Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 89   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 851389 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #450 Gepost op: 7 September 2016, 09:57:29 »

Om in de stijl van Gerard te blijven, ik heb het wel ietsjes zuidelijker op gezocht in Californië.

H.H.R.R. 6 El Portal by Arjen Verlaan, on Flickr

En wel in El Portal aan de rand van Yosemite Park.
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #451 Gepost op: 7 September 2016, 12:46:19 »

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer Belgische I6/I10 rijtuigen in de beneluxdienst gespot.

160907 IMGP7903 Delft by Gerard van Vliet, on Flickr
NMBS 2863 met I6/I10 rijtuigen in Beneluxtrein 9236,
Delft,
07 september 2016.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #452 Gepost op: 7 September 2016, 22:08:20 »

Vandaag eens naar Veenweg Holten geweest.


DDAR met lok voor op en redelijk schoon. Beetje heide er bij nu het nog kan.


Int onderweg naar Berlijn.


Lege Pon autotrein onderweg naar Bad Bentheim.


Int met schone rijtuigen mag in de krant onderweg naar Amsterdam. De heide doet het nog goed.


DDAR met stuurstand voor op.


Volvo trein komende uit Bad Bentheim.


DBS Cargo komende van Bad Bentheim.


Bauer containertrein onder de vlag van RheinCargo met vervuilde grond uit Zwitserland onderweg naar Veendam waar gelost zal worden.

HSL 1832 met keteltrein onderweg naar Bad Bentheim. Helaas was er al veel tegenlicht.


De HSL 1832 kwam als losse kar weer terug. Hier gefotografeerd aan de Doorlopendedijk Holten.

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #453 Gepost op: 8 September 2016, 21:49:53 »

Tsja Bauer was naar Veendam en dan kriebelt het wel.........
Ik ben vanmiddag richting het Noorden gegaan want daar is het langer licht  Wink Grin
Ik vond bij Tynaarlo Bondweg (gemeente Zuid Laren) een geschikte stek om neer te strijken.


Ik had inside info gekregen en precies volgens die info passeerde de lege Bauer trein om 18:04 Tynaarlo.


15 minuten na de Bauer passeerde precies op schema de 61300 net vertrokken uit Onnen met de DBS 1616.


Ik kreeg bevestiging dat de Dolime onderweg dus besloot ik nog even te wachten. Hij bleef langer uit dan dat ik verwacht. De trein met DBS 1604 is vrijwel zeker te Hoogeveen aan de kant geweest.
Nog niet helemaal optimaal maar het licht is een ieder geval een stuk beter dan bij Nieuwleusen.

Mvg, Johan
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #454 Gepost op: 10 September 2016, 20:30:52 »

Ik moest vandaag even naar Apeldoorn zelf. Daarna had ik Teuge in gedachte ......


Ik kom net aan tref ik de 6479 met een sleep RailPro's aan de haak richting Deventer.


Komt net van de andere kant de Metrans, lok heb ik wel maar de rest van de trein niet. Reden om dan nog een keer over te doen.

Zijn de treinen voorbij lees ik een berichtje dat een Traxx via de Veluwelijn zal rijden. Ik heb amper 5 minuten in Teuge gestaan  Grin
Met geswinde spoed richting de Veluwelijn. Onderweg zitten dubben waar ik zou gaan staan gezien de ongunstige zonnestand.


Bij een huis een trapje geleend kon ik net over de hekken komen om deze plaat net voor Wezep te maken.
Trein komt van Onnen af waar de ICR rijtuigen volwielen hebben gekregen zodat ze de HSL op mogen.

Mvg, Johan

Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #455 Gepost op: 12 September 2016, 22:44:51 »

Ik wilde wel weer eens wat Duits zien dus maar even de grens over gewipt  Grin


Toch geen Deutsche Grundlichkeit ..............
Te Bad Bentheim hebben ze het perron verhoogt naar de Europese norm. Gevolg de deuren van het gebouw kunnen niet meer open  Shocked Is echt waar, geen grap  Cheesy

Verder naar Salzbergen.


Ik zag deze RHB lok los al heen gaan om een ketelwagentrein op te halen te Lingen. Hier doorkomst Salzbergen.




De nieuwe IC dubbeldekkers had ik nog niet gezien. Ik kreeg de gelegenheid om ze van beide kanten zowel lok als stuurstand mooi op de foto te zetten.


Deze ketelwagentrein komt van Lingen maar is via de verbindings boog naar het linker spoor geleid alwaar de trein ook links het zijspoor op zal gaan.


143-ers zijn regelmatig te zien op de Emslandstrecke.




Een DB meettrein t.b.v. baanmeting maakte een slagje naar Bentheim v.v.. Het ding had er goed de sokken er in  Shocked


Bij een overgang aan de andere zijde van Salzbergen heb ik deze ketelwagentrein gefotografeerd.


Te Lechede fotografeerde ik deze vuiltrein getrokken door een BB1700 van de Emslandische Eisenbahn (EEB). "Emstland V" Deze trein is afkomstig van Meppen.

Mvg, Johan

Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #456 Gepost op: 14 September 2016, 21:42:39 »

Vandaag nog even terug geweest bij Veenweg Holten

Ik laat niet alles zien wat ik gefotografeerd heb maar deels wat ik mooi vindt en deels waarvoor ik gegaan ben.
Ik was vandaag bewust wat vroeger gegaan wat ik de vorige keer niet kon wegens een verplichting


De Int naar Berlijn zoals ik hem graag zie. Schone lok en schone koerswagens met schoon bedoel ik geen graffiti althans op de foto zichtbaar  Wink


Een DDZ in de stopdienst.


Vorige keer gemist nu wel gelukt de Volvo trein naar Bad Bentheim de retour trein laat ik nu maar even voor wat het is ......


Een schone DDAR mooi voor de zon mag ik nog altijd graag zien. hoelang nog?


Ik had de vorige keer deze staaltrein net gemist, nu wel mooi op de foto. Tractie 189 069.


Metrans met een fraaie containertrein aan de haak. De vorige keer was deze al weg en nu was ik op tijd ....... kwam deze een uur te laat  Wink Grin Deze foto was mijn doel van deze dag.
Door de week maakt deze trein kop in Deventer en gaat via Zutphen en Arnhem de Betuwelijn op naar Kijfhoek.


Ondanks dat het al herfst schijnt te zijn je zou het niet zeggen met de temperaturen waarbij je het aflegt .... werd het even een stuk groener aan de Veenweg te Holten  Grin


Onderweg naar huis even aangelegd bij Teuge waar ik dit treintje nog fotografeerde. Tractie 189 089

Het was zo warm in het weiland dat ik snel weer de auto met airco opzocht en huiswaarts ging.

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #457 Gepost op: 15 September 2016, 05:09:12 »

Mooi weer Johan  Duim omhoog

Ik heb DD-AR ook gespot op de lijn Uitgeest - Haarlem vanuit de auto op de A9-, maar nog niet voor de lens gekregen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #458 Gepost op: 15 September 2016, 12:39:28 »

160915 IMGP7923a Delft by Gerard van Vliet, on Flickr
Vandaag reed NS lok 186 122 in combinatie met NMBS rijtuigen I6/10 trein 9236 in de Beneluxdienst.
Delft,
15 september 2016.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #459 Gepost op: 15 September 2016, 22:12:20 »


Op Zwolle Rgs staan al geruime tijd de Flirts van R-net en Abellio gestationeerd t.b.v. proefritten.
De Abellio's hebben in de Watergraafsmeer gestaan maar zijn daar weggehaald nadat een stel van graffiti was voorzien.
Zwolle Rgs is een permanent bewaakt terrein dus is de kans op graffiti kleiner.


Vaak staat er ander NSR materieel voor maar vandaag was er tussen de hekken door nog wel te fotograferen zoals deze kop van de Abellio.


De kop van R-net


Verder kun je op het dak van de parkeergarage Winderheim College nog redelijk fotograferen als er niks voor staat zoals dit tweetje van R-net in beeld.


Vijfwagenstel van Abellio.

Iemand enig idee wanneer dit spul in dienst gaat komen? ze zullen zo langzamerhand toch wel eens uitgetest zijn lijkt mij  Wink Grin

Mvg, Johan

 
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #460 Gepost op: 16 September 2016, 07:39:34 »

En waar? Ik weet dat Abellio tussen Gouda en Alphen aan den Rijn gaat rijden, maar daar lijkt me een 5-wagenstel getuigen van wel heel veel optimisme.
Van R-net heb ik inmiddels gevonden dat het in de randstad rijdt. Ik geloof het onmiddellijk, ik had er nog nooit van gehoord. Maar dan zouden die stellen misschien voor Gouda-Alphen zijn?

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #461 Gepost op: 16 September 2016, 08:09:50 »

Ondanks dat het al herfst schijnt te zijn je zou het niet zeggen met de temperaturen waarbij je het aflegt ....

Het is nog zomer tot en met aanstaande woensdag hoor Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #462 Gepost op: 16 September 2016, 09:29:47 »

@ Huub dit vond ik op treinreizigers.nl:
Ook sleepte Abellio de concessie Niederrhein binnen, waar ook de grensoverschrijdende trein Arnhem - Düsseldorf onder valt. Vanaf eind 2016 moeten hier de eerste treinen gaan rijden.

Die Flirts komen dus tussen Arnhem en Dusseldorf te rijden.

Wel apart dat de beide dochters van NS gezamenlijk in Zwolle te fotograferen zijn .......

@Wesley, ik heb van onze plaatselijke weerman begrepen dat de metrologische herfst op 1 sept begint.
De bomen beginnen al te kleuren en dat doen ze in de zomer niet  Wink Grin

Mvg, Johan
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #463 Gepost op: 16 September 2016, 10:15:54 »

De >Belgische weerdienst< biedt uitkomst over het verschil tussen meteorologische en astronomische seizoenen. De astronomische seizoenen worden veel vaker gebruikt in het dagelijks leven - wat gek is, want we verbinden seizoenen veel meer met het weer dan met de zonnestand.
Gelogd

Ik zie sterren!
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #464 Gepost op: 16 September 2016, 11:39:16 »

En waar? Ik weet dat Abellio tussen Gouda en Alphen aan den Rijn gaat rijden, maar daar lijkt me een 5-wagenstel getuigen van wel heel veel optimisme.
Van R-net heb ik inmiddels gevonden dat het in de randstad rijdt. Ik geloof het onmiddellijk, ik had er nog nooit van gehoord. Maar dan zouden die stellen misschien voor Gouda-Alphen zijn?

Huub

De rood/grijze 2 wagenstellen zijn voor Gouda - Alphen. De grijs/zwarte zijn voor het grensoverschrijdend verkeer vanuit Arnhem
Gelogd
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 89   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: