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: