Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nederlandse foto's uit de oude doos  (gelezen 195347 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 11644


223*


« Antwoord #435 Gepost op: 10 Juli 2019, 13:41:11 »

Zonde dat ik destijds nooit de moeite heb genomen om een keer heen en weer naar IJmuiden te rijden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6407


232*


WWW
« Antwoord #436 Gepost op: 10 Juli 2019, 14:24:44 »

Ik heb dat wel eens gedaan toen ik (schat ik) ergens rond de 8-9 jaar was, samen met mijn neef uit A'dam en zijn opa die ons de sluizen van IJmuiden liet zien.
Echter heb ik, behalve dat ik weet dat we dat gedaan hebben, er verder geen herinnering aan...  Undecided  Cry
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1208


Enge buur bij de buren


« Antwoord #437 Gepost op: 10 Juli 2019, 21:00:28 »

Goh, nooit geweten dat de lijn onder de draad lag.
Was één van de vroeg geëlektrificeerde spoorlijnen waartoe al in 1926 werd besloten.
De voorbeelden van de eerst uitgebrachte Roco blokkendozen waren speciaal voor Haarlem-IJmuiden en Haarlem-Zandvoort gebouwd.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
146* bij de buren
108* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6407


232*


WWW
« Antwoord #438 Gepost op: 28 September 2019, 22:12:26 »

Vanavond zitten prutsen met een (voor mij) nieuw fotobewerkingsprogramma: Faststone Image Viewer.
Natuurlijk pak je dan wat minder goed gelukte platen om te kijken of je ze wat kan opfluffen.


30-08-2008 Haarlem ter ere van 100 jaar station Haarlem
Hopeloos overbelicht en nu nog niet optimaal, maar m.i. nu enigszins toonbaar

Een beetje bladerend in mijn foto's blijk ik best een aantal Railion 1600'en gefotografeerd te hebben.
Niet degene die ik nog uit een Roco 1600/1700 nieuwe generatie wil omkatten: de 1610 Hengelo.
Wel o.a. de 1603 Zutphen...ook leuk


06-04-2009 Uitgeest

Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6008


WWW
« Antwoord #439 Gepost op: 12 November 2019, 20:35:41 »

Zoekend naar iets anders, kwam ik nog wat stationssfeer anno 1984 tegen.
Opvallend dat voor 99 gulden naar Parijs en Londen toen als goedkoop werd aangeprezen.
En voor rokende kamelen mag al helemaal geen reclame meer worden gemaakt.
Ook verder is er na 35 jaar nog maar heel weinig over van wat er op de foto's staat.
Maar het ging natuurlijk om de seinen.


19841051, Valkenburg [NL] by hb foto, on Flickr


19841060, Kerkrade [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 11644


223*


« Antwoord #440 Gepost op: 12 November 2019, 22:30:18 »

Bijna niet te geloven dat die truttige reclame van RVS het zo ontzettend lang heeft volgehouden.
Achteraf lijkt het bijna een anachronisme.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6008


WWW
« Antwoord #441 Gepost op: 18 December 2019, 14:25:42 »

Na de DDM-1 bij onlangs gefotografeerd, kan het in dit draadje natuurlijk niet achterblijven.
Een probleem, ik heb amper foto's van dat spul gemaakt. Zal een combinatie zijn van de inzet van die dingen en mijn oordeel dat het eigenlijk gewoon omhooggevallen treinstellen zijn.

De komst van de dubbeldekkers was wat bijzonders. Al voor ze gebouwd waren, gaf NS een informatiefolder uit, die na de indienststelling werd aangepast en uitgebreid. Hier twee versies.

Folder_DDM1_kl by hb foto, on Flickr

Nog voor indienststelling in de normale dienst had ik ze voor het eerst op de foto. Mijn broer had ze vanuit de trein gespot en was bereid om in het weekend met me naar Utrecht te rijden om een poging te wagen ze te fotograferen. Dat bleek lastig, zoals uit de foto wel blijkt.

19851002, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

De echte kennismaking was voor mij in de zomer van datzelfde jaar, toen er vanuit Amsterdam CS rondritten naar Abcoude werden georganiseerd.
Ik mijn herinnering ging de rit over de ringspoorbaan tussen Watergraafsmeer en Duivendrecht, maar of het heen en terug dezelfde route was, weet ik niet meer. Het kaartje is er nog wel.

Rondrit_DDM_kaartje_kl by hb foto, on Flickr

In Abcoude werd kopgemaakt, waarbij ik ook even in de cabine mocht kijken. Overigens mijn enige foto van deze rit.  Undecided

19851216, Abcoude [NL] by hb foto, on Flickr

Ook nog in 1985 werd vanuit Utrecht een rondrit gemaakt via de verbindingsbogen bij Rotterdam en Den Haag.
Maar nog steeds geen fatsoenlijke foto van dit materieel.

19851221, Utrecht [NL] by hb foto, on Flickr

In 1987 dan een nieuwe kans, bij een overstap in Roosendaal blijken daar drie stammen te zijn opgesteld. Piece of cake om dan eindelijk die foto van een volledige stam te maken, zou je zeggen.

Eerst een foto gemaakt van de neuzen tegen elkaar.

19871107, Roosendaal [NL] by hb foto, on Flickr

Twee volledige stammen, nou ja, toch niet helemaal....

19871108, Roosendaal [NL] by hb foto, on Flickr

En nog een keer een neus, maar het ging me hier vermoedelijk meer om de seinbrug.

19871109, Roosendaal [NL] by hb foto, on Flickr

Vraag me niet waarom ik hier geen andere foto's heb gemaakt, ik zou het niet meer weten. Mogelijk dat er in de tussentijd een trein op een van de tussenliggende sporen was komen te staan.

Dus nog steeds geen foto van een volledige stam. Wel een portretfoto uit 1995 van een los rijtuig, al is het dan een voor fietsenvervoer omgebouwd exemplaar.

19951431, Maastricht [NL] by hb foto, on Flickr

Dezelfde dag werd er ook een in een intercity in Roermond gefotografeerd.

19951433, Roermond [NL] by hb foto, on Flickr

Negen jaar later werd er nog een keer een los exemplaar in een intercity gefotografeerd.

20040820_C740UZ_0206, 's Hertogenbisch [NL] by hb foto, on Flickr

Conclusie, bijna 35 jaar op het Nederlandse spoor te vinden, maar pas bij de allerlaatste mogelijkheid, wordt er een behoorlijke foto van een volledig stammetje gemaakt.  Cheesy

groet, Huub
« Laatste verandering: 18 December 2019, 15:21:52 door hubertus » Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6407


232*


WWW
« Antwoord #442 Gepost op: 19 December 2019, 22:47:17 »

Naar aanleiding van bovenstaande ben ik eens gaan kijken wat ik heb van DDM1.
Ik verwachtte eigenlijk niks aangezien ik me zo eigenlijk niet herinnerde dat ik daar foto's van had gemaakt.
DD-AR wel! Was zat te zien hier in Uitgeest.
Toch werd ik verrast met door 2 foto's van eigen hand (heb dat gecheckt omdat ik er aan twijfelde).
In tegenstelling tot Huub heb ik wel foto's gemaakt van een complete stam  Smiley


26-06-2008 Haarlem Bizon

Een wat hopeloze positie met de neus net in de volle zon, maar wel mooi onder de Haarlemse kap.


06-05-2009 Dordrecht Dolfijn

Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1208


Enge buur bij de buren


« Antwoord #443 Gepost op: 20 December 2019, 00:08:37 »

mijn eerste foto's van DDM1

850420 Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr

850420 Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr


Dubbeldekkers op proefrit,
Den Haag HS,
20 april 1985.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
146* bij de buren
108* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1208


Enge buur bij de buren


« Antwoord #444 Gepost op: 20 December 2019, 00:12:54 »

Mijn eerstvolgende dia van dit oninteressante materieel dateert uit 1991 en is ook meteen de laatste plaat die ik er van gemaakt heb.

910212 Rijswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
Lok 1618 met  DDM1,
Rijswijk,
12 februari 1991.
« Laatste verandering: 20 December 2019, 00:16:14 door GerardvV » Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
146* bij de buren
108* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1270


WWW
« Antwoord #445 Gepost op: 24 December 2019, 17:51:28 »

Door de contrasterende kleur van de deuren was NS de tijd ver vooruit. Wink
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6008


WWW
« Antwoord #446 Gepost op: 5 Januari 2020, 10:24:57 »

In de eerste jaren van haar bestaan hebben vier DDM1 rijtuigen nog een uitstapje naar Duitsland gemaakt.
Tussen twee locs BR 120 werden ze ingezet bij de S-Bahn München.
Ter aanvulling op de DDM1 foto's een filmpje van deze inzet.

Niet van mijn hand, de link komt van Drehscheibe.

Ik vraag me af of er nog Münchenaren daarna het AD zijn gaan lezen.  Grin

groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6407


232*


WWW
« Antwoord #447 Gepost op: 5 Januari 2020, 11:04:48 »

Leuk filmpje. Alleen al voor het tijdsbeeld: de mensen, auto's etc. Leuk!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6008


WWW
« Antwoord #448 Gepost op: 7 Januari 2020, 10:33:01 »

Roco heeft een nieuwe sik in H0 uitgebracht. Met een voor mij wat bedenkelijk aandrijfconcept: één aangedreven as met antislipbandjes waardoor je effectief maar één as voor de stroomafname overhoudt. Een stroombuffer zorgt op zich wel voor voldoende uitloop, maar wat nu als dan de loc dan met die as precies op dat stroomloze stukje terecht komt?

Bedenkelijk concept of niet, het lijkt allemaal conform het grote voorbeeld te zijn.


19921683, Kijfhoek [NL] by hb foto, on Flickr

En daarmee ook het antwoord op de vraag, gewoon een duwtje geven dus.

groet, Huub
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1753


« Antwoord #449 Gepost op: 10 Januari 2020, 20:54:32 »

Huub,
Maak je over de stroomafname van de Sik maar geen zorgen. Dat ding heeft een buffer van zeker 5 sec.
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Nederlandse foto's uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar: