Ik heb al weer een tijdje niets van me laten horen zie ik. Ik ben net terug van een werkgerelateerde raadplaatexcursie met aansluitend tripje voor het plezier en daarmee een dikke drie weken niet in het land geweest. Dat verklaart alvast de stilte in juli. Nu de maanden mei en juni nog.
Ik ben druk bezig geweest met het aanpassen van de hellingen en toen dat klaar was kwam ik er achter dat de doorrijdhoogte op sommige plekken wel erg laag was waardoor ik me genoodzaakt voelde om er bovenleiding te gaan hangen. Huub heeft het een en ander ook al toegelicht in zijn draadje. Mijn idee was om te werken met bandijzer.
Eerst heb ik gewerkt met het vouwen van hoekjes ijzer:

Op zich werkt dat, maar het is niet heel stevig en lastig monteren.
Daan had een beter idee zoals jullie ook al bij Huub hebben kunnen lezen en maakte voor me deze blokjes:

Dit gaat een stuk makkelijker en ik ga dit dan ook overal toepassen. Het is nu even wachten totdat Daan ze gereed heeft.
Ik ben eigenlijk ook wel gecharmeerd van de methode van Huub waarbij hij de bovenleiding van messing rails heeft gemaakt,. Eens kijken hoe dit bevalt anders vervang ik het bandijzer wellicht ook voor rails. Dat ligt er immers nog genoeg.
Buiten het werken aan de baan vind ik het ook leuk om wat te knutselen. De twee projectjes waar ik aan gewerkt heb zijn de snackbar van Artitec en de al lang begonnen maar nooit afgemaakte GVA gelede bus.
Ik geloof dat ik dit project al een jaar of tien geleden heb opgestart maar verdween bij de verhuizing in een doos om er lange tijd niet meer uit te komen:

Hij is eigenlijk iets te nieuw voor mijn tijdperk maar wel een welkome afwisseling. Deze bussen kwamen in 1991 in dienst en de laatste ging geloof ik ergens in 2007 pas buiten dienst (in kleuren van Connexxion, dat dan weer wel). Nog een paar kleine dingen zoals de voordeur en dan is deze gereed voor de inzet.
De snackbar van Artitec is een recente aanwinst die ergens op het fictieve deel een plaatsje gaat krijgen. Leuk kitje!

Tot slot ben ik veel bezig geweest met ROC Rail waardoor inmiddels alle bezetmelders, seinen en wissels naar behoren werken. Ik had even paniek toen het hele pakket niet meer werkte en ik een leeg scherm kreeg toen ik Arnhem wilde opstarten maar het is gelukt om een recente backup terug te zetten. Het wordt geloof ik wel tijd voor een nieuwe(re) PC om alles aan te sturen want deze begint kuren te krijgen.
Grtz,
Niels