Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Vrachtwagen in België trekt bovenleiding stuk
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vrachtwagen in België trekt bovenleiding stuk  (gelezen 37 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

323*

« Gepost op: 30 April 2025, 21:18:15 »

https://www.nu.nl/316340/video/belgische-vrachtwagen-kantelt-na-raken-spoorleiding.html

Wat ik me dan afvraag: hoe kan het überhaupt dat zo'n vrachtwagen met die snelheid met de bak omhoog kan rijden?
Dat heeft normaliter toch geen enkel nut? Dat zou toch begrensd moeten zijn tot bijvoorbeeld 10 km/h?

En mijn tweede vraag: wat ziet zo'n chauffeur in zijn achteruitkijkspiegels? Het bestaat toch niet dat je heel lang kunt rondrijden zonder dat je dat zelf ziet?

Ik vraag me ook nog af wie de schade gaat betalen, maar dat mogen de verzekeringsmaatschappijen in België lekker uitzoeken.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #1 Gepost op: 30 April 2025, 21:58:58 »

wat ziet zo'n chauffeur in zijn achteruitkijkspiegels?
In zijn linkerspiegel sowieso niks en ik denk dat hij er voor de rechterspiegel ook niet goed voor zit.  Cool

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

323*

« Antwoord #2 Gepost op: Vandaag om 00:32:05 »

Volgens mij heeft de cabine van deze vrachtwagen een achterruit. Ik zie daar toch iets lichts?
En als er een achterruit is, dan zal er toch ook wel een achteruitkijkspiegel in de cabine zitten?

Lijkt behoorlijk veel op deze: https://www.keithandrews.co.nz/mercedes-benz/stock/592317
En die heeft dus inderdaad ruiten aan de achterkant. Dat is ook best praktisch als je zo'n laadbak vervoert.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

323*

« Antwoord #3 Gepost op: Vandaag om 00:34:11 »

Nog wat speurwerk gedaan: een Mercedes-Benz Atego heeft standaard een achteruitkijkspiegel (binnenspiegel) in de cabine, zoals gebruikelijk is bij de meeste vrachtwagens in deze klasse. De binnenspiegel is bedoeld om zicht naar achteren te bieden, hoewel het zicht soms beperkt kan zijn afhankelijk van de opbouw van de vrachtwagen (bijvoorbeeld bij een gesloten bak of oplegger).

Ik zou niet graag in de schoenen van die chauffeur staan.

mvg,
Gert

1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #4 Gepost op: Vandaag om 09:10:55 »

Ik meen te zien dat de bak juist omhoog gaat als de vrachtwagen komt aanrijden. Misschien heeft de chauffeur onbedoeld een knopje aangeraakt?
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Vrachtwagen in België trekt bovenleiding stuk
« vorige volgende »
Ga naar: