Eigenlijk stond voor gisteren de belastingaangifte op het programma.
Maar ik vond het toch wel zonde om een dag met prachtig weer op te offeren aan die jaarlijks terugkerende ergernis.
En omdat een kameraad de mogelijkheid had om mee te gaan, weer een keer richting het immer fraaie Ruhrgebiet gereden.
Hoe de Haus-Knipp-Brücke er op spoorhoogte uitziet, heb ik bij de
Oosterburen al eens laten zien.
Vanaf de vaste wal ziet het er zo uit.
20160411_D7000_5823, Duisburg [DE] by
hb foto, on Flickr
In Duisburg Hochfeld bevindt zich een spooraansluiting waar buizen kunnen worden overgeladen van trein op schip.
Hier worden de lege wagens weggehaald. Rechts op de achtergrond is nog een peiler van de vooroorlogse Rijnbrug te zien.
20160411_D7000_5857, Duisburg [DE] by
hb foto, on Flickr
Over de huidige Rijnbrug trekt een Traxx een sleep ketelwagens richting het oosten.
20160411_D7000_5862, Duisburg [DE] by
hb foto, on Flickr
Daarna doorgereden naar Lintorf. De spoorlijn die daar loopt kende ik al, het station zelf niet.
Het biedt geen spectaculaire achtergrond voor de foto, maar er komt wel lekker veel langs.
Dus al met al geen verkeerd punt om een uurtje te bivakkeren. In dat uurtje elf goederentreinen langs zien komen, waaronder deze
theemuts Taurus van de Wiener Lokalbahn.
20160411_D7000_5904, Lintorf [DE] by
hb foto, on Flickr
En deze TIF (Tunnelinstandhaltungsfahrzeug, heerlijk dat Duits
) was zo vriendelijk om Lintorf als keerpunt te gebruiken.
20160411_D7000_5911, Lintorf [DE] by
hb foto, on Flickr
Tenslotte nog naar Bochum Dahlhausen gereden. Voor de brugliefhebbers ligt daar best een bijzondere brug, wij gingen meer vanwege de spoorlijn die hier pal langs de Ruhr ligt. Overigens wel dankbaar gebruik gemaakt van die brug.
20160411_D7000_5949, Bochum [DE] by
hb foto, on Flickr
Groet, Huub