Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 334813 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #90 Gepost op: 1 December 2015, 13:31:22 »

Leuk om te zien. Nooit geweten dat het RH-stel nadien nog op stap is geweest.
Aparte cominatie ook, zo met die Lage Landen-Koploper.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #91 Gepost op: 1 December 2015, 13:50:07 »

Gert, voor Groningen hadden we gebeld naar de tdl of we op een bepaald perronspoor binnen konden komen.
Komen we Groningen binnen zien wij dat Lagelanden stel staan.
Onze mcn klom meteen in de telerail of het mogelijk was meteen na aankomst om te rangeren naar dat tussenspoor. Dat kon, was geen probleem dus alzo geschiede dat wij uitstapten op het perron en werd het stel aansluitend meteen om gerangeerd.

Dat kon destijds allemaal. Er is heel veel geritseld in die periode dat zie je wel aan de foto's
Dat is nu absoluut ondenkbaar en krijg je niet meer voor elkaar.
Waren mooie tijden toen  Cool

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #92 Gepost op: 2 December 2015, 12:55:21 »


Zutphen.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 22:36:44 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #93 Gepost op: 2 December 2015, 13:30:48 »

hier vermoedelijk opgesteld tot het de 297 mag gaan rijden naar Basel en een onbekende bestemming in Italië.

Nee hoor, niet onbekend Grin. Die trein reed naar Pisa, indien ik mij niet bedrieg.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #94 Gepost op: 2 December 2015, 19:01:56 »


2506 + 2501 met een werktrein te Zwolle Rgs

Een aantal 2400-en kregen nog zgn Sprinterramen om tocht te weren.
O.a. 2506 had die ramen. 2501 had tot laatst nog de originele ramen


2465 met sprinterramen. Foto genomen nabij Berkum - Zwolle

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 22:39:27 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #95 Gepost op: 2 December 2015, 21:08:12 »

hier vermoedelijk opgesteld tot het de 297 mag gaan rijden naar Basel en een onbekende bestemming in Italië.

Nee hoor, niet onbekend Grin. Die trein reed naar Pisa, indien ik mij niet bedrieg.
Ik heb eigenlijk sterke twijfels of het wel in augustus is. Alle zomerdienstregelingen die ik ervan heb gezien, reed deze trein van/naar Amsterdam.
Gezien de bomen op het eerste plaatje zou eind september, begin oktober ook nog wel kunnen (al lijken de schaduwen wel weer passend bij de zomer).
Voor een trein uit de winterdienstregeling ken ik alleen Genova P.P. als eindbestemming.
Maar goed, echt zekerheid heb ik niet, want ik bezit noch de zomerdienstregeling 1980, noch de winterdienstregeling 1980/1981.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #96 Gepost op: 2 December 2015, 22:07:58 »


2510 te Amersfoort.


2470 met sprinter ramen mocht de ongevallentrein naar de onfortuinlijke 2200 brengen.
Amersfoort.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 22:42:23 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #97 Gepost op: 3 December 2015, 01:41:25 »


Op een mooie zonnige Zondagmiddag rangeert 2412 onder de kap van Zwolle met een stam Pan-E t.b.v. de IJssellijn.
Alles wat je op de foto ziet is weg, verschroot dan wel veranderd.

Ehu de drie sporen zijn er nog maar de rails met biels is daar zeker van vervangen  Grin

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 22:43:40 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #98 Gepost op: 3 December 2015, 09:14:35 »

Ik heb eigenlijk sterke twijfels of het wel in augustus is. Alle zomerdienstregelingen die ik ervan heb gezien, reed deze trein van/naar Amsterdam.
Gezien de bomen op het eerste plaatje zou eind september, begin oktober ook nog wel kunnen (al lijken de schaduwen wel weer passend bij de zomer).
Voor een trein uit de winterdienstregeling ken ik alleen Genova P.P. als eindbestemming.
Maar goed, echt zekerheid heb ik niet, want ik bezit noch de zomerdienstregeling 1980, noch de winterdienstregeling 1980/1981.

Excuus, je hebt natuurlijk hoogstwaarschijnlijk gelijk dat het een winterdienstregeling betreft (of de trein is toevallig die dag tussen Maastricht en Amsterdam opgeheven, wat wel voorkwam, maar natuurlijk niet meer te achterhalen valt) en dan zal de bestemming  inderdaad Piazza Principe geweest zijn - dat was het althans zowel in de winter 79/80 als in 81/82 volgens >vonderruhren.de< - ik neem aan dat het niet precies die ene winter daartussen anders was.

Alleen de allerlaatste jaren reed de trein ook in de zomer niet voorbij Mestreech, maar toen had-ie ook geen Italianen meer bij zich...
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 3 December 2015, 09:21:58 »

Mijn vader had gewoon de koersborden moeten fotograferen, hadden we nu dit soort probl3men niet gehad....  Cool

A propos fotograferen, leuke 2400 plaatjes.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #100 Gepost op: 3 December 2015, 13:26:37 »

Dank voor de reacties! Heb er nog wel een paar  Wink


Hoofdwerkplaats Tilburg

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 19 April 2020, 22:45:36 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #101 Gepost op: 4 December 2015, 00:27:34 »


2429+2431+2430 met lege zandtrein (?) komende uit de richting Arnhem is net door Wolfheze gereden.

Was een door de weekse avond dat ik een keer naar de lijn Utrecht Arnhem ging spotten uit het werk meteen door ..... had ik vaker moeten doen.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 08:16:18 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #102 Gepost op: 4 December 2015, 20:45:06 »


2443 met twee 2200-en op het spoor voor de kuilwielenbank Zwolle.
Rechts nog de watertoren. Stond op monumentenlijst is onverwachts zonder vergunning gesloopt.


2443 net gedraaid met de andere lokken nog in het gebouwtje van de kuilwielenbank Zwolle. Een robot verplaatst het materieel boven de kuilwielenbank.


2463 met 2200 en 6400 voor de kuilwielenbank Zwolle.

Kuilwielenbank met alles er omheen is verdwenen. Kuilwielenbank is verplaats weet zo niet waar naartoe en de werkplaats is dicht. Dat alles t.b.v. de Hanzelijn.

Mvg, Johan

« Laatste verandering: 20 April 2020, 08:20:12 door Blausee-Mitholz » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #103 Gepost op: 5 December 2015, 14:19:49 »

Twee plaatjes van de zonnige zaterdag 29 juli 1995 in Maastricht.
Misschien komen ze bekend voor, ze zijn allebei als slechtere scan te zien geweest (of misschien nog) bij de buren.


19951439
De 672 aan de slag met een Talbot- en een Werkspoor-schuifwandwagen, de laatste voorzien van de liniaal die de werkplaats in Amersfoort promootte.
Voor de modelliefhebbers, loc en wagens zijn in model te krijgen.


19951440
In het weekend stond soms/vaak/meestal/altijd* een stam van de IC+ opgesteld, een mislukt experiment om, ja waarom eigenlijk? Wie het nog weet mag het zeggen.
Als loc het voorbeeld van het Roco-model. De rijtuigen zullen misschien ooit nog wel eens van LSM verschijnen.

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #104 Gepost op: 5 December 2015, 20:27:39 »

In de jaren '90 was in het najaar op de lijn Zwolle - Kampen aardappelvervoer te zien.
Aangezien op de lijn maar 1 trein tegelijk kon rijden was de dienstregeling voor reizigers daar voor aangepast.


Was altijd een 2400 gesteld soms in dubbeltractie maar dan moest je geluk hebben en dat had ik nooit .....
Er werden koelwagens en containerwagens ingezet. Hier de lege trein nabij Kampen gefotografeerd.


Rangeerwerk te Kampen.


Volgeladen aardappeltrein richting Zwolle gefotografeerd tussen Westerholte en 's-Heerenbroek. Deze landelijke omgeving is hier totaal verdwenen. Als je er nu zou staan sta je aan de rand van Stadshagen. Je kent er niets van weer van de foto.

Mvg, Johan
« Laatste verandering: 20 April 2020, 08:24:17 door Blausee-Mitholz » Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: