Dan kan die ene Huub niet achterblijven.
Het mooie weer nodigde uit om op uit te gaan, dus het plan opgevat om bij de brug van Ravenstein wat te fotograferen en dan op de terugweg even bij de Betuweroute te kijken. Op de heenweg bij Oss bedacht ik me om langs het plaatselijke industrieterrein te rijden in de hoop dat het daar aanwezige bakkie er was en liefst ook enigszins te fotograferen was.
In eerste instantie zag ik alleen wat losse wagens staan, waaronder een Tagnpps van Wascosa.
Ik heb weinig met oranje en probeer het meestal te ontlopen, maar voor een goederenwagen in die kleur maak ik graag een uitzondering.
20160216_D7000_4943 by
hb foto, on Flickr
Ik was in elk geval niet voor niks van de snelweg afgegaan.
Maar het werd nog beter, in de verte zag ik iets aankomen, wat toch verdacht veel op een trein leek.
Dus naar de volgende overweg gereden, waar ik ene Maarten tegen het lijf liep.
En aangezien hij veel beter op de hoogte is van het reilen en zeilen van het Osse spoorvervoer dan ik, ben ik hem maar even gevolgd.
Met als resultaat diverse foto's, waaronder een blauwe Tagnpps (ik ben niet zo heel erg bekend met de moderne modellen, maar dit lijkt me het type te zijn dat NPE uitbrengt)
20160216_D7000_4955 by
hb foto, on Flickr
en ook het frisgele bakkie
20160216_D7000_4972 by
hb foto, on Flickr
20160216_D7000_4981 by
hb foto, on Flickr
Daarna nog doorgereden naar Ravenstein, alwaar ik verrast werd door een plan V.
20160216_D7000_4995 by
hb foto, on Flickr
De 454 zal als eerste de tocht over de Maas beginnen, op de voet gevolgd door de 464.
20160216_D7000_4996 by
hb foto, on Flickr
Nooit gedacht dat ik een Plan V nog eens als positieve verrassing zou zien, zeker niet op een plek waar ik er 28 jaar geleden ook al eens eentje fotografeerde.
Dus wellicht dat ik ooit ook zo ga denken over een DDZ. Maar voorlopig vind ik de brug mooier.
20160216_D7000_5025 by
hb foto, on Flickr
De Betuweroute heb ik alleen vanaf de snelweg gezien, maar niettemin een meer dan geslaagde middag.
groet, Huub