Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Thalys >> Eurostar  (gelezen 6680 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Gepost op: 5 Oktober 2021, 12:20:44 »

https://www.treinreiziger.nl/thalys-gaat-in-2024-verder-als-eurostar/?fbclid=IwAR2ar_6WtlURO5FJBzr2xHEFVYWHxw5egOM1PbarotrvmZR1Aa9T_LXvpoQ
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1 Gepost op: 5 Oktober 2021, 13:08:20 »

Vreemd, ik ken de naam Thalys juist veel langer dan Eurostar. Bovendien vind ik Thalys een veel originelere naam, dan het zoveelste met het woord 'euro' erin.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 5 Oktober 2021, 13:23:07 »

Maar Amerikanen en Chinezen zijn veel bekender met Eurostar, omdat die tussen Londen en Parijs rijden. Waarom het per se één merknaam moet worden, weet ik ook niet...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 5 Oktober 2021, 14:15:45 »

Ik heb heel lang op de marketingafdeling van een grote consultancy firma gewerkt. Een van de partners zei tijdens een vrijdagmiddagborrel een keer tegen me: "Vandaag adviseren we dit, en over tien jaar adviseren we precies het omgekeerde." Dus durf ik 'm wel aan: begin jaren '30 bedenken ze weer één of misschien wel meer nieuwe namen 'omdat die beter bij de uitstraling van het product passen'.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 24 Januari 2023, 22:41:19 »

Helaas, de naam Thalys verdwijnt nog dit jaar: https://nos.nl/artikel/2461085-thalys-naam-verdwijnt-nog-dit-jaar-van-treinen-vanwege-fusie-met-eurostar

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Januari 2023, 22:48:40 »

Maar het rood blijft wel op de bestaande treinstellen (totdat de marketingafdeling op een willekeurige vrijdagmiddag besluit dat er één kleurstelling moet komen natuurlijk).
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Thalys >> Eurostar
« vorige volgende »
Ga naar: