Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 91   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onlangs gefotografeerd  (gelezen 935849 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 26 gasten bekijken dit topic.
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #600 Gepost op: 27 Januari 2017, 18:05:01 »

Ach de oproep om er mee op te houden wordt in de wind geslagen, nog even natrappen, wat een helden!

Duim omhoog

Het is hier inderdaad net dat andere forum! Stelletje snobs!

Gelogd
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #601 Gepost op: 27 Januari 2017, 23:13:37 »


7789 en 7785, Asselt, 26-01-2017
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17377


315*


« Antwoord #602 Gepost op: 27 Januari 2017, 23:18:25 »

Hé, die Belgische diesels zijn dus weer terug in Nederland. Leuk.
Wat voor rood logo staat er nou op die wagens die er achter hangen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #603 Gepost op: 28 Januari 2017, 00:20:12 »

Terug op deze route. Ze rijden ook van Lage Zwaluwe via Roosendaal naar Virton.
Ermewa. De wagonhouder.
« Laatste verandering: 28 Januari 2017, 00:21:53 door MHS84 » Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #604 Gepost op: 28 Januari 2017, 20:21:36 »


6411, Limbricht, 26-01-2017
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #605 Gepost op: 28 Januari 2017, 21:46:37 »

Ik moest eerlijk gezegd opzoeken waar dat dan ligt....

Wat weet je van de trein Maarten qua belading en bestemming?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #606 Gepost op: 29 Januari 2017, 08:37:12 »

Hier een foto van iemand die op de terminal stond. In zijn bijschrift staat "gewassen kolen naar Singen (Hohentwiel)". Op de satellietfoto kan ik geen elektriciteitscentrale ontdekken in de buurt. Undecided
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #607 Gepost op: 29 Januari 2017, 09:25:53 »

Apart toch op hoeveel manieren die kolen naar Duitsland gaan.
Ik zie in IJmuiden ook regelmatig een zeeschip overgeladen worden in binnenvaartschepen. Ik nam aan dat die dan rechtstreeks naar Duitsland gingen, maar die bergen kolen in Born komen ook niet uit de lucht vallen...
« Laatste verandering: 29 Januari 2017, 12:26:46 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8737


WWW
« Antwoord #608 Gepost op: 29 Januari 2017, 11:23:37 »

In Singen zit een aluminiumfabriek die blijkbaar een eigen energievoorziening heeft (hier waarschijnlijk).
Hier zijn in google maps drie wagens te zien die wel heel erg op gevulde zelflossers lijken.
En hier een plaatje met bijschrift dat ook in die richting wijst.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #609 Gepost op: 29 Januari 2017, 12:31:36 »

De bestemming is duidelijk  Duim omhoog
Toch apart dat dit nu vanuit Born gaat waarde kolen -neem ik aan- per binnenvaart uit IJmuiden/Amsterdam/Rotterdam zijn aangevoerd.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #610 Gepost op: 29 Januari 2017, 12:53:53 »

Vermoedelijk dan toch IJmuiden. Die zeeschepen worden buiten de sluizen gelost afgemeerd aan boeien een eindje van de kade van Tata af. Als je dan het schip opzoekt bij MarineTraffic blijkt dat die schepen te diep steken om door de sluis te kunnen, vandaar ook dat lossen tussen de pieren.
Als het dan toch al in een binnenvaartschip zit, kan je het net zo goed naar een overslag brengen waar het minder druk is dan in Amsterdam.
Maar dit is allemaal speculatie van mij..  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17377


315*


« Antwoord #611 Gepost op: 29 Januari 2017, 13:07:46 »

Begrijp ik goed dat die binnenvaartschepen dan dus door de sluis naar buiten gaan en dus feitelijk even op open zee (al is het tussen de pieren) liggen?
Ik vraag me af hoe dat verzekeringstechnisch zit. Dat het kan en gebeurt, geloof ik wel. Maar ik vermoed alleen bij normale weersomstandigheden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7388


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #612 Gepost op: 29 Januari 2017, 13:38:05 »

Een binnenvaartschip is niet automatisch zeeonwaardig... Basel heeft ook een kleine vloot zeewaardige schepen die de hele Rijn af moeten dobberen voordat ze zout water kunnen proeven.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8893


268*


WWW
« Antwoord #613 Gepost op: 29 Januari 2017, 13:40:27 »

Klopt. Op de tweede foto van omderstaand artikel, wat er ook over gaat, zie je onder de rode rechthoek een schip liggen met een sleepboot er voor en achter. Dat ik ook ongeveer de locatie waar ze dan aan boeien liggen. Ik gok dat met daar ook mee bezig was ten tijde van de foto.
Nog een foto verder zie je de drijvende kraan waar mee gelost wordt. Meestal 2 en het binnenvaartschip ligt dan aan de andere kant van de kraan.

http://www.maritiemnederland.com/achtergrond/nieuwe-insteekhaven-voor-betere-bulkoverslag/item1368

Ik denk dat alleen bij erg extreem weer (boven 8 bft of zo) het misschien te woelig wordt voor binnenvaartschepen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17377


315*


« Antwoord #614 Gepost op: 29 Januari 2017, 13:49:53 »

Leuk! Dank voor de info. Ik heb ook iets met scheepvaart. Zal wel komen omdat ik stiekem een gereïncarneerde Viking ben.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 91   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Onlangs gefotografeerd
« vorige volgende »
Ga naar: