Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 34   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 384343 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2099


« Antwoord #345 Gepost op: 14 Augustus 2017, 10:07:00 »

Kwam vanmorgen op zoek naar een bepaald plaatje deze foto van het terrein van de Hoofdwerkplaats Tilburg tegen, gemaakt op 150582 (locs 2514 en 2245), met een bord dat mij nooit eerder was opgevallen: Wijs elkaar op Gevaar. Leuk detail voor op de baan.



En nu we toch die dag in Tilburg zijn: de 1506 met goederentrein.


En de 2403 met ongevallentrein.


Gelogd

Groet, Frank
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1830


Enge buur bij de buren


« Antwoord #346 Gepost op: 26 September 2017, 21:50:19 »

810428 122-35a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr

810429 122-37a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr

810428 122-32 Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr

TGV 12 bezoekt Den Haag CS,
28 april 1981.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17501


318*


« Antwoord #347 Gepost op: 27 September 2017, 06:19:17 »

Leuk! Dit was volgens mij de tweede keer dat de TGV in Nederland kwam. Eerst keer was dan tijdens 150 jaar Spoorwegen in Utrecht.
Ruim een decennium later reden er zelfs een paar keer TGV's naar La-tourbe-et-Vallée.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #348 Gepost op: 27 September 2017, 07:50:45 »

Leuke foto's. Ze hadden zelfs speciaal de rol van de CTA aangepast.


Pssst, Gert. Foto's zijn uit 1981, NS-jubileum was 8 jaar later  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17501


318*


« Antwoord #349 Gepost op: 27 September 2017, 09:53:33 »

Waar ik eerder 'eerste keer' zei, bedoelde ik 'tweede keer'. Stop!

Eerst keer Tweede keer was dan tijdens 150 jaar Spoorwegen in Utrecht.


Ik word hier per seconde wijzer.  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2099


« Antwoord #350 Gepost op: 27 September 2017, 10:56:49 »

Waar ik eerder 'eerste keer' zei, bedoelde ik 'tweede keer'. Stop!

Eerst keer Tweede keer was dan tijdens 150 jaar Spoorwegen in Utrecht.


Ik word hier per seconde wijzer.  Wink

mvg,
Gert



En omgekeerd Gert: in 1981 was het dus de eerste keer Grin


Doorkomst Zoetermeer op 28 april 1981 en onder op de terugweg in Roosendaal

« Laatste verandering: 27 September 2017, 11:07:14 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17501


318*


« Antwoord #351 Gepost op: 27 September 2017, 11:11:15 »

En omgekeerd Gert: in 1981 was het dus de eerste keer Grin

Al doet mijn kale kop misschien anders vermoeden: ik ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen hoor!   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17501


318*


« Antwoord #352 Gepost op: 27 September 2017, 11:28:53 »

Ik ben zo vrij geweest even het licht aan te zetten:





mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2099


« Antwoord #353 Gepost op: 27 September 2017, 11:56:09 »

Mijn dank is onmetelijk. Duim omhoog Ik moet inderdaad nog het nodige pimpen aan sommige opnames.
Gelogd

Groet, Frank
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 540


« Antwoord #354 Gepost op: 1 Oktober 2017, 14:54:36 »

Mooie foto's. Wat een verschil op Zoetermeer zeg vergeleken met nu.... Shocked

Hier dan wat niet zulke hele oude foto's van Assen (genomen op 14 oktober 2014), desondanks kunnen deze foto's niet meer gemaakt worden.
Spoorzijde:

Stationspleinzijde:

Vanaf spoor 1 een overzichtsfoto:
Gelogd

Groeten, Erwin
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #355 Gepost op: 13 Oktober 2017, 09:09:06 »

De jongeren onder ons zullen zich vast wel eens afvragen waarom de machinistencabines bij de ICM-treinstellen op zo'n vreemde plek zitten.  Tongue
Wel, heel vroeger dacht NS nog wel eens aan de reiziger. En voor die reiziger is het vooral bij intercity's die uit meerdere treinstellen bestaan wel prettig als er een mogelijkheid is om onderweg van het ene naar het andere treinstel te kunnen lopen.
Het treinstel waar geen conducteur instapt is dan geen eldorado voor zwartrijders.
Als je behoefte hebt aan een versnapering hoef je niet tot de conclusie te komen dat de railcatering wel op de trein zit, maar onbereikbaar is.
En als je bij treinen die combineren en splitsen halverwege de rit naar een ander treinstel moet, hoef je dat niet via het perron te doen (waarna de kans op een behoorlijke zitplaats vaak verkeken is), maar kun je gewoon rustig binnendoor lopen als de trein nog onderweg is.
Maar NS vond dat reizigersgemak niet opwegen tegen de onderhoudskosten, dus in eerste instantie zijn de overgangen niet meer gebruikt en later zelfs helemaal verwijderd. Je wilt als NS-manager tenslotte niet het risico lopen dat een van je opvolgers wel klantvriendelijk is en die dingen weer in gebruik laat stellen.  Cool

In 1986 waren de seriestellen net nieuw en de doorloopkoppen nog volop in gebruik en heb ik het koppelen eens op de dia vastgelegd.

Hier rijdt ICM 4001 uit Rotterdam of Den Haag Utrecht CS binnen. Aan het perron staat een ander treintel (uit Den Haag of Rotterdam dus  Cheesy ) al te wachten.

19861321, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

Eerst worden de treinen gekoppeld. Dat ging toen overigens nog wat anders dan nu. Toen reed het stel dat al aan het perron stond naar het laatst aangekomen stel, tegenwoordig rijdt meestal het laatst aangekomen stel tegen het stel dat al langs het perron staat. De huidige manier kost minder tijd, maar het risico op een minder zachte begroeting tussen de twee stellen lijkt me fors groter. Met de ervaringen in Andermatt in mijn achterhoofd waar de snelheid ook niet bijzonder hoog was, begrijp ik niet waarom NS (maar ook andere spoorwegmaatschappijen) doelbewust het grotere risico op gewonden neemt in de jacht op mooie punctualiteitscijfers.

19861322, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

Na het koppelen gaan de kopdeuren kruiselings open.

19861323, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

Daarna schuiven de overgangsbalgen uit.

19861324, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

Vervolgens rijden de treinen uit Den Haag en Rotterdam gezamenlijk verder naar Amersfoort.

19861328, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
« Laatste verandering: 13 Oktober 2017, 09:10:59 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #356 Gepost op: 13 Oktober 2017, 21:03:44 »

Mooie tijd, met het koppelen van de treinstellen uit voor mijn geval Rotterdam.
en dan door naar Leeuwarden of Groningen met de tienertoerkaart.

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2099


« Antwoord #357 Gepost op: 11 November 2017, 14:57:40 »

Gezien de datum van vandaag (de plaatselijke "Muziekmakerij Het Zootje' herinnerde mij daar net aan) even de 'Paaltjeslok' opgezocht:

Zevenhuizen 220781 met de buurtgoederentrein van Den Haag Binckhorst (2296 in opzending):


Maastricht 040781


Deventer GE 180881 (met 1102 en 612)


Dankzij MTE, exclusieve Roco loc, staat de 1111 ook bij mij in de vitrine overigens.


Gelogd

Groet, Frank
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1830


Enge buur bij de buren


« Antwoord #358 Gepost op: 11 November 2017, 22:34:54 »

 Nog een paaltje Smiley
800426 Den Haag HS by Gerard van Vliet, on Flickr
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2099


« Antwoord #359 Gepost op: 11 November 2017, 22:41:26 »

 Duim omhoog Grin
Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 34   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: