Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Eurostar voor langere tijd niet naar Londen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eurostar voor langere tijd niet naar Londen  (gelezen 5172 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Gepost op: 2 Juni 2023, 21:39:26 »

https://nos.nl/artikel/2477477-volgend-jaar-maandenlang-geen-eurostar-vanuit-amsterdam-naar-londen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 3 Juni 2023, 10:39:38 »

Het is al een paar jaar bekend dat dit staat te gebeuren, natuurlijk veel te kort om een passende oplossing te bedenken.

Ik snap nu ook waarom in Londen zo vaak je bagage door een scanner moet als je ergens naar binnen wilt, de UK is geen onderdeel van de Schengen-douanezone...  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 3 Juni 2023, 11:00:26 »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen

Het VK maakt er inderdaad geen deel van uit. Overigens is mijn ervaring dat sommige landen die er wél deel van uit maken nogal willekeurig omgaan met de afspraak dat er geen personencontrole meer aan hun grenzen zou zijn...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 3 Juni 2023, 11:03:27 »

Het was sarcastisch bedoeld. De bagagecontrole is in de eerste plaats vanwege de Kanaaltunnel en omdat de Britten met hun IRA-verleden sowieso wat voorzichtiger zijn op dit gebied. Ook als de UK wel Schengen-zone was, zou er gewoon een bagagecontrole zijn voor je in de Eurostar stapt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #4 Gepost op: 3 Juni 2023, 11:23:49 »

Ik herinner me ineens weer de horrorbeelden van zandhopen en containers op grensovergangen tussen België en Nederland, begin 2020...    Cry

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 3 Juni 2023, 11:38:56 »

Maar die waren niet bedoeld om de rugzak van Gert tegen te houden, maar juist Gert zelf.

Dat is mijn punt, Schengen gaat over personen en heeft dus niks te maken met de bagagecontrole.
En juist die bagagecontrole is de beperkende factor, de personencontrole zou je zelfs in de trein kunnen doen.

Ik weet, het is gevaarlijk om aannames te doen, maar ik had toch tenminste gehoopt dat een journalist dat verschil nog wel weet.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 3 Juni 2023, 12:22:07 »

Wees gerust: Gert heeft uit pure recalcitrantie in die tijd enkele malen illegaal landsgrenzen overschreden. Daar helpt geen container of zandhoop tegen.    Cheesy

Overigens werd ook in normale tijden (pre 2020) niet alleen mijn bagage, maar ook mijn paspoort (en dus ik persoonlijk) herhaaldelijk gecontroleerd bij de grenzen van een Schengenland.
Zelfs een keer bij een actie ruim 20 kilometer van de grens, waar dan een stel bewapende douaniers stoer stonden te doen. Mijn kijk op de EU is de laatste jaren nogal veranderd moet ik zeggen.

mvg,
Gert 
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #7 Gepost op: 3 Juni 2023, 17:45:58 »

Weer meer on topic, in Amsterdam zijn ze wakker geworden: https://nos.nl/artikel/2477567-amsterdam-wil-eurostar-niet-maandenlang-kwijt-cruciaal-voor-de-stad

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #8 Gepost op: 4 Juni 2023, 13:35:37 »

Begrijp ik ook nog wel: hoe komen al die potentieel dronken en suf geblowde Britten dan nog naar de stad?
Gelogd

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 4 Juni 2023, 15:51:29 »

Die wilden ze toch juist niet meer hebben? Tongue
Gelogd

Ik zie sterren!
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #10 Gepost op: 5 Juni 2023, 14:15:37 »

Daar hebben ze geen actieve herinnering meer aan......
Gelogd

Groet, Frank
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 5 Juni 2023, 15:37:46 »

Wie, de Amsterdammers? Is die staat van beneveldheid van de Britten besmettelijk dan?
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 24 Januari 2024, 16:33:11 »

Kijk aan, er is een oplossing gevonden: https://nos.nl/artikel/2506075-vanaf-juni-toch-eurostar-vanuit-nederland-maar-niet-rechtstreeks-naar-londen

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Januari 2024, 16:57:34 »

Net als in de eerste paar maanden van de Eurostar-dienst dus…
Gelogd

Ik zie sterren!
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #14 Gepost op: 24 Januari 2024, 20:00:31 »

Een storm in een glas water dus. Nou, dat hadden ze vòòr die storm natuurlijk ook kunnen bedenken, of was de bedrijfsgenius toen op vakantie? Cheesy
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Eurostar voor langere tijd niet naar Londen
« vorige volgende »
Ga naar: