Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Vanaf juni 2024 halfjaar geen rechtstreekse treinen naar Londen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vanaf juni 2024 halfjaar geen rechtstreekse treinen naar Londen  (gelezen 4213 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Gepost op: 24 November 2023, 22:15:04 »

https://nos.nl/artikel/2499104-definitief-half-jaar-lang-geen-rechtstreekse-trein-tussen-nederland-en-londen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 24 November 2023, 23:00:30 »

Vandaag ook niet… daarom zit ik nu in Harwich op de veerboot te wachten Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8851


266*


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 24 November 2023, 23:07:38 »

Wordt een hobbelige overtocht dan  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #3 Gepost op: 24 November 2023, 23:43:11 »

Hier sneeuwt het momenteel zelfs, met onweer, dus alles kan.
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 25 November 2023, 07:41:17 »

Wordt een hobbelige overtocht dan  Grin

Klopt, maar dat was de tocht van Cherbourg naar Ierland ook, dat hoort een beetje bij het seizoen…
Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1983


« Antwoord #5 Gepost op: 25 November 2023, 11:30:07 »

We zijn er maar weer mee gezegend, met PrutRail. Want zij zijn de oorzaak.
Gelogd

Groet, Frank
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #6 Gepost op: 25 November 2023, 12:30:33 »

Het lijkt voor mij, vanaf de zijlijn, erg op onwil. Wat is er gebeurd met controle op de trein, meereizende douanebeambten etc.? Kan er ècht niet een tijdelijke voorziening komen op Rotterdam, of voor mijn part op Schiphol, om meer passagiers in te kunnen laten stappen? Het is gewoon een centenkwestie. Dat blijkt ook uit het feit, in het artikel genoemd, dat het niet rendabel is een trein te laten rijden met 750 lege stoelen. Er is dus naar de centen gekeken en niet naar de service aan de passagiers. Dan weet je weer waar je staat als passagier en waar de belangen liggen van de spoorwegonderneming. Dat is allang geen dienstverlening meer, of, heel hot tegenwoordig, idealisme voor het milieu, maar gewoon centjes voor de aandeelhouders. Leve de privatisering!
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 25 November 2023, 12:50:11 »

De keer dat ik met de Eurostar heb gereisd (in mijn geval van het eiland), was er ook een veiligheidscontrole en die kan niet op de trein.
Om daar enig nut van te hebben is een zo goed mogelijk afgesloten route tussen die controle en de trein noodzakelijk en dat geheel kost nu eenmaal ruimte.
Ik neem aan dat die controle er nog steeds is.
Of alles uit de kast is gehaald om een alternatief mogelijk te maken, kan ik niet beoordelen, maar dat er geen eenvoudige oplossing is, snap ik wel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7236


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 25 November 2023, 12:56:55 »

Precies. Het gaat de Britten niet primair om de paspoortcontrole (die kun je ook op de trein doen), maar om de bagagecheck. En die controle pas bij aankomst te doen is, in tegenstelling tot met vliegtuigen, ook als onwenselijk bevonden omdat iemand in Kent aan de noodrem zou kunnen gaan hangen - dat is niet iets waar je op een vlucht rekening mee hoeft te houden.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16851


304*


« Antwoord #9 Gepost op: 25 November 2023, 13:11:36 »

Nou, er zijn toch 'creatieve geesten' die de vliegtuig-equivalent van aan de noodrem trekken verzonnen hebben...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8505


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 25 November 2023, 13:24:07 »

Ik denk dat zelfs voor de Britten, in geval van een geslaagde poging van de beste man, de inhoud van zijn bagage niet meer hun grootste zorg was.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1591


Benoemd snoodaard


« Antwoord #11 Gepost op: 25 November 2023, 19:09:16 »

Dat is niet de eerste keer. Het verhaal van D.B. Cooper is misschien wat in de vergetelheid geraakt, maar wel een boeiende geschiedenis vind ik. Mocht je na het lezen van het artikeltje dat ik aangeef geïnteresseerd zijn in meer, dan zou je de Engelstalige versie nog kunnen lezen. Die is uitgebreider.
« Laatste verandering: 25 November 2023, 19:11:38 door 1200blauw » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Vanaf juni 2024 halfjaar geen rechtstreekse treinen naar Londen
« vorige volgende »
Ga naar: