Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 851295 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #270 Gepost op: 18 September 2015, 18:34:50 »

Ik heb nog een verandering gespot! Die Zwitserse vaandeldingen hebben plaatsgemaakt voor exemplaren van de Coop Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #271 Gepost op: 18 September 2015, 18:40:32 »

Inderdaad, had ik over het hoofd gezien.
De Zwitserse vlag van het hotel is inmiddels ook danig verbleekt, zie ik nu.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #272 Gepost op: 18 September 2015, 19:28:10 »

Zwitserland is een mooi land, maar sinds de Frank niet meer is gekoppeld aan de Euro nogal erg prijzig geworden.
En natuurlijk ook een merkwaardig land, bijvoorbeeld het nieuws lezen in iets wat tegen het Hochdeutsch aan zit en vervolgens het weerbericht oplepelen in onvervalst Schwyzerdütsch. Daar moet je dan maar uit opmaken dat het weer verslechtert.
Dus om meerdere redenen ook nog maar doorgereden naar Italië.  Grin

En in Italië bouwt men ook spoormaterieel. Ansaldo Breda is natuurlijk berucht, die hielden bij de Fyra-stellen kabels met tape op hun plaats.

Dan een gerenommeerde bouwer als Bombardier, bij hun treinstellen komt er geen tape aan te pas. Toch?



Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #273 Gepost op: 18 September 2015, 19:55:30 »

Zwitserland is een mooi land, maar sinds de Frank niet meer is gekoppeld aan de Euro nogal erg prijzig geworden.

Ach, inmiddels zitten we zo goed als op 1,10 CHF/EUR, dat is niet zo gek veel verschil meer met de 1,20 die het ten tijde van de Mindestkurs was. Zwitserland was ook met de Mindestkurs al prijzig. Oplossing: bezorg jezelf een Zwitsers salaris Cool.

En natuurlijk ook een merkwaardig land, bijvoorbeeld het nieuws lezen in iets wat tegen het Hochdeutsch aan zit en vervolgens het weerbericht oplepelen in onvervalst Schwyzerdütsch. Daar moet je dan maar uit opmaken dat het weer verslechtert.

Chunsch nüüt druus? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #274 Gepost op: 18 September 2015, 20:02:50 »

Laat ik het zo zeggen, het weer kwam overeen met zoals ik de verwachting had begrepen.
Maar dat kan natuurlijk toeval zijn.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #275 Gepost op: 18 September 2015, 21:33:23 »

Pictogrammen kijken kan iedereen Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #276 Gepost op: 18 September 2015, 21:50:44 »

Ik heb nog een verandering gespot! Die Zwitserse vaandeldingen hebben plaatsgemaakt voor exemplaren van de Coop Cool.

Ik heb er ook nog een gespot: er zijn wat bergen op de achtergrond verdwenen. Zal flink wat dynamiet hebben gekost...
Of het was een wat minder heldere dag deze keer, dat kan ook.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #277 Gepost op: 18 September 2015, 22:00:14 »

Nee, het leger oefent daar vast regelmatig met de boel opblazen, dus dan wordt zo'n berg gaandeweg vanzelf kleiner Grin.

Dat doen ze overigens daadwerkelijk, die dynamietoefeningen: soms duidelijk te horen als je in de bergen bent.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #278 Gepost op: 18 September 2015, 22:03:20 »

Dan een gerenommeerde bouwer als Bombardier, bij hun treinstellen komt er geen tape aan te pas. Toch?

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het een meet opstelling betreft. Lijken sensoren te zijn die butjes en bekabeling daar van strak in de tape geplakt voor aerodynamisch behoud.
Wat dat betreft heb je m.i.z. een testtrein gezien.

Mvg, Johan
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #279 Gepost op: 18 September 2015, 22:22:31 »

Dat was duidelijk. De humoristische inslag van Huubs bericht blijkbaar minder... Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #280 Gepost op: 19 September 2015, 07:38:18 »

Waarbij ik mij overigens wel afvraag wat ze aan het meten zijn. Deze plaatsing van sensoren is mij tot op heden nog nooit eerder opgevallen.  Ik kan eigenlijk alleen aerodynamische metingen (luchtdruk ter plaatse) voorstellen. Maar verwacht tegelijkertijd dat deze plompe sensoren de meting als zodanig wel eens kunnen beïnvloeden.

@Hubertus: waar stond dit ding? Hogesnelheidslijn met tunnels in de buurt?

Overigens bouwt Bombardier dit voertuig samen met onze Italiaanse vrienden in Pistoia. Oh, pardon, Japanse vrienden zijn het tegenwoordig.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #281 Gepost op: 19 September 2015, 09:25:18 »

Ik vermoed inderdaad dat het drukmetingen betreft. Het stel stond bij de fabriek in Vado Ligure.

Daar staat ook iets, in mijn ogen tenminste, veel leukers.
Omdat de loc vlakbij de ingang staat, leek het me wel een goed idee om even bij de portier te vragen of ik kort het terrein op kon om deze loc vanuit een ander standpunt te fotograferen. Om een idee te geven, tussen mij en de loc bevond zich alleen een slagboom en een meter of 20 ruimte. De dame in kwestie kon me zonder aanmelding helaas niet binnenlaten, wat ik dan wel kan begrijpen. Maar tot mijn stomme verbazing begon ze allerlei telefoontjes te plegen om mij na enkele minuten met excuses mede te delen dat ze niemand kon bereiken die toestemming zou kunnen geven om het terrein op te mogen. Maar vanachter de slagboom mocht ik natuurlijk gewoon fotograferen.



Op de achtergrond is nog een exemplaar van de inmiddels alomtegenwoordige E464 te zien in de/een nieuwe kleurstelling.
Daarvan had ik eerder o.a. in Genova Brignole al vertegenwoordigers gezien, zelfs een met de rijtuigen in bijpassende kleur.



Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joop_L
Newbie

Offline Offline

Berichten: 46


« Antwoord #282 Gepost op: 19 September 2015, 22:32:20 »

Afgelopen donderdag tijdens m'n nachtdienst was Strukton druk bezig met een railstopper op de Hanzelijn.
Gelogd
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #283 Gepost op: 20 September 2015, 12:41:39 »


Klik hier voor het onderschrift.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #284 Gepost op: 26 September 2015, 21:31:21 »

Wanneer je in het noordwesten van Roemenië bent is een bezoek aan het smalspoor in Vişue de Sus niet te vermijden. Helaas alleen aan het eind van de middag, na terugkomst van de dagelijkse personentrein, het depot kunnen bezoeken. Alleen het wegzetten van de stoomlocs gezien terwijl alle toeristen weer vertrokken.
150801 IMGP6015a Vişeu de Sus (RO) by Gerard van Vliet, on Flickr
CFF 764-211,
Vişeu de Sus,
01 augustus 2015.

150801 IMGP6016a  Vişeu de Sus (RO) by Gerard van Vliet, on Flickr
Vişeu de Sus,
01 augustus 2015.

150801 IMGP6017a Vişeu de Sus (RO) by Gerard van Vliet, on Flickr
CFF 764-421 en 449,
Vişeu de Sus,
01 augustus 2015.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: