Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 81 82 [83] 84   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 704782 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1567


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1230 Gepost op: 17 September 2021, 23:07:02 »

210912 IMGP8299a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr

210912 IMGP8301a Den Haag by Gerard van Vliet, on Flickr
HTM Ombouwer 77 als éénmanswagen, tijdens rondrit Open Monumentendag,
Plein 1813,
Den Haag,
12 september 2021.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
165* bij de buren
120* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 805



« Antwoord #1231 Gepost op: 19 September 2021, 13:23:41 »

Prachtig beeld, maar vooral die eerste is een schitterende sfeerfoto, top! Duim omhoog
En ik heb helemaal niets met trams...
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1567


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1232 Gepost op: 19 September 2021, 22:19:49 »

Dan Q  Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
165* bij de buren
120* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1567


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1233 Gepost op: 8 Oktober 2021, 23:04:52 »

210805 IMGP7963 Tábor (CZ) by Gerard van Vliet, on Flickr
ČD 193 291 'Linda' met trein IC 539 'Jižní expres' Praha Holešovice - České Budějovice in het met 25kV 50Hz geelektrificeerde gedeelte van station Tábor,
05 augustus 2021.

De eerst geëlektrificeerde normaalsporige lijnen op Tsjechisch grondgebied werden met 1500V= geëlektrificeerd. Bij volgende elektrificaties werd 3000V= gebruikt en tegenwoordig elektrificeert men met 25kV~.
In het station van Tábor ontmoeten de eerste en derde spanningsoort elkaar maar zijn strikt van elkaar gescheiden, er is geen omschakelbare bovenleiding in het station dus overbrengingen van materieel van sporen met de ene stroomsoort naar sporen met een andere stroomsoort gebeurt met een dieselloc.
De lijn Tábor-Bechyně werd als eilandbedrijf al vroeg in de 20e eeuw geëlektrificeerd met 1500V= en tot op heden rijden treinen getrokken door loc's over deze lijn heen en weer. Hiervoor zijn in Tábor twee locs beschikbaar die mechanisch zijn afgeleid van de standaard elektrische rangeerlok van ČD.
Één van deze locs is teruggebracht in de oorspronkelijke beschildering en heeft de oorspronkelijke nummerplaten, iets wat in Tsjechië met oudere locs wel meer gebeurt.
210805 IMGP7950 Tábor (CZ) by Gerard van Vliet, on Flickr

De andere lok heeft de standaardkleur en deze locs wisselen elkaar tijdens de normale dienst af.
Het perron van de 1500V= lijn naar Bechyně licht aan de zijkant van het stationsgebouw en is niet via de stationshal bereikbaar.
210805 IMGP7954 Tábor (CZ) by Gerard van Vliet, on Flickr
1500V= lok ČD 113 001 in standaard kleurstelling,
Tábor,
05 augustus 2021.

210805 IMGP7952 Tábor (CZ) by Gerard van Vliet, on Flickr
ČD 426 0001 (113 001) en 113 003. Beide locs zijn gebouwd voor de lijn Tábor-Bechyně, één van de eerste geëlektrificeerde lijnen op Tsjechisch grondgebied en geëlektrificeerd met 1500V gelijkstroom in tegenstelling tot latere elektrificaties.
Tábor,
05 augustus 2021.

Elke zomer wordt in de weekeinden een historische lok met bagageruimte tezamen met historische rijtuigen op deze lijn ingezet, hierover later meer.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
165* bij de buren
120* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7615


WWW
« Antwoord #1234 Gepost op: 9 Oktober 2021, 18:05:36 »

Toch eens een vakantie naar Tsjechië plannen.

Vandaag eens aan de zuidkant van de ingraving bij Assel gaan kijken.
Omdat ik de laatste tijd weer meer plaatjes van die kant op internet zag, had ik een beetje de hoop dat er weer eens flinkg gesnoeid zou zijn, zodat fotopunten van pakweg 20 jaar geleden weer bruikbaar waren. Maar ik vrees dat het vooral de ladder- en dronebrigades zijn die fotograferen, want ik vond maar één stek die nog wel te pruimen was, bij de Prorail-trap. Wel nog een aardige tippel vanaf de parkeerplaats, al was dat vandaag beslist geen straf. En de toevallige ontmoeting met deze goederentrein, is ook niet verkeerd, dus alles bij elkaar geen klagen.


20211009_D7000_1366, Assel [NL] by hb foto, on Flickr

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7615


WWW
« Antwoord #1235 Gepost op: 30 Oktober 2021, 11:42:08 »

In september was ik op het station Herzberg am Harz.
Niet de eerste keer dat ik het bezocht, ik was er al eerder in 1992 met de trein en in 1995 met de auto.
Biedt de mogelijkheid om een paar enigszins vergelijkende plaatjes te maken.

Het bekendst is het lage sein met daarachter liggend seinhuis. Het is er nog steeds, maar er is wel een en ander veranderd.
In 1995:

19951273, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

In 2021:

20210906_D7000_0555, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

Heftiger is het bij de goederensporen.
In 1992 nog volop in gebruik:

19921357, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

In 2021 grotendeels verdwenen (niet precies hetzelfde standpunt, vermoedelijk iets meer in noordwestelijke richting genomen):

20210906_D7000_0560, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

Nog heftiger bij wat kopspoortjes aan de noordkant.
In 1995 stond er nog materieel opgesteld:

19951275, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

In 2021 kun je slechts raden waar de sporen hebben gelegen, het moet ergens in het weelderige groen zijn:

20210906_D7000_0557, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

Oh ja, in 1995 reden er nog echte treinen:

19951274, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

In 2021 rijdt er helemaal niks:

20210906_D7000_0559, Herzberg [DE] by hb foto, on Flickr

Nu was dat een gevolg van een spoorstaking, maar als er wel iets rijdt, lijkt dat alleen maar Lint te zijn en misschien een verdwaalde goederentrein.

groet, Huub

« Laatste verandering: 30 Oktober 2021, 11:44:36 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7910


252*


WWW
« Antwoord #1236 Gepost op: 30 Oktober 2021, 12:38:08 »

Ik proef toch wel een redelijk vroeger was alles beter gehalte  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7615


WWW
« Antwoord #1237 Gepost op: 30 Oktober 2021, 12:55:23 »

Uit hobbyoogpunt klopt dat wel, voor mij zeker.
Voor de meeste reizigers lijkt het me wel verbeterd.
Uiteindelijk gaat het daarom.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1627


« Antwoord #1238 Gepost op: 30 Oktober 2021, 15:00:11 »

Wat eerder was het in Herzberg nóg beter, Jakop: tot eind mei 1976 reden hier de series 044 (Bw Ottbergen) en 050 (Bw Lehrte). Foto heb ik gemaakt op 060576.
Opvallend is dat beide 044'ers met tender vóór rijden, een draaischijf voor deze locs lag hier niet. Voor de geïnteresseerden: loc links is de 044 180-8, rechts komt de 044 552-8 binnen. Beide locs zijn na het opheffen van het Bw Ottbergen als stoomdepot in mei 1976 nog overgeplaatst naar Bw Gelsenkirchen-Bismarck waar ze nog twee, resp. zeven maanden hebben gereden. Kan trouwens de bijdragen op Drehscheibe over Herzberg in later jaren zeer aanbevelen: uitermate lezenswaardig.


Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7615


WWW
« Antwoord #1239 Gepost op: 7 Januari 2022, 21:05:53 »

Wie zich wel eens heeft afgevraagd waarom er bij bovenleiding soms nog extra draden te zien zijn:



Om de vogelzitcapaciteit te vergroten...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7615


WWW
« Antwoord #1240 Gepost op: 22 Januari 2022, 13:03:47 »

De Stadler Euro 9000 is momenteel hot in Nederland, een loc van dit type doet wat proefritten en wordt daarbij uiteraard op de hielen gezeten door de goed geïnformeerde hobbyisten. Zelf heb ik meer lol in onverwachte ontmoetingen, zoals tijdens mijn laatste vakantie.


20210914_D7000_1199, Neukirchen [DE] by hb foto, on Flickr

Ik weet niet hoeveel er van zijn en ik stond te ver weg om het nummer te ontcijferen, dus geen idee of het dezelfde is als die nu Neerlands spoor onveilig maakt. Wel hetzelfde type in elk geval. Niet moeders mooiste, maar ze heeft wel wat, vind ik.

Over hot gesproken, dat is in meerdere opzichten van onderstaande loc te zeggen.


20210914_D7000_1220, Neukirchen [DE] by hb foto, on Flickr

Qua model vind ik de Vectrons best mooi, maar wie verzint er nu zo'n spuuglelijke bestickering?

Groet, Huub
« Laatste verandering: 22 Januari 2022, 23:40:16 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 6638


You might think that; I couldn't possibly comment.


WWW
« Antwoord #1241 Gepost op: 22 Januari 2022, 13:25:56 »

TXL verzint zo’n spuuglelijke besitckering, blijkbaar… Undecided
Gelogd

Ik zie sterren!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1306


WWW
« Antwoord #1242 Gepost op: 10 Februari 2022, 21:56:58 »

Van de EURO 9000 zijn er maar twee met zo'n bestickering: de 2019 300 en de 2019 301. Die laatste is momenteel in Nederland.

Er rijden weer echte treinen vlak over de grens tot het einde van de maand. Van de drie spitstreinen die in de vroege uurtjes werden gespot was de tweede trein als enige foto redelijk goed gelukt.


112 024, Mehrhoog, 07-02-2022
« Laatste verandering: 10 Februari 2022, 21:58:45 door MHS84 » Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2317



« Antwoord #1243 Gepost op: 26 Februari 2022, 17:32:19 »


Lege ICB langs Terschuur richting Amersfoort.

Mvg, Johan
Gelogd

Een trein rijdt niet op tijd maar op rails!

De trein, alleen in het klein is hij nog fijn!

..... schat het is je krultang ....
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1306


WWW
« Antwoord #1244 Gepost op: 17 Maart 2022, 22:59:24 »

Een koddig treintje in een fraaie omgeving.


VT 115, Erkrath, 16-03-2022
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: 1 ... 81 82 [83] 84   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: