Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 87 88 [89]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 860365 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #1320 Gepost op: 6 Januari 2024, 16:28:05 »

De Tess en Tommie Express met de RXP 9902 kwam vanmiddag kopmaken in Uitgeest.
Ik vind de loc vreselijk....maar omdat het zo dichtbij was, even wezen kijken/fotograferen.







Ik was niet de enige die een foto kwam maken  Grin



Ik had eigenlijk een omloopactie verwacht op de goederensporen, maar dat was verrassend anders.
De trein kwam binnen op spoor 1A, waarna de lok uithaalde tot voorbij de wisselstraat richting Castricum.
Voorts reed deze over spoor 2 langs de trein voorbij het overloopwissel* naar spoor 1A.
En via die overloopwissel naar de andere kant van de trein.
Het was wel een goed getimede actie want nauwelijks 1 1/2 minuut nadat de loc spoor 2 had verlaten kwam de Intercity naar Den Helder langs denderen.

* Ik zag nu voor het eerst dat de kruiswissel tussen spoor 1 en 2 was vervangen door een overloopwissel 2 > 1A en andersom natuurlijk.
  Waarschijnlijk al even geleden gebeurd, maar mijn bezoeken aan het station zijn minimaal tegenwoordig nu er geen goederenvervoer meer is in Uitgeest.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #1321 Gepost op: 6 Januari 2024, 17:47:48 »

Ja, er was volop belangstelling. Zowel in stations als elders, tot en met iemand op een trap middenin een drassig weiland ergens in de buurt van Breukelen. Gezellig gekletst met bekenden en voorheen onbekenden en bovendien weer uitstekende catering. Smaken verschillen, Jakop, maar ik vind het leuk gedaan. Ik hoorde trouwens dat de loc eerst is ontdaan van wat roestplekken, helemaal is geschilderd en toen beplakt. Mooi initiatief van het drietal Roco/Fleischmann, Railexperts en Uquilair. Het H0 model schijnt al goed te verkopen.


Vanmorgen in Rotterdam Centraal.

Vanmiddag in Rotterdam Centraal.

De gegevens van de loc zijn in stijl op de zijkant aangebracht.
« Laatste verandering: 6 Januari 2024, 19:04:44 door Spoorzeven » Gelogd

Groet, Frank
Pagina's: 1 ... 87 88 [89]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: