Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 333444 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #210 Gepost op: 23 Februari 2016, 12:27:47 »

Waarschijnlijk is dit de enige keer dat een DE 1000 een NS stoomlok heeft gezien.

Als je "Stoomtractie bij de NS 1944 - 1958" er bij pakt, kun je daar in elk geval twee foto's aantreffen van een TEE stel en stoomlocs. Pagina 163 laat een TEE stel zien samen met twee 4300'den en pagina 136 toont een onmoeting tussen de NS 3819 en TEE stel 1002.

Eelco
Gelogd
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #211 Gepost op: 23 Februari 2016, 19:18:38 »

Overigens mag mijn oude doos met Nederlandse treinenfoto's ook hier gevoeglijk bekend zijn, maar als er interesse is wil ik hier ook wel eens wat plaatsen  Smiley
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #212 Gepost op: 23 Februari 2016, 21:16:21 »

Waarschijnlijk is dit de enige keer dat een DE 1000 een NS stoomlok heeft gezien.

Als je "Stoomtractie bij de NS 1944 - 1958" er bij pakt, kun je daar in elk geval twee foto's aantreffen van een TEE stel en stoomlocs. Pagina 163 laat een TEE stel zien samen met twee 4300'den en pagina 136 toont een onmoeting tussen de NS 3819 en TEE stel 1002.

Eelco

Ik wijzig naar; Één van de weinige keren dat een DE1000 een NS stoomlok heeft gezien. Grin Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #213 Gepost op: 23 Februari 2016, 21:23:01 »

Daar kan niemand iets tegen in brengen  Grin
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #214 Gepost op: 26 Maart 2016, 18:52:44 »

Al ruim een maand geen nieuwe foto's in dit draadje.
Hoogste tijd dus om daar iets aan te doen.

Ik ging (en ga nog steeds) meestal zonder al te veel voorbereiding op fototour. Nadeel is dat je soms achteraf er achter komt dat je net iets bijzonders hebt gemist, voordeel is dat de vreugde des te groter is als je toch iets bijzonders ziet.

Vanaf 1986 waren een paar ICM-stellen iets bijzonders. Ter gelegenheid van de opening van de Westtak in Amsterdam werden twee van die stellen in de kleuren van vliegtuigmaatschappijen geschilderd/beplakt, de 4011 als KLM en de 4012 als Martinair. Met mijn strategie van niet voorbereiden was de kans klein dat je zo'n stel tegenkwam, als je niet een hele dag langs de baan ging staan om te fotograferen, Sowieso was dat voorbereiden lastig in het internetloze tijdperk, maar er waren toen al hobbyisten die vrijwel feilloos wisten te vertellen waar en wanneer iets reed.

Maar in mijn geval was het dus puur toeval dat ik het stel in augustus 1987 op een op zich gunstige plek op het station van Zwolle zag staan.
Maar gunstig of niet, om te fotograferen heb je licht nodig, in het analoge tijdperk was dat nog wat kritischer en minder flexibel dan met de huidige digitale camera's. En dat licht was een probleem op dat moment, de dag liep op haar laatste benen.
Tegen beter weten in maar wat plaatjes geschoten, die natuurlijk veel te donker waren.
Gelukkig wel bewaard, want met de digitale techniek valt er nog best wel wat bruikbaars van te maken.


19871162 by hb foto, on Flickr


19871158 by hb foto, on Flickr

Het was een van de weinige keren dat ik het stel heb gezien en de enige keer dat ik er nog een enigszins acceptabel foto van heb kunnen maken. Een paar maanden later heb ik het nog wel door de bomen heen bij de werkplaats in Haarlem zien staan, toen het KLM-jasje weer werd uitgetrokken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #215 Gepost op: 26 Maart 2016, 19:09:18 »

In 1986 had het nog geen zwarte stip, die kwam er dus pas later op.

Citaat
Een paar maanden later heb ik het nog wel door de bomen heen bij de werkplaats in Haarlem zien staan, toen het KLM-jasje weer werd uitgetrokken.

Werd het toen het Aegon-jasje?

EDIT: volgens de info op Internet wel.
« Laatste verandering: 26 Maart 2016, 19:15:47 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #216 Gepost op: 26 Maart 2016, 21:24:55 »

Tsja ik had informanten in Zwolle zitten. Werd regelmatig getipt als er weer een reclame stel op de Veluwe-lijn zat. Werd zelfs op het werk gebeld .......  Wink Grin

Mvg, Johan
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #217 Gepost op: 27 Maart 2016, 10:13:31 »

@ Sander
Volgens mij werd die zwarte stip ongeveer gelijktijdig aangebracht als de rode stip bij de Martinair. Wanneer weet ik niet, maar het was in elk geval al in 1986.
Volgens de railwiki zat er vervolgens zo'n 2,5 jaar tussen het verliezen van de KLM-jas en het aanmeten van de Aegon-jas.
Wel sneu voor dat stel. De KLM-outfit had nog wel wat, maar in Aegon-beschildering was het gewoon een slecht vormgegeven reclamedoos geworden.

@ Johan
Ik denk dat de informanten destijds niet het grootste probleem was. Zoals gezegd, ik kende wel wat mensen die goed op de hoogte waren.
Maar ik heb er meestal de voorkeur aan gegeven om me gewoon te laten verrassen als ik ging fotograferen.
Alleen bij lijntjes met weinig (goederen)verkeer of bepaalde specifieke treinen, maak ik sinds enkele jaren dankbaar gebruik van goed geïnformeerde bronnen.
Ik heb ook nooit de behoefte gevoeld om compleet te zijn op dit gebied, er zitten dan ook grote gaten in mijn fotoverzameling. Zo ontbreekt bijvoorbeeld van de huurbelgen (M2 op de IJssellijn en K4 op Den Haag - Venlo) bij mij elk spoor. En ook de olympische uitvoeringen van ICM en IRM zul je bij mij vergeefs zoeken. Ze zijn nooit toevallig voor de lens gekomen en ik heb er ook nooit behoefte aan gehad er speciaal naar op zoek te gaan.
Heeft ook wel wat met voorkeuren te maken. Ik heb nooit bijzonder veel op gehad met het spoor in Nederland, dus als ik een dagje ging fotograferen, was dat al snel over de grens.

Groeten, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #218 Gepost op: 9 April 2016, 21:03:25 »

Hoewel runderen spreekwoordelijk niet als de slimste dieren bekend staan, zijn er toch wel exemplaren die slim genoeg om net als wij interesse te hebben in treinen. Of wij zijn zo dom als een rund, dat kan natuurlijk ook.  Cheesy

20050001 by hb foto, on Flickr

In elk geval keek dit exemplaar op een mistige ochtend bij Best met interesse naar deze Class-66 van Rail4Chem op weg naar de Rotterdamse haven.

20050006 by hb foto, on Flickr

Pech voor het dier, maar het kon niet mee naar de volgende bestemming, Oisterwijk.
Hier een plan V op weg naar Tilburg.

20050008 by hb foto, on Flickr

En, getrokken door drie 6400-en, een geladen ertstrein die vast heel lang is, maar grotendeels door de mist wordt opgeslokt.

20050009 by hb foto, on Flickr

Ik heb de foto's bij het najaar 2005 opgeslagen, maar heb inmiddels sterke vermoedens dat het een jaar eerder was. Kan iemand bevestigen dat die gele R4C-loc al in najaar 2004 rondreed?

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #219 Gepost op: 9 April 2016, 22:02:24 »

750430  Den Haag HS by Gerard van Vliet, on Flickr
Armseinen + 2247, 2512, 2448, 2442,
Den Haag HS,
30 april 1975.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #220 Gepost op: 16 April 2016, 14:43:23 »

Afgelopen week schijnt de 2424 te zijn teruggekeerd van een langdurig verblijf in het buitenland.
Ik heb de loc in het verleden twee keer gefotogreerd (dat ik weet, niet van iedere gefotografeerde 2400 kan ik het nummer herkennen).

In 1983 fotografeerde ik de loc in Utrecht.
De lantaarnpaal sprong overigens op het laatste moment in beeld, anders had ik natuurlijk eerder afgedrukt....

19831003, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

In 2011 heb ik de loc samen met haar zusje 2413 gefotografeerd in Raeren.
De kleurstelling is die van de VFLI, de twee zesjes voor het nummer danken de locs aan een verblijf in Frankrijk.

20110712_FZ28_1010663, Raeren [BE] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
« Laatste verandering: 16 April 2016, 14:54:45 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #221 Gepost op: 16 April 2016, 19:34:03 »

De lantaarnpaal sprong overigens op het laatste moment in beeld, anders had ik natuurlijk eerder afgedrukt....

Je bedoelt later ...... heb de indruk dat de lok naar rechts rijd ....

Mvg, Johan
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #222 Gepost op: 17 April 2016, 07:47:41 »

Klinkt niet onlogisch, dat de loc naar rechts reed.
Maar eerder of later, feit blijft dat die paal op het laatste moment in beeld sprong.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #223 Gepost op: 1 Mei 2016, 15:06:59 »

Op 7 november 1982 werd de hoofdoverspanning van de spoorbrug bij Culemborg vervangen.
Bijgaande foto's moeten dus korte tijd later gemaakt zijn, ik vermoed de zondag daarna.

Bij de landhoofden aan de Schalkwijkse kant zag het er nog uit zoals het er al tientallen jaren uitzag.

P19821023, Schalkwijk [NL] by hb foto, on Flickr

Maar dit laat niets aan duidelijkheid te wensen over, de oude brug wordt vervangen.

P19821036, Schalkwijk [NL] by hb foto, on Flickr

Groeten, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #224 Gepost op: 10 Juli 2016, 13:13:26 »

Vorige week in Houten de DE-3 van Artitec haar rondjes zien rijden.
De hardrijd-eigenschappen zijn in elk geval goed.  Cheesy
Daardoor slecht kunnen oordelen hoe de stellen verder smoelen.
Overigens voor mij een puur theoretisch vraagstuk. Ik herinner mij van deze treinstellen eigenlijk alleen dat ze stonken en verder zijn ze een mooi voorbeeld van treinen waar ik bijzonder weinig mee heb. Dat blijkt ook wel uit het kleine aantal foto's dat ik ervan heb.
Toch gelukt om er nog een zestal te vinden die enigszins het tonen waard zijn.


19821010, Venlo [NL] by hb foto, on Flickr


19871075, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr


19941437, Beerta [NL] by hb foto, on Flickr


19941465, Maastricht [NL] by hb foto, on Flickr


20001023, Eefde [NL] by hb foto, on Flickr


20001024, Almen [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: