Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 91   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 976608 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 26 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #375 Gepost op: 16 Februari 2016, 19:16:54 »

Dan kan die ene Huub niet achterblijven.  Grin

Het mooie weer nodigde uit om op uit te gaan, dus het plan opgevat om bij de brug van Ravenstein wat te fotograferen en dan op de terugweg even bij de Betuweroute te kijken. Op de heenweg bij Oss bedacht ik me om langs het plaatselijke industrieterrein te rijden in de hoop dat het daar aanwezige bakkie er was en liefst ook enigszins te fotograferen was.

In eerste instantie zag ik alleen wat losse wagens staan, waaronder een Tagnpps van Wascosa.
Ik heb weinig met oranje en probeer het meestal te ontlopen, maar voor een goederenwagen in die kleur maak ik graag een uitzondering.

20160216_D7000_4943 by hb foto, on Flickr

Ik was in elk geval niet voor niks van de snelweg afgegaan.
Maar het werd nog beter, in de verte zag ik iets aankomen, wat toch verdacht veel op een trein leek.
Dus naar de volgende overweg gereden, waar ik ene Maarten tegen het lijf liep.  Grin
En aangezien hij veel beter op de hoogte is van het reilen en zeilen van het Osse spoorvervoer dan ik, ben ik hem maar even gevolgd.
Met als resultaat diverse foto's, waaronder een blauwe Tagnpps (ik ben niet zo heel erg bekend met de moderne modellen, maar dit lijkt me het type te zijn dat NPE uitbrengt)

20160216_D7000_4955 by hb foto, on Flickr

en ook het frisgele bakkie

20160216_D7000_4972 by hb foto, on Flickr

20160216_D7000_4981 by hb foto, on Flickr

Daarna nog doorgereden naar Ravenstein, alwaar ik verrast werd door een plan V.

20160216_D7000_4995 by hb foto, on Flickr

De 454 zal als eerste de tocht over de Maas beginnen, op de voet gevolgd door de 464.

20160216_D7000_4996 by hb foto, on Flickr

Nooit gedacht dat ik een Plan V nog eens als positieve verrassing zou zien, zeker niet op een plek waar ik er 28 jaar geleden ook al eens eentje fotografeerde.  Cheesy
Dus wellicht dat ik ooit ook zo ga denken over een DDZ. Maar voorlopig vind ik de brug mooier.

20160216_D7000_5025 by hb foto, on Flickr

De Betuweroute heb ik alleen vanaf de snelweg gezien, maar niettemin een meer dan geslaagde middag.

groet, Huub
« Laatste verandering: 16 Februari 2016, 19:35:50 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #376 Gepost op: 16 Februari 2016, 20:22:40 »

Leuk, man. Foto 3 is prima gelukt. Duim omhoog
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1830


Enge buur bij de buren


« Antwoord #377 Gepost op: 16 Februari 2016, 21:46:10 »

160216 IMGP6635a Schipluiden by Gerard van Vliet, on Flickr
NMBS 2835 met Benelux,
Schipluiden,
16 februari 2016.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
175* bij de buren
134* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #378 Gepost op: 23 Februari 2016, 20:48:55 »

Nog een nakomelingetje van vorige week woensdag.

In het laatste licht van de dag zijn ter hoogte van Portengen een sprinter-tweetje en -drietje onderweg van Rotterdam naar Amsterdam.

20160217_D7000_5036 by hb foto, on Flickr

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #379 Gepost op: 23 Februari 2016, 21:27:02 »

In het laatste licht van de dag zijn ter hoogte van Portengen een sprinter-tweetje en -drietje onderweg van Rotterdam naar Amsterdam Uitgeest.

 Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8798


WWW
« Antwoord #380 Gepost op: 23 Februari 2016, 21:41:51 »

Ah, vandaar dat die trein  zo goed gevuld was.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #381 Gepost op: 23 Februari 2016, 21:53:07 »

Klopt! Die stappen dan weer uit in Amsterdam waarna de Mcn, Hc en een select gezelschap passagiers de tocht voortzetten naar de Parel van Noord-Holland.  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #382 Gepost op: 28 Februari 2016, 12:06:41 »


NMBS 2807 + LTE 19620 LM KrokusExpress Rsd

Op 27 februari had ik de eer om namens MEV in opdracht van LTE de Railpromo KrokusExpress te rijden van Emmerich naar Den Haag HS met stops op Arnhem, Utrecht CS, Amsterdam CS, Haarlem, Leiden en Den Haag HS. Vanaf Den Haag HS ging het als leeg materieel non-stop door naar Roosendaal waar de geheel uit Belgische I6 rijtuigen bestaande trein werd overgedragen naar de Belgische machinist die het geheel door zou rijden naar Brussel. Na afloop van deze leuke dienst had ik gelukkig nog ruim de tijd om zelf even een plaatje te schieten in Roosendaal van de gereedstaande trein richting Belgiƫ.


HSL 1304 Kfh by Arjen Verlaan, on Flickr

Je kon er op wachten dat het een keertje gruwelijk fout zou gaan met de HSL 1304. Zo gebeurde het dan ook. Op 19 februari toen de middelste as van het voorste draaistel het begaf en vastliep. Na een aantal dagen op de Kijfhoek op de heuvelbundel gestaan te hebben werd de loc op 26 februari door de ongevallen ploeg van Prorail/Nedtrain op een zogenaamde asbreuklorrie geplaatst. De vast gelopen middelste as werd opgebonden zodat de loc weer verplaatst kon worden en op zijn vertrouwde plekje aan de zuidzijde kan gaan wachten op herstel.
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #383 Gepost op: 28 Februari 2016, 16:44:11 »

gruwelijk fout

Vindt ik een beetje vreemd uitgedrukt van je.

Kans op defect bij een museum lok is groter dan bij nieuw materieel.
Maar ook nieuw materieel kan defect raken.

Om dat een vastloper meteen als gruwelijk fout te bestempelen ........

Had begrepen dat HSL dergelijke zaken van te voren ook al ingecalculeerd hebben.

Mvg, Johan
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #384 Gepost op: 29 Februari 2016, 20:27:56 »

Ik denk dat Arjen het meer vanuit historisch perspectief bekijkt Johan. Hij bedoelt dat er geen rijkelijke voorraad reserve-onderdelen meer is voor een 1300 en dus ieder versleten onderdeel een stapje verder richting eeuwige stilstand is. Zo zie ik dat zelf eigenlijk ook, al snap ik de beweegredenen voor beide partijen wel.
Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #385 Gepost op: 2 Maart 2016, 00:46:43 »

Zoals Barbara Pirch haar 194 158 rijdend houd en exploiteert moet dat met de 1304 ook kunnen. Niks gruwelijk fout mee  Cool

Mvg, Johan
Gelogd
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #386 Gepost op: 2 Maart 2016, 12:56:34 »

Dat is het verschil tussen iemand die haar loc met liefde onderhoud, en het amateuristische  commercieel in dienst houden zoals dat bij HSL gebeurd. Een loc die na 15 jaar stilstand weer wordt gereactiveerd zonder een echte degelijke revisie van bewegende delen, maar enkel een nieuw laagje verf en vervolgens weer in dienst gesteld.
 
Mijn reactie dat het juist zo gruwelijk fout is gegaan komt inderdaad voort uit het feit dat er voor deze machine(s) nauwelijks reserve onderdelen zijn laat staan assen, lagers en tractiemotoren.
Dit is niet simpel een asje uitwisselen zoals bij een rijtuig of wagon hier zit veel meer werk in en de vraag is dan ook hoe groot de aangerichte schade is. Te meer omdat men nog enkele tientallen kilometers heeft door gereden na het constateren van de schade waardoor die mogelijk alleen maar verergerd is misschien zelfs onherstelbaar is geworden.
Gelogd
joahn93
Newbie

Offline Offline

Berichten: 23


« Antwoord #387 Gepost op: 2 Maart 2016, 13:36:14 »

De lok staat inmiddels bij de werkplaats van VolkerRaik in Dordrecht, waar tevens het nieuwste locje van RRF ook staat.
« Laatste verandering: 2 Maart 2016, 23:30:48 door joahn93 » Gelogd
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2341


« Antwoord #388 Gepost op: 2 Maart 2016, 19:18:49 »

Te meer omdat men nog enkele tientallen kilometers heeft door gereden na het constateren van de schade waardoor die mogelijk alleen maar verergerd is misschien zelfs onherstelbaar is geworden.

Lijkt mij sterk, je weet als bedrijf dat je daar mee zelf in je vingers snijdt.

Mvg, Johan
Gelogd
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #389 Gepost op: 4 Maart 2016, 20:43:03 »


Klik hier voor het bijschrift.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 91   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: